Răzvan Popescu de la Radio Zu a trăit un coșmar în ultimele zile din cauza grevei TAROM. Acesta urma să se întoarcă în București, după o vacanță în Iordania, doar că planul de acasă nu s-a potrivit cu cel din aeroport, iar Răzvan Popescu și alte sute de români au rămas pe drumuri.
Duminică, Răzvan Popescu de la ZU a rămas blocat pe aeroportul din Iordania, după ce zborul spre București a fost anulat fără explicații și fără ca turiștii români de acolo să primească vreun ajutor.
Prin ce a trecut Răzvan Popescu de la ZU în Iordania, după ce TAROM a anulat zborul
Printre turiștii blocați pe aeroporturi, din cauza companiei aeriene TAROM, s-a numărat și Răzvan Popescu, care a povestit despre experiența teribilă prin care a trecut duminică, pe aeroportul din Iordania:
„Tocmai ce am făcut o noapte albă, mulțumită TAROM. Compania, de care în urmă cu niște ani eram chiar mândri, pentru că piloți, pentru că servicii, pentru că români… Între timp, s-a ales praful și am ajuns să avem o companie națională, prăfuită, care își bate joc și de puținii pasageri pe care îi mai are, printre care spre ghinionul meu mă aflu și eu.
Pe scurt, fără niciun motiv, TAROM a anulat în noaptea de duminică spre luni trei zboruri spre Amman, Beirut și Cairo. Au făcut-o fără nicio notificare, am aflat la aeroport că nu mai avem cu ce să ne întoarcem acasă. Cei de pe aeroportul din Amman ne-au spus că motivul ar fi lipsa echipajului, nimic însă confirmat de TAROM pentru că ei nu au niciun reprezentant aici’, a povestit el, pe contul de Facebook.
Răzvan Popescu a mai menționat că duminică seară a rămas blocat pe aeroportul din Iordania, fără posibilitate de cazare:
„Și, uite cum, în toiul nopții, am rămas fiii ploii, fără a primi niciun fel de asistență. Haios e că următorul zbor TAROM ar trebui să fie miercuri, iar până miercuri scapă cine poate. În astfel de situații, obligația companiei aeriene este să asigure cazare și masă pentru pasagerii afectați, în cazul nostru au fost doar promisiuni și amânări. Ce fac acum?’.
Cum a reușit Răzvan să se întoarcă acasă
Răzvan Popescu a reușit, în cele din urmă că se întoarcă în țară, însă cu mult stres și, evident, alți bani cheltuiți. „Am luat bilet către Viena, stau o zi acolo și marți după-masă mă întorc la București, umilit și batjocorit de angajații unei companii falimentare, care de ani de zile trăiește din banii de la buget plătiți fix de noi ăia luați la mișto….’, a mai spus omul de radio pe conturile de socializare.
Citeste si: Cum să te protejezi de insolație: Sfaturi și simptome la care trebuie să fii foarte atent
Explicațiile TAROM
În comunicatul oficial, TAROM a explicat că anulările zborurilor către Cairo, Amman și Beirut, din 8 iulie 2024, au fost cauzate de indisponibilitatea temporară a membrilor echipajului de zbor.
Se pare că protestul este generat de o acțiune spontană a piloților, care au anunțat că nu pot ajunge la lucru din motive de sănătate. Informațiile sugerează că numărul angajaților TAROM a scăzut de la 1.800 în 2020 la 1.100 în prezent.
Piloții solicită o majorare salarială de 30% și reevaluarea contractului colectiv, valabil din 1 august, acesta urmând să expire în octombrie. Sursele, citate de Antena 3 CNN, indică faptul că salariile piloților Tarom sunt semnificativ mai mici comparativ cu cele de la alte companii precum WizzAir. Un pilot comandant TAROM câștigă aproximativ 5.000 de euro, în timp ce unul de la WizzAir câștigă nu mai puțin de 10.000 de euro, inclusiv beneficiile.
Citește și: Anca Şelariu a trăit 378 de zile ca pe Marte, într-un experiment NASA
Sorin Grindeanu, Ministrul Transporturilor, a solicitat măsuri urgente din partea TAROM:
„Echipa de management, selectată conform prevederilor Ordonanței privind guvernanța corporativă, are toate instrumentele necesare pentru a lua deciziile administrative esențiale pentru prevenirea unor astfel de situații și pentru a evita repetarea lor! Prin urmare, echipa de management trebuie să prezinte rapid un plan eficient de restructurare, menit să asigure capacitatea operațională a companiei TAROM.
Prioritatea trebuie să fie asigurarea personalului navigant, nu menținerea în structură a celor care nu contribuie la buna funcționare a TAROM! Aștept o comunicare publică detaliată și aplicată din partea Directorului General al TAROM, prin care să fie anunțate soluțiile identificate!”, a declarat Sorin Grindeanu