Oficiul de ȘtiriOficiul de Știri
Font ResizerAa
  • HOME
  • ACTUALITATE
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Pamfletul zilei
  • SPECIAL
    • Analiză
    • Interviuri
    • Anchete
    • Reportaje
  • POLITICA
    • Stiri despre Nicusor Dan
  • BUSINESS
  • LIFE
    • Horoscop
    • Entertainment & Showbiz
    • Cultură
    • Style
    • Health & Fitness
    • De gustibus
    • Casa și grădina
  • SPORT
  • OPINII
  • Gica Contra
Font ResizerAa
Oficiul de ȘtiriOficiul de Știri
Search
  • Breaking News
  • Pamfletul zilei
  • ACTUALITATE
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Special
    • Anchete
    • Reportaje
  • Politică
    • Stiri despre Nicusor Dan
  • Business
  • Life
  • Sport
  • OPINII
  • Gica Contra
  • Echipa
  • Telefon: 0799007711
  • Email: office@oficiuldestiri.ro
Follow US
Oficiul de Știri > ACTUALITATE > Extern > România: Piața de mașini rulate este una dintre cele mai puțin transparente din Europa
România: Piața de mașini rulate este una dintre cele mai

România: Piața de mașini rulate este una dintre cele mai puțin transparente din Europa

De Mihai Morcovescu Publicat 2023-11-22
Distribuie

Potrivit unui studiu realizat de compania carVertical, România are una dintre cele mai puțin transparente piețe de mașini second-hand din Europa. La polul opus se află țări precum Regatul Unit, Germania și Elveția.

Contents
România ocupă locul 21 din 25Consecințele financiare ale fraudei de kilometrajCum arată topul de transparență în industria de mașini rulate în Europa

Compania tocmai a lansat în țara noastră așa-numitul „Index de Transparență”, care este un raport complex care analizează tranzacțiile cu mașini rulate din Europa. De asemenea, studiul arată și care sunt cele mai puțin transparente piețe auto second-hand europene.

România ocupă locul 21 din 25

România
Foto carVertical

CarVertical este o companie care oferă rapoarte complete privind istoricul mașinilor rulate. Cu date din peste 900 de baze de date globale, aceasta oferă informații care ajută clienții să ia decizii informate la cumpărarea unei mașini SH. Cu operațiuni în 28 de țări, serviciile carVertical acoperă cea mai mare parte a Europei, SUA, Mexic și Australia.

Studiul de față a fost realizat pe un eșantion de 24 de țări din Europa și din SUA, timp de 12 luni. Au fost luate în calcul criterii precum procentajul mașinilor cu odometrul dat înapoi, valoarea medie a kilometrilor șterși, procentajul mașinilor avariate, media valorii daunelor, procentajul de mașini second-hand importate și vârsta medie a mașinilor verificate.

În urma analizării datelor, specialiștii de la carVertical au ajuns la concluzia că România are una dintre cele mai puțin transparente piețe de mașini second-hand din Europa. Mai exact, țara noastră ocupă locul 21 din 25. Studiul relevă faptul că aproape 66% dintre mașinile analizate sunt importate din alte țări, în timp ce peste 59% dintre acestea prezintă avarii în istoric, cu o valoare medie a daunelor de 3.879 de euro.

Majoritatea țărilor care oferă mai puțină transparență în piața auto au o medie scăzută a valorii daunelor, iar România nu face excepție, ocupând locul 6 în clasament. Imediat după România, țara cu cele mai multe mașini avariate este Polonia (65,79%), ocupând ultimul loc în top. De asemenea, mașinile rulate din țara noastră au o vechime de 9,44 ani, ocupând locul 12 din 25.

Raportul complet al Indexului de Transparență al pieței auto poate fi găsit AICI.

Consecințele financiare ale fraudei de kilometraj

România: Piața de mașini rulate este una dintre cele mai

Din totalul mașinilor analizate de carVertical, 7,8% dintre acestea au avut kilometrajul dat înapoi. Valoarea medie ștearsă de pe odometru a fost de 85.000 de kilometri, în contextul în care, în 2025, această valoare era de 48.000 de kilometri.

Cele mai recente cercetări efectuate de carVertical au arătat că o mașină cu kilometrajul dat înapoi poate fi vândută cu un preț cu 20% mai ridicat decât valoarea sa reală. Așadar, mulți români pot plăti o sumă mai ridicată pentru un vehicul fără să fie conștienți că a existat o fraudă la mijloc. Totuși, comparativ cu alte țări din Europa, dacă analizăm valoarea medie a daunelor, România se află sub nivelul standard al pagubelor financiare.

