La aproape zece ani de când a fost lansat, Apple News este disponibil doar în Statele Unite, Canada, Marea Britanie şi Australia. Deși nu produce prea mult jurnalism original – după cum notează Financial Times, iată că, în curând, Apple News ar urma să fie lansat şi în alte ţări.
Serviciul de ştiri al Apple a devenit o sursă solidă de venituri pentru publisherii din puţinele ţări în care funcţionează și ar urma să fie lansat şi în alte ţări, conform Financial Times.
Sursele publicaţiei americane susţin că Apple vrea să crească veniturile generate de serviciul său de ştiri, prin extinderea ţărilor în care funcţionează. La aproape zece ani de când a fost lansat, Apple News este disponibil doar în Statele Unite, Canada, Marea Britanie şi Australia.
În plus, compania americană vrea să dea mai multă importanţă ştirilor locale în Marea Britanie, crescând numărul ştirilor produse de publicaţiile din această ţară. Deocamdată, focusul pe informaţii locale este aplicat doar în Statele Unite şi Canada. Deşi disponibilă doar în patru ţări, Apple News are peste 125 milioane de utilizatori, fiind cea mai populară aplicaţie de ştiri pentru iPhone în ţările în care este disponibilă.
Ușa din față către iPhone-ul tuturor
„Apple nu dezvăluie câți oameni își folosesc aplicațiile sau câți bani sunt generați din serviciile individuale, cum ar fi platforma de știri. A refuzat să comenteze pentru acest articol”, menționează FT. Apple News este cea mai importantă aplicație de știri din majoritatea țărilor în care operează. În Marea Britanie, cea mai mare publicație Reach, Mirror, are o audiență medie lunară de aproximativ 4,5 milioane de la Apple News, aproape un sfert din numărul total de cititori.
Impactul său vine pe măsură ce multe grupuri media au fost afectate de o scădere sălbatică a veniturilor digitale și a cititorilor, ca urmare a deciziei Meta de a minimiza acoperirea știrilor. Precum și ca urmare a modificărilor algoritmilor Google – despre care unii editori se plâng că au scăzut traficul din căutare, potrivit aceleiași surse.
„Din punct de vedere a conștientizării mărcii, este foarte important”, a spus David Higgerson, editor digital șef la Reach, cel mai mare proprietar de ziare regional din Marea Britanie. „Trebuie să fim acolo. Este ușa din față către iPhone-ul tuturor”.
La câte publicații oferă acces Apple News
Serviciul, care oferă acces la conţinutul a peste 450 de publicaţii, are o versiune gratuită, monetizată prin reclame, şi una care costă 13 dolari/lună.
Publisherii par mulţumiţi de veniturile aduse de Apple News, care le oferă două opţiuni când vine vorba de reclame – folosirea propriilor reclame şi păstrarea în întregime a veniturilor sau adăugarea reclamelor Apple, din care compania americană opreşte 30%.
Apple speră că extinderea aplicației Știri, alături de munca pe care o face pentru îmbunătățirea eficienței publicității, va contribui la consolidarea rolului grupului tehnologic ca sursă în creștere de venituri pentru mulți editori.
Aplicația face parte din eforturile Apple de a lega oamenii de produsele sale, dar și o mică parte din afacerea de servicii în creștere a producătorului de iPhone, care include Apple TV+ și Apple Pay în valoare de aproximativ 96 de miliarde de dolari pe an. Deși nu produce prea mult jurnalism original, după cum mai notează Financial Times, Apple News are o influență considerabilă asupra a ceea ce citesc zilnic zeci de milioane de oameni din cele mai mari țări occidentale.