Subfinanțarea cronică, dar și lipsa personalului calificat reprezintă principalele probleme ale Metrorex, după cum a anunțat președintele Uniunii Sindicatelor Libere Metrou ( USLM), Marian Artimon. Totodată, acesta a mărturisit că, pe fondul acestor probleme, de la 15 mai, metroul ar putea fi oprit din circulație. Potrivit liderului de sindicat, Metrorex ar fi în pericol să nu mai primească subvenție.
Cât privește subfinanțarea, Metrorex a primit, anul acesta, o subvenție mai mică decât aceea de anul trecut, deși are în exploatare o stație în plus (Tudor Arghezi), și 2 kilometri de cale dublă.

“Nu putem să îngropăm metroul!”
Mai mult decât atât, din cauza prevederilor contradictorii din Legea personalului feroviar și cea a austerității, Metrorex ar putea să nu mai primească deloc subvenția.
În aceste condiții, de pe 15 mai, metroul nu va mai funcționa, a avertizat Marian Artimon, într-o conferință de presă.
“Statul și Guvernul trebuie să asigure fondurile necesare, altfel nu putem să întreținem siguranța la standardele impuse. Este pentru prima data când Ministerul de Finanțe emite așa ceva, adică dacă în 120 de zile nu se aprobă bugetul, nu primești subvenție. Este vorba de Ordonanța127 din 28 decembrie 2023. Am făcut intervenții scrise la Guvern”, a declarat Marian Artimon, miercuri, într-o conferință de presă.

„Suntem la un pas de desființare. Fără buget, cum să funcționezi?”
„Suntem la un pas de desființare. Fără buget, cum să funcționezi?! Este pentru prima dată când după Revoluție există aceste prevederi. Metroul nu va mai funcționa din 15 mai. Guvernul trebuie să ia măsuri”, afirmă Marian Artimon.
CITIȚI ȘI: