Retailerul de modă preferat al românilor, mai ales al celor din UK, este Primark se știe. Ce nu prea se știe, de dată mai recentă, este faptul că cei care administrează afacerea stau cu ochii pe prognozele meteo. Motivul?
Associated British Foods, compania care deţine Primark, a anunţat o încetinire a vânzărilor la retailerul internaţional de îmbrăcăminte, pe fondul temperaturilor fluctuante, potrivit Reuters.
În perioada 18 septembrie 2023 – 7 ianuarie 2024 (primul trimestru fiscal la Primark), vânzările la magazinele deschise de peste un an au crescut cu 2,1%, o încetinire de la un avans de 8% în precedentul trimestru fiscal.
Retailerul de modă a fost marcat de un start lent
AB Foods este mult mai încrezător că Primark va înregistra o majorare a marjei de profit în anul financiar 2023/2024, în urma îmbunătăţirii marjei brute, ceea ce va ajuta compania să contracareze potenţialele costuri suplimentare care ar putea apărea după atacurile lansate de rebelii Houthi asupra navelor din Marea Roşie. Aceste atacuri, care au început în noiembrie, au dus la încetinirea comerţului dintre Asia şi Europa.
Retailerul nu este singurul care suferă „la Marea Roșie”
Deja, grupul Pepco a avertizat că prelungirea atacurilor asupra navelor din Marea Roşie ar putea afecta aprovizionarea în următoarele luni. AB Foods şi-a menţinut previziunile conform cărora va înregistra în acest an “un progres semnificativ” atât în ceea ce priveşte profitabilitatea cât şi generarea de numerar.
La divizia de alimente, care include brandul de ceai Twinings, cerealele Jordans şi băuturile Ovaltine, vânzările au crescut cu 5,4% în perioada 18 septembrie 2023 – 7 ianuarie 2024.
Retailerul de modă Primark s-a extins în România
Noul magazin al retailerului Primark s-a deschis în a doua jumătate a anului 2024 în Timișoara, acesta fiind cel de a-l treilea magazin al companiei în România.
Retailerul de modă internațional a anunțat că intenționează să deschidă un al treilea magazin în România, în Iulius Town Timișoara, pe o suprafață de 3.000 de mp. Magazinul va fi prima locație Primark din vestul țării, după intrarea de succes pe piața românească, în decembrie 2022, odată cu deschiderea primului magazin în ParkLake Shopping Centre, București. Şase luni mai târziu, în iunie 2023, retailerul a deschis un al doilea magazin, în Centrul Comercial AFI Cotroceni.
Primark le propune clienților săi îmbrăcăminte modernă la prețuri accesibile, fiind una dintre cele mai cunoscute companii din domeniu în Europa, tocmai datorită prețurilor practicate. Potrivit companiei, în prezent, 50% din hainele Primark sunt realizate folosind materiale reciclate sau materiale provenite din surse sustenabile, iar retailerul s-a angajat să atingă pragul de 100% până în 2030.
Înființat în Irlanda în 1969, sub marca Penneys, Primark este un retailer de modă internațional cu peste 70.000 de angajați în 16 țări din Europa și SUA, care deține peste 400 de magazine la nivel global și continua să se extindă pe piețe noi. Obiectivul Primark este să ajungă la un număr de 530 de magazine până la sfârșitul anului 2026, intrând până atunci inclusiv pe noua piață din Ungaria.
Colecția de seară Night, semnată de Rita Ora x Primark, este deja disponibilă în toate magazinele Primark din cele 16 piețe începând din 7 noiembrie 2023. Astfel, accesând website-ul Primark, clienții vor putea verifica disponibilitatea produselor preferate cu ajutorul verificatorului de stocuri, înainte de a se îndrepta spre magazinul lor preferat.
După lansarea parteneriatului global cu Rita Ora, superstar și fashion icon, retailerul internațional de modă Primark anunță lansarea celei de-a doua colecții realizată împreună cu Rita Ora, colecție care anticipează atmosfera festivă a finalui de an.
Muzica disco a fost un alt reper important în definirea colecției, reușind să adauge accente expresive și pline de personalitate ținutelor. Detaliile fine, cum ar fi volanele, vinilurile lucioase, texturile din plasă și dantelă semi-transparentă, împreună cu elemente contrastante, adaugă o notă cool și extrem de versatilă.
Piese vestimentare care se pot transforma cu ușurință în articole basic atemporale
Rita Ora a declarat că „această colaborare cu Primark și faptul că împreună reușim să dăm viață viziunii noastre comune, reprezintă pentru mine un vis împlinit. Îmbinând creativ pasiunea mea pentru modă, am realizat piese vestimentare unice, care sperăm să fie purtate cu plăcere. M-a bucurat succesul primei colecții și sunt foarte încântată să o prezint pe următoarea, care reprezintă o nouă etapă a călătoriei noastre, lansată chiar în pragul sărbătorilor. Pentru mine, acest sezon înseamnă să petrec timp alături de cei dragi, dar și să ies seara în oraș. Sper ca această nouă colecție să inspire și să aducă oamenilor bucurie de sărbători”.
