Peste 3.000 de automobile Renault au fost înmatriculate în România în primele trei luni ale anului, brandul francez dovedindu-se a fi cel mai apreciat printre șoferii români. Mai mult, Renault se regăsește pe podium și atunci când vine vorba despre modelele cu propulsie electrică vândute în țara noastră.
La sfârșitul lunii martie 2024, Renault se situează pe primul loc în topul mărcilor importate în România, având o cotă de piață de 8.66%. În primele trei luni ale anului, au fost înmatriculate 3.332 de vehicule Renault, dintre care 1.435 sunt modele utilitare. Compania franceză a confirmat recent menținerea în poziția de lider în rândul brandurilor auto importate în România.
Renault se clasează și în top 5 al mașinilor electrice vândute în România, având 144 de unități vândute de la începutul anului. În segmentul vehiculelor comerciale electrice, producătorul din Hexagon se situează pe locul trei, înregistrând o creștere de 8.6% comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior, potrivit ProMotor.
Șoferii români apreciază la mașinile Renault mai multe aspecte, iar acestea pot varia în funcție de nevoile și preferințele fiecăruia. Cel mai important, Renault oferă mașini cu un raport bun între calitate și preț, ceea ce face ca acestea să fie accesibile pentru un segment larg de clienți. Apoi, mașinile lor au un design modern și atrăgător, care reușește să capteze atenția și să impresioneze prin estetică.
Modelele constructorului francez sunt apreciate pentru eficiența consumului de combustibil, fiind considerate economice în utilizare. De asemenea, Renault pune accent pe confortul șoferului și pasagerilor, oferind spațiu generos în interior și dotări care asigură o experiență plăcută la volan, ceea ce se dovedește a fi important pentru cei mai mulți dintre noi. Francezii oferă o gamă variată de modele și versiuni, astfel încât fiecare șofer să poată găsi mașina potrivită nevoilor sale, fie că este vorba de un model compact, un SUV sau un vehicul comercial.
Rezultate foarte bune pentru Renault în primele trei luni ale anului
În primul trimestru al anului curent, vânzările în segmentul C au reprezentat 46% din înmatriculările vehiculelor de pasageri marca Renault, înregistrând o creștere de 2 procente comparativ cu aceeași perioadă din anul precedent. Această creștere se datorează în special modelelor Megane, Arkana și Austral, care își dovedesc încă o dată succesul comercial.
În același timp, gama Renault E-TECH, destinată vehiculelor electrificate, a urmat un trend pozitiv în România, contribuind cu 25% la totalul vânzărilor de vehicule de pasageri ale mărcii Renault în primul trimestru al anului 2024.
În ceea ce privește vehiculele electrice de pasageri, Megane E-Tech electric se dovedește a fi al doilea model importat în primul trimestru al anului 2024, cu 96 de unități înmatriculate.
După primele trei luni ale anului, brandul francez domină segmentul LCV, având o cotă de piață de 30%, aceeași ca în primul trimestru al anului 2023. Dintre toate vehiculele Renault înmatriculate între ianuarie și martie (PC+LCV), 43% sunt LCV-uri, adică 1.435 de unități.