Clienții care dețin încă o poliță de asigurare RCA valabilă la Euroins întâmpină dificultăți în procesul de recuperare a banilor, mai ales din cauza faptului că asiguratorul nu mai poate fi contactat, relatează Euronews.ro.
După cum se știe, în urmă cu aproape două luni, prin Sentința Civilă nr. 2920/09.06.2023, Tribunalul București a dispus intrarea în faliment a societății. Așadar, ce trebuie să facă păgubiții pentru a-și putea recupera banii de la Euroins?
Cât timp mai este valabilă polița RCA la Euroins?
Persoanele asigurate au posibilitatea să denunțe polița de răspundere civilă obligatorie până la data de 8 septembrie, atunci când se vor împlini cele trei luni legale de la declararea falimentului societății Euroins.
Clienții de polițe RCA Euroins pot face acest lucru după ce trimit un e-mail către societate la adresa reziliere@euroins.ro. Mesajul trebuie să cuprindă cererea de denunțare a poliței, potrivit informațiilor existente pe site-ul Euroins. Informații suplimentare puteți găsi AICI.
Apoi, după ce Euroins le va trimite răspuns cu acceptarea denunțării, asigurații se vor putea adresa Fondului de Garantare a Asiguraților (FGA) pentru a-și recupera suma aferentă lunilor rămase neasigurate după data de 8 septembrie. Numai că, destul de mulți asigurați nu mai primesc răspuns de la Euroins pentru că adresa de e-mail nu mai funcționează.
Polițele RCA mai sunt valabile doar până pe 8 septembrie 2023 inclusiv, cu excepția polițelor de garanții (clasa 15), care vor înceta de drept la 7 noiembrie 2023. Astfel, începând cu următoarea zi de după ziua încetării de drept este necesar să încheiați o nouă poliță de asigurare, la un alt asigurător. Un ghid util puteți descărca AICI.
Până în acest moment, FGA a restituit banii la peste 7.500 de clienți Euroins, totalul plăților efectuate până în prezent fiind de aproape 27 de milioane de lei.
În cazul nedorit în care sunteți implicat într-un accident rutier în care vinovatul are o poliță RCA la Euroins va trebui să urmați o serie de pași pe care îi găsiți AICI.