Oficiul de Știri
No Result
Vedeți toate rezultatele
  • ACTUALITATE
    • News
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Pamfletul zilei
  • SPECIAL
    • Analiză
    • Interviuri
    • Anchete
    • Reportaje
  • POLITICA
    • Stiri despre Nicusor Dan
  • BUSINESS
  • LIFE
    • Horoscop
    • Entertainment & Showbiz
    • Cultură
    • Style
    • Health & Fitness
    • De gustibus
    • Casa și grădina
  • SPORT
  • OPINII
  • Gica Contra
Oficiul de Știri
  • ACTUALITATE
    • News
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Pamfletul zilei
  • SPECIAL
    • Analiză
    • Interviuri
    • Anchete
    • Reportaje
  • POLITICA
    • Stiri despre Nicusor Dan
  • BUSINESS
  • LIFE
    • Horoscop
    • Entertainment & Showbiz
    • Cultură
    • Style
    • Health & Fitness
    • De gustibus
    • Casa și grădina
  • SPORT
  • OPINII
  • Gica Contra
No Result
Vedeți toate rezultatele
Oficiul de Știri
Oficiul de Știri Special Analiză

Practică abuzivă la LOT Polish Airlines: Pasageri abandonați în aeroport după ce au aflat că nu mai sunt locuri disponibile. Overbooking, strategie sau abuz?

Petrisor Cana de Petrisor Cana
06/10/2025
in Analiză, News
A A
0
Practică abuzivă: Pasageri abandonați de LOT în aeroport

Pasageri abandonați de LOT pe Aeroportul Henri Coandă

Share pe FacebookShare pe XShare pe Email
Publicat: 06.10.2025 15:05
Actualizat: 06.10.2025 15:05

Pasageri care urmau să decoleze cu LOT Polish Airlines spre Varșovia au fost abandonați pe Aeroportul Henri Coandă (Otopeni), deși aveau bilete valide. Compania aeriană poloneză a vândut mai multe bilete decât locuri disponibile, o practică cunoscută sub numele de overbooking.

Mai mulți pasageri ai companiei LOT Polish Airlines au fost abandonați în aeroportul Henri Coandă (Otopeni), deși aveau bilete valide pe cursa București-Varșovia. Situația s-a produs după ce operatorul aerian a vândut mai multe bilete decât locuri disponibile, o practică abuzivă, frecventă în industrie, cunoscută sub numele de overbooking.

Cuprins articol

Toggle
  • Pasageri care urmau să decoleze cu LOT Polish Airlines spre Varșovia au fost abandonați pe Aeroportul Henri Coandă (Otopeni), deși aveau bilete valide. Compania aeriană poloneză a vândut mai multe bilete decât locuri disponibile, o practică cunoscută sub numele de overbooking.
  •  LOT Polish Airlines: pasageri abandonați în aeroport din cauza supravânzării biletelor
  • Zeci de călători, afectați săptămânal
  • Mărturia unei pasagere afectat de overbooking: „N-am primit vreun mesaj că nu sunt locuri!”
  • Overbooking, strategie sau abuz?
  • Practică ilegală?
  • Drepturile pasagerilor
  • Nicio reacție din partea companiei LOT Polish Airlines
  • Cum pot proceda pasagerii afectați
  • Fenomen în creștere în aviație
  • Oficiul de stiri face apel către cititori

 LOT Polish Airlines: pasageri abandonați în aeroport din cauza supravânzării biletelor

Incidentul care a avut loc în dimineața zilei de luni, 8 octombrie 2025, pe Aeroportul Henri Coandă, a afectat pasageri care aveau conexiuni internaționale. Printre cei rămași la poarta de îmbarcare a avionului operat de LOT Polish Airlines s-au numărat pasageri care urmau să prindă zboruri de legătură din Varșovia către New York, Tel Aviv sau Frankfurt, dar și oameni de afaceri care aveau programate întâlniri și conferințe. Pentru mulți dintre ei, incidentul a însemnat pierderi de timp și bani, din cauza overbooking.

