Compania de stat Romaero a anunțat Bursa de la București că și-a cerut insolvența la Tribunalul București.
UPDATE: Romaero a intrat în insolvență
ROMAERO (BVB:RORX) a intrat în insolvență, potrivit deciziei instanței. „Admite cererea debitorului ROMAERO SA. În temeiul art. 71 alin. 1 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei şi de insolvenţă deschide procedura generală împotriva debitorului ROMAERO SA. (…) În baza art. 45 lit. d din Legea nr. 85/2014 desemnează administrator judiciar provizoriu pe EXPERT INSOLVENŢĂ SPRL FILIALA BUCUREŞTI care va îndeplini atribuţiile prevăzute de art. 58 raportat la art. 87 alin. 1 lit. a din Legea nr. 85/2014, cu o remuneraţie de 10.000 lei din averea debitorului”, este decizia.
Următoarele termene stabilite de instanță sunt:
- termenul limită pentru înregistrarea cererii de admitere a creanţelor asupra averii debitorului – 04.03.2024;
- termenul de verificare a creanţelor, de întocmire şi publicare în BPI a tabelului preliminar de creanţe – 25.03.2024;
- termenul de definitivare a tabelului creanţelor – 19.04.2024;
- data primei şedinţe a adunării generale a creditorilor – 01.04.2024.
UPDATE: Termenul a fost devansat
Inițial, data pentru declararea insolvenței ROMAERO era 26 ianuarie, dar compania a cerut modificarea acestui termen.
„În ședința publică din data de 15.01.2024, Tribunalul București a stabilit un nou termen pentru judecarea cererii ROMAERO S.A. de deschidere a procedurii de insolvență, în dosarul nr. 39261/3/2023, respectiv data de 17.01.2024, orele 11.00. Modificarea a fost operata ca urmare a solicitării de preschimbare a termenului transmisa de către ROMAERO S.A. nr. 295 din 12.01.2024″, se arată în anunțul companiei la Bursa de la București.
Știrea inițială:
Vestea nu trebuie să mire. Potrivit surselor din piață, Romaero are datorii istorice de peste sapte sute de milioane de lei, iar la Bursă este evaluată la 132 de milioane de lei. În plus, la începutul acestei luni, Curtea de Apel București a decis ca Romaero, să plătească despăgubiri de aproape 17 milioane de euro unui om de afaceri care ceruse transformarea unui avion Boeing 737-200, în urmă cu mai bine de 15 ani.
Romaero și-a asumat prin contract modernizarea și mentenanța aparatului de zbor, dar nu a dus contractul la bun sfârșit pentru că, între timp, Romaero și-ar fi pierdut dreptul de a certifica aceste modificări, iar Boeing nu a validat aceste modificări.
Potrivit raportului financiar, după primul semestru al acestui an, Romaero a avut pierderi de 42,5 milioane lei. Datoriile curente au crescut cu 16,89% faţă de valorile de la 31 decembrie 2022 reprezentând în principal obligații accesorii datorate bugetului general consolidat și furnizorilor de utilități.
Raportul mai arată că societatea a înregistrat o creștere cu 23,74% față de pierderea planificată influențată în principal de următoarele cheltuieli cu:
- accesoriile datorate ANAF: 11.280 mii lei;
- accesoriile DITL S1: 3.639 mii lei;
- penalizări comerciale datorate furnizorilor de utilități (Apa Nova, Enel Muntenia, Engie, Apele Romane): 3.281 mii lei.
Romaero cere insolvența. Cine este administrator judiciar provizoriu
Consiliul de Administrație a decis ca un consorțiu format din Trust Insolvency Filiala Cluj și Synergy Partners să fie administrator judiciar provizoriu.
“Se va proceda la restructurarea societății în baza unui Plan de reorganizare în cadrul căruia se vor regăsi următoarele direcții de acțiune și măsuri:
- restructurarea operațională cu obiectiv prioritar eficientizarea activităților și achitarea datoriilor;
- obținerea de resurse financiare pentru susținerea și finalizarea planului de reorganizare;
renegocierea contractelor cu furnizorii pentru obținerea unor oferte mai bune pentru materialele si materiile prime necesare derulării programelor de producție; - creșterea competitivității pe piață pentru a asigura o dezvoltare și profitabilitate durabilă, precum și o atractivitate sporită a societății;
- analizarea contractelor în derulare și menținerea celor care sunt profitabile si denunțarea celor care nu sunt rentabile pentru societate;
- protejarea patrimoniului societății și eficientizarea proceselor de utilizare a acestuia în consonanță cu cerințele pieței din industria aerospațială;
- menținerea în societate a personalului direct productiv, în general a specialiștilor de înaltă valoare, premisă esențiala/fundament al redresării societății.”
CITEȘTE ȘI: Reportaj: BIAS 2023 ne-a reconfirmat: cerul nu este limita! Foto & Video