Dincolo de scandalul iscat, în sectorul pe care-l conduce, de către primarul Băluță, de pe urma taxei de parcare de 540 de lei pe care, indiferent că au sau nu asigurat un loc de parcare, toți locuitorii Sectorului 4 sunt obligați să o plătească pentru mașinile pe care le dețin, un lucru este cert. Acela că pe domnul primar, proaspăt re-înscăunat lider al sectorului, îl cam doare la bască. Nu contează că pe pagina sa de Facebook plouă cu sesizări în stânga și în dreapta, iar el este făcut cu ou și cu oțet pentru că impune în mod abuziv o taxă – deloc mică – tuturor celor care locuiesc în sectorul pe care îl conduce. Vorba aia „nu contează/ Jean boxează/ Primăria încasează!”. Ultima găselniță prin care Băluță încearcă să justifice taxa care-i poartă numele este și cea mai imbecilă dintre toate: de vină pentru impunerea taxei sunt mașinile parcate parțial pe trotuar.
Încă de la sfârșitul anului trecut, spiritele s-au inflamat și au dat pe dinafară în Sectorul 4 al Capitalei. Acolo unde jupânul șef Daniel Băluță face și drege după cum îl taie capul – sau, în lipsa acestuia, după cum are chef mușchiul lui -. Bunăoară, impunerea unei taxe absurde și, deopotrivă, abuzive, de care nici un posesor de mașină care își are reședința pe teritoriul Sectorului 4 nu este exonerat, stărnește o adevărată revoltă în rândul celor care „au ghinionul”, din acest punct de vedere, să fie cârmuiți de Băluță. Mai nou, scandalul „taxei Băluță” s-a mutat pe Facebook.
Scandalul „taxei Băluță” s-a mutat pe Facebook. Găselnița mașinilor care se urcă pe trotuar
Luat în colimator de populație, care își țipă nemulțumirea prin tot felul de postări, primarul tace și face! Mă rog, a tăcut, cel puțin, până într-un punct; acela în care a încercat să justifice taxa imbecilă pe care o aplică în Sectorul 4 și a scos porumbelul pe gură. „O să vă prezint o situație interesantă. Pe majoritatea străzilor din sectorul 4, mașinile stau așa”, își începe discursul de „adormit” nemulțumiri dom primar Daniel Băluță, într-o intervenție a sa recentă pe pagina de Facebook. „Așa” înseamnă, precum o arată în intervenția video cârmaciul Sectorului 4, cu un picior pe trotuar și cu unul pe carosabil. Cică, din cauza asta s-a gândit Domnia Sa să impună taxa de parcare imbecilă de 540 de lei, băgată pe gât fiecărui locuitor al sectorului pe care îl păstorește. Pentru că mașinile parcate nu sunt „la linie”, ci ocupă, cu una sau două roti, o parte a trotuarului. Nu mai intru în detalii pentru că sunt deja cunoscute de toți. Fac un amandament, totuși. Dom Băluță, era mișto rău dacă le impuneai taxa și celor care nu au mașini! Zău așa! La urma urmei, ăia de ce să nu plătească?
Scandalul „taxei Băluță” s-a mutat pe Facebook. Bubele din cap!
Lăsând deoparte gluma și vâzând lucrurile în profunzimea lor, să spunem că „taxa Băluță”, așa cum este ea cunoscută, are mai multe bube în cap decât personajul din celebra zicală „După ce că e prost, îl cheamă și Vladu!”. Iată care sunt marile sincope de care „se bucură” în toată splendoarea ei taxa Băluță. Primul aspect care merită reliefat în toată tărășenia cu taxa de parcare impusa de Băluță ține de faptul că peste 40% din mașinile parcate în București (preponderent, în Sectorul 4) sunt înmatriculate în alte județe, iar proprietarii autovehiculelor locuiesc fără forme legale în București. Ceea ce înseamnă că respectivii proprietari de mașini nu vor putea fi taxați. Legal, cel puțin, nu după mușchiul lui Băluță. În plus, avem situația celor care au dat Bucureștiul pe provincie și s-au mutat cu tot cu cățel, pucel și mașină în mediul rural, fără a-și schimba reședința din buletin. Oficial, ei figurează ca cetățeni ai Sectorului 4. Iarăși, taxa lui Băluță în cazul acestei categorii de locuitori (în acte) ai Sectorului 4 nu are aplicabilitate, fiind mai degrabă un abuz grosolan.
Mașinile de firmă încredințate angajaților nu au dreptul la un loc de parcare
Scandalul „taxei Băluță” s-a mutat pe Facebook. Luat în colimator de populație, primarul tace și face! Nu în ultimul rând, vorbim despre situația ingrată în care se află proprietarii de firme care dețin flotă auto și care au încredințat mașinile angajaților. Angajați care – ce să vezi?, locuiesc în Sectorul 4 și vin, la sfârșitul orelor de program, cu mașina acasă. Cum nu le ajunge sufrageria proprie să parcheze mașina, se pune întrebarea „ăștia unde parchează? Și, dacă o fac, totuși, deși mașina este înregistrată în alt județ, plătesc taxă? Și dacă nu plătesc, nu cumva locul pe care și-au parcat mașina este, de drept, al altcuiva? Ca să nu mai vorbim de posesorii de scutere sau motociclete care se văd nevoiți pentru a-i face pe plac lui Băluță șă plătească exact aceeași sumă pe care o plătește îndeobște un deținător de autovehicul? Auzi, dom primar, dar, dacă eu am autobuz – unu mai așa de neam prost, de vreo douăj de metri, plătesc aceeași taxă? Că m-aș băga!