Practică abuzivă: Pasageri abandonați de LOT în aeroport
Pasageri abandonați de LOT pe Aeroportul Henri Coandă Foto Oficiul de stiri

Zeci de călători, afectați săptămânal

O pasageră abandonată de LOT Polish Airlines pe Aeroportul Henri Coandă a dezvăluit, pentru Oficiul de Stiri: „Din dorința de a se ocupa absolut toate locurile, la fiecare zbor câte 4-5 pasageri sunt luați în bătaie de joc. La câte zboruri are într-o sapatamână, vă dați seama că zeci de călători ajung în acesta situație creată de lăcomia companiei aeriene de a atinge full book la fiecare zbor.”, a explicat, pentru Oficiul de stiri pasagera.

Pasageri abandonați de LOT pe Aeroportul Henri Coandă
Pasageri abandonați de LOT pe Aeroportul Henri Coandă Foto Oficiul de stiri

Mărturia unei pasagere afectat de overbooking: „N-am primit vreun mesaj că nu sunt locuri!”

Printre acești pasageri care au fost abandonați pe Aeroportul Henri Coandă de compania LOT Polish Airlines, deși cumpărase bilet, se numără și Alina S., care urma să ajungă la o conferință, în Varșovia. Avionul trebuia să decoleze în jurul orei 8.20.

„Am aplicat pentru un loc pe cursa București-Varșovia, la compania LOT Polish Airlines. A fost acceptat cheki-in-ul. Nu mi-au trimis niciun răspuns că ar putea fi probleme la îmbarcare. La fel a aplicat și o colegă, cu loc rezervat. Pe aeroport, la îmbarcare, am aflat că sunt doar cinci locuri rămase. Din acele cinci locuri, o persoană a fost redirecționată către Budapesta, iar una a fost îmbarcată în avion. Noi, ceilalți, am rămas în aeroport, pentru îmbarcarea într-un avion care va decola la 14.30. Eu aveam conferința la ora 14.00. Vă dați seama că am fost nevoită să reprogramez prezentarea mea la acea conferință internațională.”, a mărturisit Alina S., pentru Oficiul de stiri.

Ea a adăugat că va cere despăgubiri companiei aeriene LOT, conform legii.

Practică abuzivă: Pasageri abandonați de LOT în aeroport
Pasageri abandonați de LOT pe Aeroportul Henri Coandă Foto Oficiul de stiri

Overbooking, strategie sau abuz?

LOT Polish Airlines, la fel ca alte companii aeriene, aplică overbooking, adică supravânzarea biletelor, pentru a compensa pasagerii care nu se prezintă la îmbarcare. Practica devine problematică atunci când toți călătorii ajung la timp la aeroport, iar numărul de locuri nu mai este suficient. În aceste condiții, cei abandonați pe aeroporturi pierd bani, timp și întâlniri importante care le-ar putea afecta cariera sau viața.

„Cel mai probabil pentru că primesc bilete la următoarele zboruri LOT sau prin alte companii, oamenii nu mai fac reclamații”, a explicat pasagera pentru Oficiul de stiri.

Practică ilegală?

Legat de overbooking, site-ul AirHelp susține că este o practică ilegală a companiilor aeriene.

„Aproape toate zborurile sunt suprarezervate, iar acest lucru nu reprezintă o greșeală comună a companiilor aeriene, ci este o strategie prin care acestea își propun să facă bani în plus printr-o practică legală.”, se arată pe site.

Mai exact, arată aceeași sursă, „suprarezervarea, sau overbooking-ul, este o practică legală, iar banii în plus sunt făcuți în special pe baza pasagerilor care nu-și cunosc drepturile. Drepturile despre care vorbim sunt garantate prin regulamentul CE 261/2004.”. De asemenea, „riscurile aduse de companiile aeriene prin suprarezervare nu sunt atât de mari, însă pentru pasageri se traduc prin vacanțe ruinate și bani pierduți.”.

Drepturile pasagerilor

Dacă pentru companiile aeriene overbooking este o metodă de a reduce pierderile cauzate de locurile neocupate pe un zbor, pentru pasagerii abandonați pe aeroporturi înseamnă pierdere de bani, timp și întâlniri importante care le-ar putea afecta cariera sau viața.

Exemplul de astăzi aduce în atenție drepturile pasagerilor în situațiile în care sunt abandonați în aeroporturi.

Conform Regulamentului european 261/2004, pasagerii refuzați la îmbarcare au dreptul la:

Compensații între 250 și 600 de euro, în funcție de distanța zborului;

Cazare și mese gratuite, dacă întârzierea presupune așteptare peste noapte;

Reprogramarea gratuită a zborului sau rambursarea integrală a biletului.