„Articolele sunt perfecte pentru această perioadă a anului când intrăm în atmosfera festivă a finalului de an. În plus, piesele create reflectă stilul elegant al Ritei și pasiunea pentru accentele strălucitoare, care ne pot schimba starea de spirit pe parcursul lunilor de iarnă reci și mohorâte”, spune Mary Lucas, Trading Director Primark.
Un pas definitoriu în transformarea digitală a brandului
La scurt timp după desfășurarea unui proiect pilot de succes în Marea Britanie, retailerul internațional de modă Primark a lansat un nou website în România, un pas definitoriu în transformarea digitală a brandului.
Cel mai important: noul site permite clienților să verifice disponibilitatea stocului, a mărimii și a culorii unui anumit produs în magazinele Primark locale. Și oferă o gamă largă de produse din cele mai noi colecții, articole esențiale de zi cu zi, precum și un design actual, o navigare mai bună.
În plus, vitrina virtuală va fi completată cu un număr mai mare de imagini ale produselor și acces la informații mai detaliate despre țesături și materiale, surse și instrucțiuni de îngrijire, care până acum puteau fi găsite doar pe etichetă sau pe ambalaj.
De asemenea, clienții vor putea crea conturi personalizate pentru a-și salva preferințele de cumpărături sau pentru a crea o listă cu produsele favorite. Mai mult, pentru a fi la curent cu cele mai noi tendințe și colecții Primark, aceștia se vor putea abona la un buletin informativ, ceea ce va facilita întreaga experiență de cumpărături – de la găsirea produsului potrivit pe site-ul web până la achiziționarea acestuia în magazinul fizic Primark preferat.
Posibilitatea de a naviga și de a verifica disponibilitatea stocului
„Suntem încântați să lansăm noul nostru website în România; știm cât de mult iubesc clienții Primark să vină în magazinele noastre și prin această inițiativă ne dorim să le fie mai ușor să descopere oferta curentă, prezentând o selecție mult mai largă de produse online, oferindu-le posibilitatea de a naviga și de a verifica disponibilitatea stocului în magazinul din proximitatea lor înainte de a ne vizita.
Ne propunem să îmbunătățim constant experiența clienților noștri în magazine, iar site-ul ne va ajuta să punem în evidență gama largă de opțiuni la modă și la prețuri accesibile disponibile în Primark. Cred că va atrage clienții români, care vor dori să viziteze locațiile noastre din ParkLake și AFI Cotroceni”, spune Maciej Podwojski, Director Vânzări ECE în cadrul Primark.
Clienții se pot bucura deja de cele mai noi funcții accesând Primark.com/ro. După ce a fost lansat luna trecută în Republica Cehă și Polonia, noul website va fi implementat în Slovacia și Slovenia în următoarele săptămâni.
Investiție de 10 milioane de euro și 250 de noi locuri de muncă
Retailerul internaţional de modă Primark a deschis pe 20 iunie 2023 al doilea magazin din România în centrul comercial AFI Cotroceni din Bucureşti.
În decembrie 2022 a intrat pe piața din România, deschizând primul său magazin în București, în ParkLake.
Retailerul are în continuare planuri de investiții în ECE, cu două noi magazine în Polonia, care urmează să fie deschise în cursul acestui an, și primul magazin din Ungaria, în capitala Budapesta, care urmează să fie inaugurat în 2024.
Magazinul Primark din AFI Cotroceni se întinde pe 3.200 de metri pătrați
Compania susține că 50% din haine sunt realizate din materiale reciclate sau din surse mai durabile, iar retailerul s-a angajat să dubleze această cifră până în 2030.
Primark, înființat în Irlanda în 1969 sub marca Penneys, este un retailer de modă internațional cu peste 70.000 de angajați și 420 de magazine în 16 țări din Europa și SUA. Primark și-a propus să se extindă pe piețe noi și existente cu obiectivul de ajunge la un număr de 530 de magazine până la sfârșitul anului 2026, inclusiv în noua piață din Ungaria.
Patru noi magazine în trei zile, în Europa și SUA
Săptămâna aceasta Primark va deschide patru noi magazine în trei zile, în Europa și SUA, precum și un magazin extins în Marea Britanie, reprezentând o investiție totală de peste 50 de milioane de euro și o suprafață suplimentară de 12.600 de metri pătrați de spațiu comercial.
Retailerul a deschis noi magazine în Dundrum, Irlanda, primul său magazin din Lanzarote, Spania (al 58-lea pe piața spaniolă) și va inaugura, de asemenea, un nou magazin Primark în Green Acres, New York, al 18-lea magazin din SUA. Astfel, numărul total de magazine Primark la nivel global va ajunge la 425.
Citiți și:
Pit stop Fashion: H&M, între mișcări „de branding” și clienți dificili