Primind 18 avioane de luptă F16 pentru fabuloasa sumă de un euro de la Olanda, România a devenit cimitirul avioanelor de luptă F16. Discret, oficialii de la NATO ne-au mângâiat pe ceafă și au zis că România va deveni un centru de antrenament nu numai pentru piloții din Ucraina, care probabil vor zbura la ei acasa fără avioane, ca Batman, ci și pentru alte state de regiune Bulgaria, Ungaria, Cehia, Slovacia și eventual Marea neagră care chiar dacă nu e stat o pun ăștia la socoteală.
Avioanele, zic olandezii, deși nu mai sunt bune de luptă sunt totuși funcționale, adică piloții se pot plimba cu ele de la Câmpia Turzii la Borcea și mai departe la Kogălniceanu, că altceva nu prea au ce să facă. După ce am cumpărat de la portughezi cu bani buni 17 rable de F16 și de la norvegieni 22, cu 72 de bucăți România a devenit cimitirul avioanelor de luptă F16 care oricum sunt depășite, atâta vreme cât sunt pe piață F35, ca să nu mai vorbim de bombardierele americane invizibile și de cele europene Eurofighter, Typhoon, pe lângă care F16 sunt niște jucării costisitoare. Asta arată încă o dată cât de proști putem să fim în negocieri mai ales când e vorba de armament.
Rablele trimise de olandezi au nevoie de piese de schimb, care costă o avere, au nevoie de întreținere, au nevoie de carburanți și au nevoie de piloți bine instruiți. Întrebarea mea este cum faci antrenament pe un F16, care n-are decât un singur loc? Ii pui dublă comandă ca la Dacia, la școala de șoferi? Sau îl lași pe ăla să se dea cu avionul pe cer până intră un cârd de vrăbiuțe în motor de să prăbușește avionul fix peste oile lui Gigi Becali? Eu de F16 cu dublă comandă n-am auzit. Poate or exista, dar în Drumul Taberei unde stau eu n-au ajuns. Acum, dacă stau să mă gândesc bine și când te duci cu mașina la REMAT trebuie să aibă baterie, să meargă farurile pe față lungă, să aibă bușonul de la rezervor, ca să nu iasă aburi de benzină, să se polueze poporul la cap, etc. Așa și cu avioanele astea. Zboară ca berzele și mâine poimâine te trezești că la ziua orașului Câmpia Turzii o să vezi pe cer niște F16 trăgând panglicuțe tricolore.
Gluma-i glumă, dar scroafa e moartă cu capul în troacă. După ce în anii ’90 România a devenit cimitirul mașinilor occidentale luate pe nimic, de care nemții, francezii, olandezii, italienii și alte neamuri pricopsite voiau să scape urgent și să mai ia și bani pentru asta, uite că în secolul XXI România a ajuns să aibă o flotă de dricuri zburătoare. Ceea ce mă liniștește mai mult decât o salată de Rudotel este faptul că rușii nu se gândesc serios să atace România, pentru că sunt sigur că dacă ar face-o americanii ar îndesa niște avioane mai precopsite în România, să facă față măcar jumătate de oră la celebrele ș și temutele SU 57, MIG 35, SU 35s. Ăsta din urmă doboară tot ce ies în cale, fiind recunoscut și de experții americani și europeni drept invincibil în lupta unu la unu.
Cu escadrilla noastră de rable nu rezistăm nici măcar două ore la un atac rusesc concertat, mai ales că acum războiul se poartă cu drone, cu rachete cu rază medie și lungă de acțiune, cu bruiaj electronic, la care noi suntem pregătiți să răspundem precum ciobanul ăla moldovean de Miorița, care în loc să le dea cu bâta în căpățână ciobanului ungurean și celui vrâncean s-a apucă să plângă în blana oii că nu știe mă-sa de el și îl caută pe coclauri. Cam asta e cu avioanele făcute cadou de olandezi.
Asta ca să uităm de coiful de la Coțofenești, tezaur care nu s-a găsit nici până acum și pe care mâncătorii de prăjituri cu ciuperci halucinogene l-a cam făcut pierdut, pentru ca cine știe ce colecționar dement sau mângâie coiful pe scăfârlie in bucătărie. Hakuna matata!