România este promovată ca destinație turistică în Germania. Sute de taxiuri pe care au fost lipite imagini din țara noastră circulă, cu ocazia Campionatului European de Fotbal, prin Hamburg, Berlin, Munchen și Frankfurt.
Fiecare imagine de pe taxiurile din Germania are un cod QR unde se găsește o broșură în limba germană, cu ajutorul căreia vizitatorii pot obține informații despre diferite destinații din țara noastră.
„Cine va călători în Germania pe timpul Campionatului European de Fotbal, va circula în Hamburg, Berlin, München și Frankfurt în 625 de taxiuri colantate cu România! Promovarea României se face pe o piață țintă. Germania este conform ultimelor date publicate de Institutul Național de Statistică, pe primul loc în clasamentul statelor emițătoare de turiști în anul 2023, cu un număr de 218.300 sosiri în România. Mai mult decât atât impactul campaniei de promovare a României ca destinație de vacanță va fi unul semnificativ, ținând cont de numărul fanilor fotbalului care vor vizita Germania în această perioadă”, a scris ministrul Turismului, Radu Oprea, pe pagina sa de Facebook.
Campania se desfășoară până pe 15 iulie.
Prin această prezență pe piața germană, MEAT dorește să sprijine activitatea touroperatorilor, agențiilor de turism și companiilor aeriene care operează în această țară. Germania este considerată o piață prioritară pentru turismul românesc. Conform datelor publicate de Institutul Național de Statistică, Germania a ocupat primul loc în clasamentul statelor emițătoare de turiști către România în anul 2023, cu un total de 218.300 de sosiri.

România, o piaţă tot mai importantă pentru turismul german
România va beneficia astfel de o vizibilitate a brandului turistic național fiind extinsă nu doar în rândul turiștilor germani, ci și în rândul participanților din întreaga Europă prezenți la campionatul de fotbal. Campania, promite să capteze atenția publicului larg și să genereze un impact vizual puternic.
Anul trecut, circa 2,1 milioane de turişti străini s-au cazat în unităţile locale din România. Numărul este înregistrat de hotelurile care raportează datele la INS, însă numărul real al turiştilor străini ar putea fi mai mare în contextul în care multe hoteluri nu raportează datele. Mai mult, există un număr mare de cazări tip Airbnb sau Booking, adică proprietari care au listat un apartament sau o casă în regim hotelier, care nu se află în legalitate şi nu există date despre câţi turişti au cazat.
Turiştii români au înregistrat 1,4 milioane de înnoptări în unităţile de cazare din Germania în 2023, în creştere cu 13% faţă de numărul înregistrat cu un an în urmă, potrivit datelor Organizaţiei Germane de Turism. Pentru Germania, România este una din pieţele care au avut o creştere faţă de nivelul din 2019, în timp ce numărul total de turişti care au ajuns în Germania în 2023 a fost sub nivelul din 2019.
„Germania a reuşit să aibă o raţă de revenire a turismului la 90% faţă de 2019, când am avut 89,9 milioane de înnoptări. Anul trecut, au fost înregistrate circa 80 de milioane de înnoptări”, spune Cristian Sallai, director regional la Organizaţia Germană de Turism. „România se situează pe locul al 12-lea în clasamentul ţărilor sursă din care provin cei mai mulţi turişti străini care ajung în Germania. Acum zece ani, România nu era nici în top 20”, adaugă Cristian Sallai.
Destinaţiile preferate ale românilor care călătoresc în Germania sunt Berlin, o destinaţie aleasă pentru city break, Munchen, Hamburg şi Frankfurt. Deşi România şi Germania au o colaborare puternică în privinţa businessului, românii care călătoresc în scopuri de business în destinaţiile germane reprezintă doar 25% din total, în timp ce mai bine de jumătate din turiştii români merg în Germania în vacanţe. Restul românilor care călătoresc în Germania merg în vizită la rude şi prieteni.

Litoralul României, „ținta” și pentru turiștii germani
Cei mai mulţi turişti români provin din zona Transilvaniei, existând mai multe aeroporturi din această regiune care au conexiune cu aeroporturile din Germania. Revenind la turiștii străini, România a devenit o destinație de vacanță din ce în ce mai atrăgătoare. Potrivit datelor furnizate de Institutul Național de Statistică, Bucureștiul ocupă prima poziție, urmat de Brașov, Cluj și Sibiu. Conform statisticilor, viața de noapte și prețurile mici sunt principalele motive care i-au atras la noi în țară pe turiștii străini.
În altă ordine de idei, dar tot pe tema promovării țării noastre, Germania, Estonia, Lituania, Slovacia și Slovenia sunt printre țările care își doresc să promoveze stațiunea Mamaia și să aducă grupuri de turiști străini în destinația Mamaia Constanța. Aceasta a fost concluzia Târgului de Turism ITB Berlin din martie a.c., unde OMD Mamaia Constanța a participat alături de reprezentanții Primăriei Municipiului Constanța. Scopul a fost acela de a atrage turiști europeni către cea mai mare stațiune de pe litoralul românesc.
„Luăm în considerare să încheiem un parteneriat cu un tour-operator internațional care să includă stațiunea Mamaia în pachete de vacanță destinate turiștilor străini. Stațiunea Mamaia și orașul Constanța au un potențial imens și merită să concureze cu alte destinații pentru festivaluri, frecventate în special de către tineri. După zile de networking și schimb de experiențe, adevărata muncă începe abia după finalizarea evenimentului, când îi vom contacta pe toți cei care au interacționat cu noi la Berlin.
Avem și proiecte noi pentru vara 2024, iar cei pe care i-am întâlnit anul trecut la târgurile din Londra, respectiv din Varșovia, continuă discuțiile cu noi și la Berlin pentru parteneriatele aflate în derulare. Suntem mulțumiți de cum am fost primiți în Germania și abia așteptăm să vedem stațiunea Mamaia frecventată de turiștii germani”, declara după eveniment George Măndilă, Președinte al Organizației de Management al Destinației Mamaia Constanța.
Citiți și: Nou fenomen: Turism restricționat. Unde funcționează