Producătorul francez de automobile Renault, care deține și marca Dacia, a anunţat că va investi trei miliarde de euro până în 2027 pentru a lansa opt noi modele şi pentru a creşte vânzările de vehicule electrice în afara Europei.
Astfel, printre viitoarele modele pe care constructorul din Hexagon le va lansa în următorii patru ani își va face loc un SUV de mici dimensiuni, destinat piețelor internaționale. Acesta se va numi Kardian și va fi derivat din Dacia Sandero.
Aproape 69% din vânzările Renault au fost realizate în Europa
În conformitate cu strategia de relansare „Renaulution”, anunţată în 2021, Renault s-a concentrat pe cele mai profitabile segmente din Europa, și anume automobilele electrice şi cele de clasă compactă.
Dar, în contextul în care au pierdut Rusia, a doua mare piaţă a grupului francez, ca urmare a invadării Ucrainei, Renault a devenit şi mai dependent de piaţa europeană. În intervalul ianuarie-septembrie, aproape 69% din totalul vânzărilor mărcii au fost realizate pe Bătrânul Continent, în creştere cu 6% comparativ cu perioada similară din 2022.
„Pe măsură ce înnoirea produselor noastre dă rezultate în Europa, vom face acum marca mai globală şi mai profitabilă”, a declarat directorul mărcii Renault, Fabrice Cambolive.
Potrivit informațiilor oficiale publicate de constructor, în 2027, automobilele electrice şi cele hibride ar urma să reprezinte o treime din vânzările realizate în afara Europei.
Renault Niagara Concept anunță o camionetă hibridă
Cinci dintre viitoarele opt noi modele vor fi de segment C și D „pentru a poziţiona marca pe cele mai valoroase segmente”, după cum au precizat reprezentanții Renault.
Mașinile vor fi construite pe două noi platforme globale. Prima este o arhitectură modulară, ultra-flexibilă și multi-energy, care reprezintă „baza” noului crossover Kardian, care va intra pe piața din America Latină și Maroc în 2024. De asemenea, aceasta va fi folosită și de o camionetă 4×4 cu sistem de propulsie hibrid, care a fost prefigurată de noul concept Niagara (foto, sus).
Cea de-a doua platformă, denumită CMA (Compact Modular Architecture) va fi dedicată vehiculelor „high-end”, care vor fi produse în Coreea de Sud, în baza unui parteneriat semnat în 2022 între Renault şi gigantul chinez Geely. Primul autovehicul care va purta marca Renault Korea Motors va fi lansat în cursul anului viitor.
Renault Group se află în avangarda unei mobilităţi care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării şi beneficiind de alianţa sa cu Nissan si Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale – Renault, Dacia, Alpine şi Mobilize, şi propune clienţilor săi soluţii de mobilitate durabile şi inovatoare. Prezent în peste 130 de ţări şi având peste 111.000 de salariaţi, Grupul a vândut 2,1 milioane de vehicule în 2022.