Oficiul de Știri
No Result
Vedeți toate rezultatele
  • ACTUALITATE
    • News
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Pamfletul zilei
  • SPECIAL
    • Analiză
    • Interviuri
    • Anchete
    • Reportaje
  • POLITICA
    • Stiri despre Nicusor Dan
  • BUSINESS
  • LIFE
    • Horoscop
    • Entertainment & Showbiz
    • Cultură
    • Style
    • Health & Fitness
    • De gustibus
    • Casa și grădina
  • SPORT
  • OPINII
  • Gica Contra
Oficiul de Știri
  • ACTUALITATE
    • News
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Pamfletul zilei
  • SPECIAL
    • Analiză
    • Interviuri
    • Anchete
    • Reportaje
  • POLITICA
    • Stiri despre Nicusor Dan
  • BUSINESS
  • LIFE
    • Horoscop
    • Entertainment & Showbiz
    • Cultură
    • Style
    • Health & Fitness
    • De gustibus
    • Casa și grădina
  • SPORT
  • OPINII
  • Gica Contra
No Result
Vedeți toate rezultatele
Oficiul de Știri
Oficiul de Știri Motion

Salonul Auto București: Eveniment privat susținut cu bani publici

Stelian Damov de Stelian Damov
09/10/2025
in Motion, News
A A
0
Salonul Auto București: Eveniment privat susținut cu bani publici

Primăria-sector-3-salonul-auto-bucuresti

Share pe FacebookShare pe XShare pe Email
Publicat: 09.10.2025 13:54
Actualizat: 09.10.2025 13:54

Orice salon auto este sau ar trebui să fie cel mai important eveniment al pieței auto, la nivel local (de țară), regional sau internațional. Am vizitat Salonul organizat la Romexpo și am plecat mai mult decât dezamăgit de ceea ce a ajuns să fie cel mai important eveniment auto din România. Pentru a ocupa spații de expunere unde au absentat mărci precum Dacia și Renault, precum și mărcile din Grupul VW, au apărut ca ciupercile după ploaie o mulțime de entități de stat, perfect inutile și care s-au potrivit ca nuca în perete cu acest gen de eveniment.

Atracția Salonului Auto București este, fără îndoială, prezența in corpore a mașinilor chinezești. Practic pot spune că piața auto românească este sub asaltul brandurilor chinezești – Cherry, BYD, Baic, MG sau Maxus, care au ales să aibă și niște standuri generoase și atractive. În schimb BMW este reprezentată de un dealer, Automobile Bavaria, care a avut tupeul să se prezinte cu divizia de vânzări second-hand. Cu siguranță cei de la Automobile Bavaria sunt oameni cu obrazul subțire, adică au mai fost și ei pe la saloane internaționale, și știu că standul de la un salon nu este un centru de vânzări ambulant. Altfel ce naiba să admiri la un automobil second hand? Pentru ce să plătești o sumă de bani, indiferent cât de mare sau de mică, pentru a vedea niște automobile pe care le-au condus alții deja!

Ideea de a prezenta mașini second-hand nu este singulară, căci nu doar cei de la Automobile Bavaria ne-au propus să admirăm tehnologia de ieri. În spațiul exterior halei și cei de la Rădăcini ne propun o sumedenie de mașini folosite. Absolut jignitor… Este o atitudine de dealeri fără respect pentru plătitorii de bilete. Dacă voiam să le admir cele mai noi modele aduse pe trailere din parcurile de mașini din Germania sau Olanda, mergeam direct acolo unde își țin ei mașinile, la punct ochit, punct lovit. La un Salon auto nu te duci să cumperi o mașină folosită, ci să admiri ultimele tehnologii, ultimele noutăți pe care le oferă constructorii auto.

Noroc cu Țiriac Auto, care practic a salvat onoarea românească, pentru că a ales să vină cu Mercedes, Hyundai și BYD. Ford a prezentat un stand decent, parcă subliniind o dată în plus decizia greu de înțeles a celor de la Renault de a nu onora acest eveniment. Chiar așa, dacă Dacia nu este prezentă la cel mai important eveniment auto din România, atunci de ce ar participa la alte evenimente similare internaționale? Mi se pare absolut jignitor din parte Renault să ignore cumpărătorul român. După mine, Dacia și Renault ar fi trebuit să dețină cele mai impozante spații în cadrul SAB și să organizeze o mulțime de evenimente, căci este vorba despre brandul cel mai important pentru români, iar Renault este cel mai important investitor străin din România.

