Organizația Salvați Copiii România sărbătorește deschiderea grădinițelor de vară și a programelor de învățare pentru copiii cu dificultăți, unde vor fi încadrați peste 1.500 de copii. Aceste programe au fost înființate acum 26 de ani.
Potrivit unui comunicat emis de Salvaţi Copiii, copiii care trăiesc în zone izolate sau comunităţi cu niveluri ridicate de sărăcie și au acces limitat sau inexistent la educație vor primi ajutor de la școala mobilă a organizației.
Educația în România: Provocări și inițiative pentru copiii din zonele rurale
În această vară, vor fi organizate activități pentru peste 1.500 de copii din București și din județele Argeș, Brașov, Caraș-Severin, Constanța, Cluj, Dâmbovița, Dolj, Hunedoara, Iași, Mureș, Neamț, Olt, Timiș,Suceava și Vaslui. Aceasta este o oportunitate deosebită pentru cei 363 de preșcolari și 1.200 elevi să se bucure de activități distractive și educative în timpul verii.
În anul şcolar precedent, din cele 7.471 de grădiniţe publice, doar 1.616 au funcţionat cu un program prelungit, dintre care doar 310 erau în zone rurale. Aceste cifre reflectă riscul crescut de sărăcie și excluziune socială din comunitățile rurale, explicat de organizația respectivă.

În anul şcolar 2022 – 2023, doar 74,8% dintre copiii de vârstă preşcolară erau înscrişi la grădiniţă. Această cifră a scăzut de la 75,6% în anul precedent şi este mult sub media Uniunii Europene de 93,1%. Este important să ne concentrăm eforturile pentru a creşte acest procentaj şi a oferi tuturor copiilor o educaţie preşcolară de calitate.
Din ce în ce mai mulţi copii din România nu merg la şcoală, iar această situaţie are un impact negativ asupra viitorului lor. Anul trecut, aproape 16% dintre minorii de vârsta gimnaziului nu au participat la cursuri, în timp ce peste un sfert dintre elevii de liceu (25,03%) se confruntă cu aceeaşi problemă. Potrivit unei organizaţii, 16,6% dintre tinerii români cu vârste cuprinse între 18 şi 24 de ani au finalizat doar studiile gimnaziale. Este necesar să se acorde o atenţie mai mare acestor probleme şi să se ia măsuri pentru a reduce numărul de copii care nu primesc o educaţie adecvată în ţară.