back to top
spot_img

Rolls-Royce Droptail: 4 exemplare unicat, 32 mil. $ fiecare

Primul exemplar Rolls-Royce Droptail se numește La Rose Noire și se spune că este inspirat de soiul de trandafiri Black Baccara.

Rolls-Royce este de mult recunoscută drept una dintre companiile care caută, pentru a îndeplini cererile cererile clienților săi, elemente de design speciale, fie ele un șoim brodat pe tetiere sau urmele lăsate de mânuțele unui copil în bordul mașinii.

Oricât de ciudată sau hai să spunem… „deosebită” este dorința unui client, britanicii nu eșuează niciodată să ofere o soluție.

Dar în ultimii ani, compania a dus acest efort la un nivel superior, urcând de la nivelul „bespoke” (la comandă, n. red.) la unul superior: „coachbuild”.

Primul produs de la Crewe prin care „s-a flexat” Rolls-Royce a fost Sweptail, în 2017, un fastback cu două uși care semăna mult cu Wraith, dar avea de fapt la bază modelul Phantom.

A urmat Boat Tail, un coupe cu corp conic aproape fără acoperiș, cu uși tip-fluture, și un capac al portbagajului acoperit cu furnir din lemn de Caleidolegno – din care putea fi deschisă… o umbrelă de soare.

Povestea „cozilor” personalizate (tail=coada, eng.) continuă acum cu Droptail, care este din nou un coupe deschis, dar de data aceasta cu locuri pentru doar două persoane.

Un proiect și mai amplu decât eforturile anterioare – VIDEO

Arhitectura lui Droptail este descrisă ca o monococă realizată din oțel, aluminiu și fibră de carbon.

Mașina este cu aproximativ 10 inch (25,4 cm, n. red) mai scurtă decât un Ghost, iar caroseria este o combinație de oțel (uși, aripi și bara-față) și fibră de carbon (aripile laterale din spate, capacul portbagajului).

Rolls-Royce Droptail La Rose Noire Sursa video: Rolls-Royce Motorcars

V-12-le de 6,7 litri aduce în cazul lui Droptail o creștere de 30 CP peste specificațiile standard Phantom, ajungând la 593 de cai-putere, iar cuplul a fost crescut la 841 Nm.

Primul dintre cele patru exemplare Droptail își face acum debutul la „The Quail” în timpul Săptămânii Auto Monterey (11-20 august, n. red).

Numit La Rose Noire, se inspiră dintr-un tip de trandafir din soiul Baccara pentru care proprietarii ce au comisionat mașina au o adevărată pasiune.

Trandafirul Baccara a impus culorile exterioare, care par a fi roșu și negru în partea frontală a mașinii, dar ajung spre partea din spate la roșu închis. Componentele cromate poartă, de asemenea, un finisaj unic, întunecat.

Elementele verticale din grila Rolls sunt înclinate, o premieră pentru Rolls-Royce, iar admisia de aer inferioară, sub formă de mesh, prezintă 202 componente dreptunghiulare individuale, fapt ce îi conferă un aspect tridimensional.

Ceasul Audemars Piguet din bord poate fi purtat la mână

În interior, 1.603 bucăți de furnir negru din lemn de sicomor au fost folosite pentru a crea un design care sugerează petale de trandafiri, împrăștiate de vânt.

Un ceas Audemars Piguet (de asemenea proiectat la comandă) este montat în bord, dar poate fi, de asemenea, scos și purtat.

Și există un compartiment special de depozitare a șampaniei care stochează (la temperatura corectă) șampania din podgoria proprie a clienților – Champagne de Lossy.

Alte trei exemplare Droptail urmează să fie prezentate la momente ulterioare, fiecare cu propriile detalii specifice.

Deloc surprinzător, la Monterey nu s-au putut vedea, lipite pe geamul mașinii, stickere cu prețul, iar aflarea unei cifre, întrebând pe cei prezenți ar fi – cum ar spune un lord englez – o „chestiune nu tocmai la locul ei”.

De aceea, mai rămâne doar metoda deducției – sau ca Rolls-Royce să anunțe chiar ea cât costă Droptail La Rose Noire, un lucru extrem de puțin probabil cel puțin în acest moment.

Astfel, dacă te gândești că versiunea Boat Tail venea cu prețul de „minimum” 20 de milioane de lire sterline (sau aproximativ 28 de milioane de dolari) pe fiecare unitate produsă, Droptail scoate din buzunarele (destul de adânci, oricum) clientului comanditar cel puțin 25 de milioane de lire sterline, adică circa 32 de milioane de dolari.

Galerie foto

author avatar
Cristian Iovițu

Lasă un răspuns

Alte stiri

Te-ar putea interesa și...