Nici urmă de mașină din Grupul Stellantis, adică Peugeot, Citroen, Opel, Fiat, Alfa Romeo și Jeep. Dezamăgitor, pur și simplu dezamăgitor. Cu alte cuvinte în România mărcile franceze sunt sublime, dar lipsesc cu desăvârșire de la cel mai important eveniment auto de la noi. Din câte știu este vorba doar despre ambiții locale, din care are de pierdut doar potențialul client român, dar comportamentul celor care reprezintă branduri cu greutate la nivel internațional este de un provincialism grobian.

Mărcile japoneze sunt și ele prezente: Toyota, Honda și Subaru, cu standuri relativ modeste, dar totuși sunt prezente. Fără Lexus, fără Nissan, fără Mitsubishi. Trist, totuși. La fel de trist este și că întreg Grupul VW lipsește, cu toate mărcile sale, foarte importante pentru cumpărătorii români – VW, Audi, Skoda, Seat, Cupra, Porsche, Bentley sau Lamborghini. Sunt niște ambiții și orgolii care țin de culise, dar totul în dauna cumpărătorului român. Dacă aș putea, le-aș arăta obrazul zilnic în următoarele 365 de zile…

O mențiune specială pentru standul comun unde sunt prezente mărcile Kia, MG, Maxus și Isuzu. Se vede de la distanță preocuparea pentru a fi prezenți la un nivel cât mai profesionist, cu un spațiu generos și plăcut vizual. Din partea mea, toate felicitările. Dar cam aici se opresc lucrurile cât de cât bune.

Partea de accesorii a fost oarecum înviorată de prezența unor sisteme de spălătorii auto și cam atât. Partea de service este sublimă, dar lipsește cu desăvârșire! Nici un producător de anvelope nu este prezent! Așa că ai ocazia să te plimbi printre niște standuri absolut idioate, care nu au nici o legătură cu fenomenul auto. Poate mă dumirește cineva ce legătură are Primăria Brașov cu Salonul Auto București. Cum este posibil ca brașovenii să plătească taxe și impozite locale pentru această extravaganță! Care sunt beneficiile ocazionate de acest eveniment și de ce Primăria Brașov a cheltuit mai mult de 5 lei?

primaria-brasov--salonul-auto-bucuresti
Primăria Brașov la Salonul Auto București

Primăria Brașov sau Primăria Craiova poate mai sunt cât de cât de înțeles, dar primăriile de sector din București, ce hram au? Transportul de persoane din București se află în responsabilitatea Primăriei Capitalei, care are STB în directa sa subordine, la fel cum este și compania municipală responsabilă cu „Managementul traficului”. Primăriile de sector nu au nici cea mai mică responsabilitate în traficul bucureștean, decât să elibereze autorizații de parcare rezidențială, și să se îngrijească de străzile lăturalnice. Atât!

Primăria-sector-1--salonul-auto-bucuresti
Primăria Sector 1 la Salonul Auto București
Primăria-sector-4--salonul-auto-bucuresti
Primăria Sector 4 la Salonul Auto București

La fel sunt prezente și Societatea de Transport București, Jandarmeria, Poliția. Mă întreb de ce nu a fost prezenți și cei de la Registrul Auto Român, Serviciul de Ambulanță, Pompierii, Poliția de Frontieră, ANAF, Poliția locală, Direcția de Sănătate Publică, ANPC, Aviația utilitară, DGASPC, ANOFM, CFR Marfă, Apa Nova, Romprest sau FCSB. Scuze, FCSB nu funcționează cu bani publici, mea culpa. O prezență „deosebită” este cea a Politehnicii din București, care a trântit în standul său minuscul de pe colț un fel de monopost, pe care l-a părăsit definitiv, adică standul a fost complet gol, lipsit de orice prezență fizică. Genial, acesta este spiritul în care cresc viitorii ingineri absolvenți ai Facultății de Autovehicule Rutiere.

Așa cum sportul românesc este sublim, finanțat cu bani publici din tot felul de bugete, mai centrale sau mai locale, așa și evenimentele private se sprijină de suportul marilor primari-patroni din România. Probabil că domnii Scripcaru, Tuță, Băluță sau Negoiță ar trebui să meargă și ei pe la niște saloane internaționale să vadă cu ce se mănâncă un asemenea eveniment și să ocolească ridicolul. În loc să văd cel mai nou Porsche, am văzut un coș pe o măsuță în standul Primăriei Sectorului 1, care a adus niște roll-up-uri pe care scria generos: Centrul de Zi Alzheimer sau Complexul Multifuncțional Caraiman. Tare, nu?

