Giganții industriei de automobile se află la Salonul Auto de la Paris pentru a-și prezenta cele mai recente concepte și modele. Salonul bianual, care se află la cea de-a 90-a ediție, s-a deschis luni și se va desfășura până duminică, 20 octombrie.
Longevivul salon auto vine pe fondul unor probleme stringente care au apărut în industria de profil, potrivit CNBC. Este vorba și despre faptul că producătorii de automobile din Europa se confruntă cu mașinile Made in China.
Producători precum Volkswagen, BMW și Stellantis au emis toți avertismente în ultimele săptămâni, invocând provocări, inclusiv cererea slabă de vehicule electrice și concurența intensă din străinătate. Presiunea asupra producătorilor de automobile europeni este gata să crească și mai mult anul viitor, când obiectivele de reducere a emisiilor de carbon vor intra în vigoare.
Se speră ca Salonul Auto de la Paris să se dovedească un punct de cotitură pentru industria auto europeană, mulți lansând vehicule electrice la prețuri accesibile în încercarea de a ține pasul cu concurenții lor chinezi, conform sursei menționate. Tocmai de aceea Salonul a fost definit de presa internațională drept „rampa” de lansare a mașinilor viitorului.
Gigantul auto francez Peugeot și-a invitat vizitatorii de la stand, inclusiv însuși președintele Franței, Emmanuel Macron, să arunce o privire atentă asupra volanului Hypersquare. Cei de la Peugeot au spus că forma dreptunghiulară a volanului, care seamănă cu un controler de jocuri video și va fi în producție din 2026. Se speră că designul inovator va fi deosebit de atrăgător pentru un public mai tânăr. Hypersquare a fost prezentat ca făcând parte din conceptul „Inception car” (o referire la vizionarul film cu același nume, cu Leonardo DiCaprio în rol principal).
Modelul Yangwang U8 la Salonul Auto
Președintele Macron a fost prezent la deschiderea Salonului Auto și, printre altele, a apărat tarifele de import practicate de Uniunea Europeană pentru vehiculele electrice fabricate în China: „Suntem mândri de acest sector pentru Franța și pentru Europa. Trecem printr-o perioadă dificilă, deoarece piața europeană se micșorează și există o concurență foarte puternică din partea Chinei. Când anumiți producători de acolo primesc subvenții, este normal să stabilim tarife pentru a le compensa. Altfel, nu mai jucăm după reguli echitabile”, a punctat președintele Franței, potrivit TVR.
Cu ce se prezintă Volkswagen la Salonul Auto de la Paris
Vehiculul vine, de asemenea, cu o dronă încorporată montată pe capotă, despre care BYD a spus că ar putea fi instalată pentru a arăta șoferului la ce să se aștepte mai departe pe drum. Yangwang U8 a fost introdus pentru prima dată anul trecut în Guangzhou și în prezent este vândut doar în China.
Producătorul francez Renault a prezentat R4 de inspirație retro, un mic SUV electric bazat pe emblematicul Renault 4. Este conceput pentru a rivaliza cu modelele pentru low budget de la producătorii chinezi. Volkswagen din Germania, lovit de criză, a venit cu premiera: SUV-ul său Tayron cu șapte locuri, o gamă care vine sub formă de hibrid ușor sau hibrid plug-in. Volkswagen a spus că Tayron este al doilea SUV ca mărime al companiei din Europa, după Touareg, și este disponibil pentru comandă de la 45.475 de euro (49.525 USD).
Stellantis a dezvăluit două modele noi la Salonul Auto de la Paris. Compania, care deține nume cunoscute, inclusiv Jeep, Dodge, Fiat și Chrysler, a anunțat noile Citroën C4 și C4X. Ambele modele au versiuni hibride, electrice și cu motor cu combustie pură.
De la roboți, la mașini zburătoare
Revenim la prezența chineză la salonul auto din Paris, cu faptul că Xpeng a lansat chiar pe 15 octombrie P7+. Un model complet electric, după cum precizează CNBC, care speră că își va consolida locul într-o eră a conducerii autonome și a mobilității bazate pe inteligența artificială.
P7+ este alimentat de așa-numitul „cip Turing” de la Xpeng, numit după savantul și matematicianul britanic Alan Turing. Cipul este proiectat să funcționeze într-un număr de vehicule conduse de AI ale companiei, de la roboți la mașini zburătoare, dintre care una a fost expusă deasupra standului Xpeng.
Ca răspuns la „invazia chineză” de la acest salon, analiști francezi au precizat deja că Franța dorește ca, până în 2030, să producă 2 milioane de mașini electrice și hibride.
Citiți și: Cum e relația „om-mașină” explorată la Muzeul Național Tehnic din Capitală