În același timp, vechimea mașinilor cu kilometrajul dat înapoi este strâns legată de impactul financiar potențial asupra unui cumpărător. Spre exemplu, vânzarea unei mașini cu o vechime de 15 ani, care are kilometrajul manipulat, poate crește artificial valoarea vehiculului cu o medie de 27%. Pentru fiecare 100.000 de kilometri dați înapoi, cumpărătorul ar putea cheltui pe mașină, fără să știe detaliile reale, cu aproximativ 2.000 de euro în plus.

„Când luăm în considerare factori precum prețul mediu al mașinilor, numărul de tranzacții, ponderea mașinilor cu kilometraj modificat în România și impactul fraudelor de kilometraj asupra valorii mașinilor, obținem o imagine clară a prejudiciului pe care îl experimentează cumpărătorii de mașini second-hand în România, iar valoarea totală a prejudiciului anual poate ajunge până la 190 de milioane de euro pe an”, a declarat Matas Buzelis, Head of Communication carVertical.

Cum arată topul de transparență în industria de mașini rulate în Europa

Dintre toate țările analizate, imediat după România, cele mai puțin transparente piețe sunt: Estonia, Lituania, Letonia și Ucraina. Țara care prezintă cel mai mare număr de mașini cu kilometraj falsificat este Letonia (12,92%), în timp ce Ucraina se află printre țările cu cele mai mari ponderi de mașini importate din Europa (82,4%).

La polul opus, cele mai transparente țări sunt Regatul Unit, Germania, Elveția, Danemarca și Franța, unde și importurile de mașini sunt mai puține față de alte țări. În Regatul Unit, ratele de import sunt foarte scăzute (2,2%), ceea ce se corelează direct cu numărul mic de fraude de pe piața de mașini second-hand. De asemenea, țările din top prezintă un procentaj redus de mașini cu kilometrajul falsificat: Elveția – 2,4%, Regatul Unit – 2,7%, Franța – 3,3%, Germania – 3,4%, și Danemarca – 4,1%, având scoruri semnificativ mai bune decât în alte părți ale Europei.

„Piețele occidentale și țările scandinave sunt în general mai transparente decât țările din estul Europei, în principal datorită legislației mai stricte, a importurilor mai scăzute de mașini second-hand, dar și a PIB-ului pe cap de locuitor mai ridicat. Țările cu economii mai puternice au, de obicei, flote de mașini mai noi, cu riscuri mai mici de fraude, deoarece puțini cumpărători caută vehicule mai ieftine”, a completat Matas Buzelis, Head of Communication carVertical.

Similare

author avatar
Mihai Morcovescu
See Full Bio

Loading RSS Feed

Puterea

Loading RSS Feed

Realitatea.net

Urmărește
Oficiul de Stiri

si pe Google News

ULTIMA ORA
Este bine să mănânci ovăz dacă vrei să slăbești?
Este bine să mănânci ovăz dacă vrei să slăbești?
Ryanair lansează 5 rute noi cu plecare de pe aeroportul Băneasa
Nicușor Dan și-a depus declarația de avere: “O s-o public pe pagina Preşedinţiei”
Cum arată trenul Leon, primul automotor Diesel fabricat 100% în România după 80 ani
Ozzy Osbourne își vinde ADN-ul. Artistul vinde doze băute de el
Taguri:automobile second-handcarVerticalmașini rulatepiata auto europastudiu carvertical
Distribuie acest articol
Facebook Email Print
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Pamfletul zilei

Te Va Arde Guvernul Bolojan!

Te Va Arde Guvernul Bolojan!

Nicușor Dan nu mai este primar general, dar și-a lăsat o grea moștenire în Primăria Capitalei, astfel încât, dacă ești bucureștean, nu…

Citeste mai mult
- Advertisement -
Ne gasesti si pe
Social Media
FacebookLike
YoutubeSubscribe
Citeste si:
Semnificația inelelor în funcție de degetul pe care sunt purtate
Semnificația inelelor în funcție de degetul pe care sunt purtate
Maree și temple tropicale: escapade la malul mării prin Asia
Licitație de un miliard pentru salubrizare în Sectorul 6, după dezvăluirile Oficiul de stiri
Alexandru Dumitrescu, avocatul care a obținut revenirea la Taxa Oxigen: HCGMB, un act ilegal
Horoscop zilnic, 21 iunie 2025: Balanță, nu evita conversațiile dificile
USR primește patru ministere în noul Guvern. Cele mai mari surprize sunt la Externe și Apărare
Primii pași în fotografie: sfaturi esențiale pentru începători
Tragedie în Hunedoara. O profesoară de matematică și-a dat foc
Jocuri de culise în PSD. Social-democrații se luptă pentru portofoliile din viitorul Guvern
Kelemen Hunor îl condiționează pe Ilie Bolojan. Linia roșie peste care UDMR nu poate trece
Ad imageAd image
  • Termeni si conditii
  • Redactia
  • Despre
  • Cookies
  • Contact
© oficiuldestiri.ro