Oricum, felicitări organizatorilor, de la care sper că nu vor mai invita pe post de expozanți tot felul bugetari obosiți, care nu adus nici un plus din perspectiva vizitatorului, plătitor de bilet. Cu puțină inventivitate pot obține finanțare prin crearea de evenimente, care să aducă un plus de culoare și valoare la salon.

author avatar
Stelian Damov
See Full Bio
Taguri: bani publiciprimărieSAB & Accesoriisab romexpoSalonul Auto București
Parteneri
Loading RSS Feed
Loading RSS Feed

Articole similare

Salonul Auto București: Eveniment privat susținut cu bani publici
Comunicat de presa

Adrenalină, tehnologie și super-mașini la SAB & Accesorii 2025!

06/10/2025
Salonul Auto București: Eveniment privat susținut cu bani publici
Anchete

Mii de servicii voluntare pentru situații de urgență funcționează ilegal în România, dar încasează bani publici. Exclusiv

01/10/2025
Salonul Auto București: Eveniment privat susținut cu bani publici
ACTUALITATE

Austeritatea pentru cetățeni, belșug pentru partide: milioane de euro curg din buget

03/09/2025
Salonul Auto București: Eveniment privat susținut cu bani publici
Anchete

Firma care a reabilitat Academia de Poliție, abonată la bani publici. Contracte cu unități militare, spitale și universități

21/07/2025
Salonul Auto București: Eveniment privat susținut cu bani publici
Pamfletul zilei

Bolojan strânge cureaua, edilii lui nu!

11/07/2025
Salonul Auto București: Eveniment privat susținut cu bani publici
ACTUALITATE

Percheziții DNA la Primăria Iași: procurorii ridică mai multe documente

17/06/2025

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Urmărește Oficiul de Știri pe


PAMFLETUL ZILEI
Salonul Auto București: Eveniment privat susținut cu bani publici
Pamfletul zilei
Codul de vreme rea a înroșit firul politic
de Flaviu Mitroi
10/10/2025
0

Codul roșu din București a creat turbulențe pe scena politică din România, împărțind apele într-un fel în care nici Moise...

Citește mai multDetails
ȘTIRI DE ULTIMA ORĂ
Viktor Orban a cântat “Nu plecăm de aici!” la Cluj-Napoca. Sorin Grindeanu a părăsit congresul UDMR când s-a intonat imnul Ținutului Secuiesc
Dosar penal după moartea Mădălinei, polițista din Giurgiu care a s-a stins la scurt timp de la naștere. Clinica privată nu avea secție ATI
Oficiul de Știri, partener media la LUXE Global Awards Gala 2025 — o seară memorabilă la Kuala Lumpur
Mădălina, o polițistă de 29 de ani din Giurgiu, a murit imediat după ce a născut într-un spital privat. Filmul tragediei
De la pensii speciale la criza energetică: Bolojan cere „curaj și echilibru” în guvernare
Israel și Hamas semnează prima fază a unui acord istoric. Trump aduce pacea și vrea Nobelul.
banner proger
Salonul Auto București: Eveniment privat susținut cu bani publici

Oficiul de Stiri este un site de știri online, care acoperă subiecte naționale și internaționale, cu informații de actualitate, articole de opinie și analize.

Site-ul publică știri din domenii diverse, precum economie, energie, externe, justiție, social, business, cultură, educație, politică, lifestyle.

  • Actualitate
  • Extern
  • Lumea de lângă noi
  • Alegeri 2025
  • Business
  • Călătorii
  • Motion
  • News
  • Politică
  • Sport
  • Life
  • Casa și grădina
  • Cultură
  • De gustibus
  • Entertainment & Showbiz
  • Health & Fitness
  • Horoscop
  • Style
  • Gica Contra
  • Pamfletul zilei
  • Opinii
  • Pastila de râs
  • Special
  • Analiză
  • Anchete
  • Interviuri
  • Reportaje
  • Politica de confidențialitate
  • Politica de cookies
  • Politica editorială
  • Termeni și condiții
  • Despre
  • Redacția
  • Contact

© 2025 toate drepturile rezervate oficiuldestiri.ro

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
Vedeți toate rezultatele
  • Breaking News
  • Pamfletul zilei
  • ACTUALITATE
    • News
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Special
    • Anchete
    • Reportaje
  • Politică
    • Stiri despre Nicusor Dan
  • Business
  • Life
  • Sport
  • OPINII
  • Gica Contra
  • Echipa
  • Telefon: 0799007711
  • Email: office@oficiuldestiri.ro

© 2025 toate drepturile rezervate oficiuldestiri.ro