Renault Group și Volvo Group își unesc forțele cu CMA CGM pentru a crea o nouă companie care va introduce o gamă complet nouă de vehicule electrice. Producția este planificată să înceapă în 2026.
Aceste vor fi produse pe o nouă platformă de tip „skateboard” dedicată vehiculelor utilitare ușoare cu emisii zero, care va permite adaptarea diferitelor module de caroserie la costuri reduse.
În ce constă parteneriatul dintre Renault și Volvo
Adoptând noua arhitectură „Software Defined Vehicle”, vehiculul va integra capacități fără precedent de a monitoriza activitatea de livrare și performanța afacerii utilizatorilor, reducând cu 30% costul global de utilizare pentru jucătorii logistici. Serviciile conectate activate de tehnologia vehiculelor definite prin software vor oferi clienților vehicule actualizate pe tot parcursul vieții. Furgoneta în sine va fi compactă, excelentă pentru mobilitatea urbană, va avea o polivalență ridicată pentru soluții personalizate, diferite capacități ale bateriei, inclusiv versiunea de 800V, fără precedent pentru un vehicul utilitar ușor.
Noua companie va fi complet independentă, combinând agilitatea unui start-up cu sprijinul unor parteneri puternici, lideri în industrie. Renault Group și Volvo Group urmăresc să împărtășească investițiile în cercetare și dezvoltare și să aducă beneficii de know-how, servicii și amprenta industrială noii companii. Cu alocări de capital inteligente prin campionii din fiecare domeniu, noua companie se va baza pe un model de afaceri solid și eficient.
Grupul francez va aduce cunoștințele de dezvoltare și fabricare la scară larga a platformei electrice care va integra prima sa arhitectură „Software Defined Vehicle”, oferind o experiență fără precedent pentru a conecta în sursă deschisă vehiculul către mediul de afaceri logistic.
De partea cealaltă, Volvo, care este cel mai mare producător de camioane, are o bază solidă de clienți printre companiile de logistică profesionistă, o rețea globală de servicii și o vastă experiență în timp de funcționare și servicii de productivitate. Astfel de servicii, în combinație cu platforma inovatoare pentru vehicule, vor contribui la o soluție completă pentru logistica urbană decarbonizată.
În calitate de jucător global pe toate segmentele lanțului de aprovizionare, CMA CGM intenționează să asiste noua companie în construirea de soluții adecvate care să se potrivească tuturor nevoilor actorilor din transport și lanțul de aprovizionare, bazate pe soluții eficiente „end-to-end”.
Ce spun reprezentanții celor doi mai producători auto?
„Suntem încântați să facem încă un pas în călătoria noastră către soluții de transport durabil prin intenția înființării unei noi companii. Volvo Group este dornic să ofere în continuare clienților săi soluții complete de transport care îi ajută la decarbonizarea lanțurile valorice. Vedem o cerere în creștere pentru transport urban curat, eficient și sigur, iar parteneriatul și colaborarea sunt cheia pentru a realiza acest lucru”, a declarat Martin Lundstedt, președinte și CEO al Volvo Group.
În același timp, Luca de Meo, CEO-ul grupului Renault, din care face parte și marca românească Dacia, consideră că „electrificarea și digitalizarea deschid calea pentru o revoluție pe piața vehiculelor utilitare”. „Renault Group intenționează să conducă această transformare, asigurând în același timp crearea de valoare robustă și eficientă. Astăzi, suntem foarte mândri să pornim în această călătorie cu Volvo Group pentru a aduce cele mai bune soluții clienților noștri profesioniști. De asemenea, așteptăm cu nerăbdare ca CMA CGM să se alăture companiei. Noua companie este o combinație de neegalat, orientată spre start-up, a activelor complementare a 3 campioni: un producător de camioane de top, expert în servicii personalizate, un campion al lanțurilor globale de aprovizionare și un pionier european al vehiculelor electrice și lider de vehicule utilitare. Toate ingredientele sunt acolo pentru a obține ceva cu adevărat unic”, a mai spus șeful Renault.
Cum va funcționa viitoarea companie?
Acest joint-venture este programat să demareze operațiunile la începutul anului 2024, în funcție de finalizarea tuturor proceselor de aprobare solicitate de autoritățile europene. Intrarea ulterioară a CMA CGM în companie este în egală măsură supusă finalizării procesului de aprobare.
Viitoarea companie este planificată să funcționeze sub propria identitate corporativă și va avea sediul în Franța. Volvo Group, prin zona sa de afaceri Renault Trucks, și Renault Group lucrează împreună pe vehiculele utilitare ușoare de mai bine de 35 de ani, concretizat prin distribuția în ambele rețele a vehiculelor comerciale Renault Master și Trafic. Companiile notează că vor rămâne concurente în toate celelalte domenii.