Casa Națională de Pensii Publice (CNPP) a emis un avertisment important pentru pensionari, după ce mai multe sesizări au fost primite privind tentative de înșelătorie care vizează persoanele vârstnice. Escrocii se prezintă drept funcționari ai CNPP și încearcă să obțină datele personale ale pensionarilor, promițând recalcularea pensiilor și îndemnându-i să își deschidă conturi bancare.
Recalcularea pensiilor, ocazie perfectă pentru escroci. Cum sunt înșelați pensionarii
Escrocii se prezintă la telefon sau chiar la domiciliul pensionarilor, susținând că sunt angajați ai Casei Naționale de Pensii și că au nevoie de datele lor personale pentru recalcularea pensiei. Aceștia solicită informații sensibile, precum codul numeric personal, numărul de cont bancar sau alte detalii financiare, sub pretextul că sunt necesare pentru a procesa noile sume care urmează să fie primite de la 1 septembrie.
Reprezentanții CNPP subliniază că instituția nu efectuează astfel de apeluri și că aceste acțiuni sunt, de fapt, o înșelătorie, relatează Antena3. Pensionarii sunt sfătuiți să nu furnizeze date personale sau financiare nimănui care pretinde că este angajat al CNPP și să raporteze imediat orice astfel de tentativă autorităților competente.
Noua lege a pensiilor și majorările care urmează
Atenția escrocilor este îndreptată către recalcularea pensiilor, un proces în plină desfășurare în contextul noii legi a pensiilor care va intra în vigoare la 1 septembrie 2024. Conform acestei legi, peste 3 milioane de pensionari vor beneficia de pensii majorate. Cei mai avantajați vor fi pensionarii care s-au retras din activitate înainte de 2011 și care au avut un stagiu mare de cotizare. De asemenea, vor fi luate în considerare, pentru prima dată, și sporurile sau veniturile nepermanente, care până acum nu erau incluse în calculul pensiei.
Avertisment CNPP pentru pensionari
Casa Națională de Pensii îndeamnă toți pensionarii să fie vigilenți și să nu dea curs solicitărilor primite telefonic sau prin alte mijloace neoficiale. Pensionarii care doresc să își primească pensia recalculată într-un cont bancar trebuie să facă acest lucru personal, prin depunerea unei cereri direct la CNPP sau prin intermediul platformelor oficiale.
CNPP, împreună cu alte autorități competente, lucrează intens pentru a preveni aceste infracțiuni și pentru a se asigura că pensionarii primesc în siguranță fluturașii cu noile sume. Aceștia urmează să fie livrați în cel mai scurt timp, pentru a evita orice confuzii sau tentative de înșelătorie.
Pensionarii sunt încurajați să contacteze direct Casa Națională de Pensii sau autoritățile locale pentru orice nelămuriri sau pentru a raporta încercările de înșelătorie. Protecția datelor personale și evitarea capcanelor puse de escroci sunt esențiale pentru siguranța financiară a fiecărui pensionar.