Titlul de „Cea mai scumpă mașină din lume” este un trofeu volatil, disputat în mod regulat între capodopere vândute la licitație (precum legendarul Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé, vândut cu 135 milioane de euro) și creațiile unicat, construite pe comandă (one-off) de lux. În acest ultim segment, Rolls-Royce a stabilit un nou etalon al exclusivității.
Apogeul programului „Coachbuild”: 30 de milioane de dolari
În vârful piramidei auto noi, luxul suprem nu se mai măsoară doar în cai-putere, ci în ore de măiestrie artizanală, materiale rare și unicitate absolută. Cea mai scumpă mașină nouă din lume este, în prezent, Rolls-Royce La Rose Noire Droptail, evaluată la peste 30 de milioane de dolari.
Lansat ca parte a programului ultra-exclusiv „Coachbuild” al Rolls-Royce, Droptail este o serie de doar patru automobile unicat, fiecare personalizat până la cel mai mic detaliu pentru un client extrem de bogat. Primul exemplar, La Rose Noire, a fost construit pentru o familie cu o pasiune pentru trandafirul „Black Baccara”—o floare rară, de un roșu catifelat aproape negru.
De ce costă o avere?
Spre deosebire de un hipercar precum Bugatti, al cărui preț este justificat de performanța extremă (Bugatti La Voiture Noire a fost vândut cu 18.7 milioane de dolari), prețul Droptail reflectă arta, povestea și ingineria adaptată
- Plafonul Detașabil: Este un roadster cu două locuri, dar cu un plafon rigid din fibră de carbon care se poate monta sau demonta manual, transformând mașina dintr-un coupe elegant într-un roadster clasic.
- Mozaicul din Lemn: Cea mai impresionantă piesă este puntea din spate, acoperită cu un mozaic complex realizat din 1.603 de bucăți de furnir de frasin negru, așezate manual. Această lucrare de artă, care simulează o ploaie de petale de trandafir, a necesitat 18 luni de dezvoltare și mii de ore de lucru.
- Ceasul de Bord Personalizat: La Rose Noire include cel mai complex ceas analog montat vreodată într-un Rolls-Royce, creat în colaborare cu producătorul elvețian de ceasuri de lux Bovet 1822. Ceasul poate fi scos din bord și purtat ca o piesă de mână.
- Vopseaua Unică: Nuanța exterioară roșie-catifelată, numită True Love, și detaliile din crom au fost create special, necesitând peste 150 de încercări pentru a obține profunzimea dorită.
Sub capota lungă, Droptail păstrează motorul V12 twin-turbo de 6,75 litri de la Rolls-Royce, dar elementul definitoriu nu este viteza maximă, ci promisiunea unei experiențe de neegalat—o capsulă de lux și măiestrie, care nu va fi duplicată niciodată.
În concluzie, în lumea auto, mașina cea mai scumpă nu mai este doar un mijloc de transport, ci o declarație de artă și putere financiară, o operă de haute couture pe patru roți, concepută pentru a celebra gustul și povestea unui singur client.






