Aproximativ 180 de români se confruntă cu o situație dificilă, fiind blocați pe aeroportul din Sharm el Sheikh, Egipt, de peste 35 de ore. Zborul lor charter, care trebuia să decoleze marți dimineața, nu a plecat încă spre Iași, provocând o mare frustrare și disconfort printre pasageri.
Români blocați de marți în aeroportul din Egipt. Un șir nesfârșit de amânări
Zborul, operat de o companie aeriană privată din Egipt, era programat să decoleze marți la ora 11:20 ora locală. De atunci, a fost amânat de mai multe ori: inițial cu peste 7 ore, apoi încă 4 ore, ulterior ajungându-se la miezul nopții și miercuri la ora 12:00. În prezent, pasagerii încă așteaptă decolarea, fără a avea certitudinea unui orar clar.

Condiții inumane în aeroport
Pasagerii, printre care se află și mulți copii mici, au fost nevoiți să doarmă în aeroport, pe bănci sau direct pe bagaje. Revoltați și epuizați, aceștia își exprimă nemulțumirea față de condițiile inumane în care au fost lăsați.
„Lumea e nervoasă, copii mici, obosiţi. Ne-au cazat în jurul orei 1 noaptea, 1 şi ceva ne-au dus la un hotel, dimineaţa, la ora 8 trebuia să plecăm şi ne-au ţinut de la 8 până pe la vreo 11 în recepţia hotelului. Câte un sandviş şi o sticlă de apă”, a declarat Bogdan Rusu, unul dintre pasageri.
„Copiii au plâns, sunt nespălaţi, nemâncați”
Situația a escaladat miercuri, când pasagerii au crezut că în sfârșit vor pleca spre casă, dar au fost anunțați de noi amânări.
„Situația este foarte grea, copiii nu mai au răbdare, nu mai au stare, le este foame, au plâns, sunt nespălaţi, nepieptănați, nearanjaţi, nemâncați. Ne aburesc cu un colț de pizza și o pâine cu salam. Nu au deloc respect pentru noi, deloc, deloc. Pur și simplu, zero respect”, a spus Marius, un alt pasager afectat, pentru ProTV.
De ce spune compania că a întârziat avionul
Reprezentanții turoperatorului au declarat că întârzierea a fost cauzată de o defecțiune tehnică și că au încercat să țină legătura cu pasagerii afectați.
„Aeronava a avut o defecțiune tehnică, acest fapt a cauzat întârzierea avionului care trebuia să plece din Sharm el Sheikh spre Iaşi, ieri. Tot timpul s-a oferit cazare gratuită turiștilor aflați în Sharm el Sheikh”, a explicat Gabriela Mazilu, reprezentant al turoperatorului.
Pasagerii cer despăgubiri
Turiștii blocați sunt hotărâți să ceară despăgubiri pentru disconfortul și stresul îndurat. Cu toate acestea, prioritatea lor imediată este să ajungă acasă.
„Vrem doar să ajungem acasă. Este inacceptabil ce s-a întâmplat. Vom cere despăgubiri pentru tot ce-am îndurat”, a declarat unul dintre pasagerii revoltați.
180 de pasageri blocați pe aeroportul din Iași, așteaptă același avion
Aceeași aeronavă trebuia să aducă alți 180 de turiști din Iași către Sharm el Sheikh. Acești pasageri, care ar fi trebuit să plece marți după-amiază, au pierdut deja o zi din vacanța lor și sunt nevoiți să aștepte în continuare în aeroportul din Iași.
„Ni l-au amânat de cinci ori până acum şi tocmai am primit un alt mesaj”, a declarat un pasager.
Oamenii din Iași dorm pe jos, nu au primit mâncare sau apă
Pasagerii din Iași nu au primit apă sau mâncare. Zeci de persoane cu copii mici au dormit pe jos. După peste 16 ore de aşteptare, doar o parte din pasageri au primit cazare.
„Stau cu copilul în brațe, pe jos, pentru că nu mai sunt locuri pe scaune. Chiar dacă se știe că zborul are o întârziere de peste 14 ore, nu ni s-a oferit nici măcar un pahar cu apă, nu mai spun de ceva de mâncare. Sunt copii care plâng din cauza oboselii, din cauza faptului că nu reușesc să adoarmă în aceste condiții. Este inuman să plătești sute de euro pe biletele de avion și să fii tratat cu bătaie de joc. Nu ni se oferă informații, nu știm ce se va întâmpla, iar nimeni nu va răspunde de oboseala și stresul suferit”, a spus o femeie cu o fetiță de 2 ani în brațe, pentru bzi.ro.