Mașinile electrice nu vor mai beneficia de generoasa subvenție de la stat prin programul Rabla. Se stipulează într-o Hotărâre de Guvern, intrată în vigoare la începutul acestui an. Paradoxal, măsura este benefică atât pentru economia națională, cât și pentru populație.
Guvernul subvenționa inutil snobismul
Reducerea subvenției este o gură neașteptată de aer pentru buget. Anul trecut, Guvernul României cotcodăcea cu sârg și anunța o hotărâre prin care vor fi micșorate subvențiile de stat la mașinile electrice, hibride și la panourile fotovoltaice. Hotărârea i-a făcut să se încrunte pe globaliștii de mediu, care au început să dea mărunt din buze, a cârteală. De vreo câțiva ani, îmbrânciți de la spate de diverse manipulări prin care ni se înșuruba în creier faptul că o mașină electrică e mai bună decât una pe motorină sau benzină, mulți s-au repezit ca curca la grăunțe sa cumpere maşini la priză. Românii cu dare de mână au început să-și înzestreze fizicul și familiile cu fiare de călcat pe patru roți. A avea mașină electrică și în special Tesla, a devenit un must-have pentru snobii de la oraș și sate. Îți creștea sau nu îți creștea curent electric în curte, era musai să te dotezi cu mașină de bărbierit motorizată.
România s-a umplut de cutii de chibrituri electrificate, cu nume de primăvară, făcute în China și care arată a jucării de copii preșcolari. Că în acest moment mașinile electrice nu sunt o soluție, din cauza costului exorbitant al bateriilor, a lipsei de autonomie, dar mai ales a costurilor prohibitive ale service-ului, e la fel de clar ca marea din Caraibe în luna iulie. Asigurătorii din Statele Unite se feresc de Tesla, ca de necuratul, pentru că, una peste altul, Tesla e un fel de mașină de unică folosință, din cauza faptului că piesele nu prea se găsesc, iar service-ul te costă aproape cât o mașină nouă. Nu rare au fost cazurile când posesorii de mașini electrice au renunțat la mândria familiei pentru a se reîntoarce la bătrânele dieseluri și motoare pe benzină. E și cazul unui neamț care a constatat că bateria îl costă cât jumătate din mașină. Celebra firmă de închirieri Hertz a renunțat la toate mașinile electrice și s-a întors la tradiție, adică la motoarele cu combustie internă, care, puțin perfecționate, vor ajunge să stea pe piață încă mulți ani. Gestul premierului Ciolacu de a tăia macaroana subvențiilor merită aplaudat. Programul Rabla pentru mașinile electrice nu îi ajută pe cei care le cumpără, ci pe cei care le vând, fiind o subvenție mascată și o concurență neloială pentru ceilalți producători de tărtărețe.
Dacă mai punem la socoteală şi faptul că mașinile electrice sunt abandonate cu miile, posesorii înjurând de toți sfinții din calendar pe cei care i-au sfătuit să le cumpere, avem un tablou complet al dezastrului pe care nebunia globalistă l-a construit în ani.
Sigur că mulți snobi care au senzația că mașinile electrice mai au un pic și decolează spre cluburile de fițe din Mamaia vor fi mai supărați de cât e capra cu trei iezi pe lupul cel rău. Investiția inutilă într-un snobism ce nu își are acoperire. În realitatea nesărată pe care o trăim, subvenționarea mașinilor electrice este o greșeală ca multe altele, pe care bugetul mai subțire decât picioarele de furnică o va deconta în anii viitori.
Gică Contra vă urează azi să aveți mașini de tocat cu combustie internă și combustibil din petale de mușețel.
CITIȚI ȘI: GICĂ CONTRA: Lista alimentelor plafonate e încă o mică e (oficiuldestiri.ro)