„Așa cum am promis, duminică, 31 martie, la ora 11:00, redeschidem circulația rutieră pe Podul Grant, pe sensul Crângași-Turda”, precizează Primarul General al Capitalei, Nicușor Dan, pe pagina sa de Facebook.
Primarul General al Capitalei, Nicușor Dan, a anunțat că pe 31 martie, de la ora 11:00, va fi redeschisă circulația rutieră pe Podul Grant, pe sensul Crângași-Turda.
Sâmbătă, linia 41 de tramvai va fi suspendată pentru efectuarea unor lucrări, dar se va înființa linia navetă 641, care va circula pe traseul tramvaiului 41 cu deviere pe Calea Giulești-Gara de Nord-Calea Griviței.
Nicușor Dan a precizat că tot duminică va fi reluată și circulația tramvaielor 41, pe ambele sensuri.
Nicușor Dan: „Redeschidem circulația rutieră pe Podul Grant”
“Așa cum am promis, duminică, 31 martie, la ora 11:00, redeschidem circulația rutieră pe Podul Grant, pe sensul Crângași-Turda. Tot atunci, se va relua și circulația tramvaielor 41, pe ambele sensuri.
Sâmbătă, linia 41 de tramvai va fi suspendată pentru efectuarea lucrărilor de repunere a infrastructurii pe pod.
Pentru preluarea călătorilor, se înființează linia navetă 641 care va circula pe traseul tramvaiului 41 cu deviere pe Calea Giulești-Gara de Nord-Calea Griviței”, a scris primarul Capitalei, pe Facebook.
Podul Grant: Şoferii şi-au pierdut răbdarea
Nicorel Nicorescu, consilierul general din cadrul Primăriei Municipiului București, anunța la începutul lunii martie, pe pagina sa de Facebook, când se redeschide Podul Grant. O veste așteptată de toți șoferii.
„Vești bune pentru traficul din zona de vest a Capitalei! Șoferii vor putea circula pe Podul Grant, sensul de mers spre Str. Turda, de la sfârșitul lunii. Lucrările sunt gata în proporție de 85-90%.
În prezent, la Podul Grant, sensul spre Turda, se fac ultimele lucrări la șina de tramvai. Începând de sâmbătă, 9 martie, va fi turnat ultimul strat de asfalt.
Când acesta va fi complet uscat, în 14 zile, vor fi trasate și marcajele rutiere, iar șoferii vor putea circula pe aici”, se arăta în postarea lui Nicorel Nicorescu.
În timpul celor cinci luni de șantier, șoferii au ocolit kilometri întregi şi au pierdut sute de ore în trafic.
„Se circulă haotic. Facem o oră pe un kilometru”; „Horror, nu mai suport şi circul foarte des pe aici”; „Foarte, foarte greu. Am ocolit ca şi distanţă 4 kilometri, 5”, sunt numai cîteva dintre mesajele transmise de șoferi pe rețelele de socializare, potrivit observatornews.ro.
Podul Grant „cel bătrân” a fost inaugurat în 1909
Bătrânul Pod Grant a fost inaugurat în 1909, iar numele său vine de la Effingham Grant, un englez ajuns în Țara Românească în jurul anului 1837, în calitate de secretar al consulului britanic. Aici, el o cunoaște pe Zoe Racoviță, nepoata lui Dinicu Golescu, de care se îndrăgostește iremediabil și cu care se căsătorește în 1850. Împreună vor avea 16 copii. Povestea lor de dragoste ajunge până în 1892, an în care mor amândoi, mai întâi Zoe, apoi, după doar două săptămâni, Effingham.
Unul dintre fiii lor, Robert Effingham Grant, a fost inginer constructor și a participat la construcția Podului Grant, pe care l-a denumit astfel, în memoria tatălui său.
Podul Grant, inaugurat în 1909, se baza pe patru tabliere metalice, cu grinzi cu zăbrele, care fuseseră recuperate de la un pod mai vechi. Peste un timp, podul Grant a fost lungit cu două deschideri de câte 10 m, din grinzi metalice înglobate în beton, În anul 1929, „Atelierele Centrale de Poduri”, întreprindere proprie a Companiei de Căi Ferate din România, specializată în uzinarea și montajul podurilor de cale ferată, a executat lucrări de consolidare a Podului Grant.
Peste ani, în perioada interbelică, Podul Grant devine un simbol al Capitalei.
Redactor șef Documentare externă Rompres – actuala Agerpres, editor al Edițiilor de Colecție – Jurnalul Naționa editor al Jurnalului de Duminică – supliment al Jurnalului Național jurnalist online și print la Evenimentul Zilei senior editor la Revista CARIERE contributor la Elita României ș.a.