De altfel, și compania LOT are o pagină dedicată acestui scop, Drepturile pasagerilor din cauza neregulilor.

Nicio reacție din partea companiei LOT Polish Airlines

Până la ora redactării acestui articol, LOT Polish Airlines nu a transmis un comunicat oficial. Oficiul de stiri a încercat să contacteze compania poloneză fără succes. La numărul afișat pe site, fie răspune un robot, fie sună ocupat. Potrivit unor surse din industrie, numărul pasagerilor afectați ar fi fost „semnificativ”, iar unii dintre ei au primit vouchere sau bilete pentru zboruri ulterioare.

Practică abuzivă: Pasageri abandonați de LOT în aeroport
Compania LOT în Aeroportul Henri Coandă

Cum pot proceda pasagerii afectați

Specialiștii recomandă călătorilor care s-au confruntat cu această problemă legată de overbooking să:

depună o cerere de compensație pe site-ul LOT sau prin intermediul platformelor dedicate, precum AirAdvisor;

păstreze toate documentele de călătorie (bilete, boarding pass, chitanțe pentru cheltuieli suplimentare);

facă check-in din timp, pentru a reduce riscul de a fi selectați la neîmbarcare.

Practică abuzivă: Pasageri abandonați de LOT în aeroport
Pasageri abandonați pe Aeroportul Henri Coandă Foto Oficiul de stiri

Fenomen în creștere în aviație

Incidentul de pe Aeroportul Henri Coandă, în care zeci de pasageri ai companiei LOT Polish Airlines au fost abandonați, survine la doar o săptămână după ce Wizz Air s-a confruntat cu situații similare. Specialiștii atrag atenția că supravânzarea biletelor – overbooking -devine o practică din ce în ce mai des întâlnită, iar pasagerii trebuie să își cunoască drepturile pentru a putea solicita compensații.

Oficiul de stiri face apel către cititori

Acest tip de incident în care a fost implicată compania LOT Polish Airlines este din ce în ce mai frecvent. Din acest motiv, Oficiul de stiri face apel către pasageri abandonați în aeroport. Dacă ați fost afectat de overbooking la LOT sau la o altă companie aeriană, vă rugăm să ne transmiteți experiența pe care ați avut-o pe adresa redacției, office@oficiuldestiri.ro. Vom centraliza mărturiile și le vom transmite companiilor pentru a obține un punct de vedere oficial.

CITIȚI ȘI: Românii, o cincime dintre clienții afectați de Wizz Air. Ce spun reprezentanții companiei și care este poziția ANPC

author avatar
Petrisor Cana Redactor
Jurnalist cu o experiență de peste 30 de ani în mass-media, fac parte din echipa Oficiul de stiri din aprilie 2024.
See Full Bio
Politica Opinii Business Actualitate LifeStyle Sport
social network icon social network icon
Taguri: Henri Coandălotpasageri
Parteneri
Loading RSS Feed
Loading RSS Feed

Articole similare

Practică abuzivă: Pasageri abandonați de LOT în aeroport
Breaking News

Frănculescu, Duțu și Omar El Sawy, surprizele lui Costin Curelea

04/10/2025
Practică abuzivă: Pasageri abandonați de LOT în aeroport
Sport

Lotul României pentru ”dubla” cu Moldova și Austria. Nume noi convocate la națională

04/10/2025
Practică abuzivă: Pasageri abandonați de LOT în aeroport
ACTUALITATE

De ce s-au luat la bătaie 30 pasageri din Israel în avion, pe ruta Tel Aviv – București. Surse

15/09/2025
Practică abuzivă: Pasageri abandonați de LOT în aeroport
Life

Cum recuperezi bagajul pierdut și ce drepturi ai ca pasager

13/07/2025
Practică abuzivă: Pasageri abandonați de LOT în aeroport
ACTUALITATE

Bătaie în avion pe Aeroportul Otopeni: nouă pasageri au fost debarcați. Dezvăluiri Oficiul de stiri / VIDEO

31/05/2025
Practică abuzivă: Pasageri abandonați de LOT în aeroport
News

Călător cu scaun la cap 

04/03/2025

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Urmărește Oficiul de Știri pe


PAMFLETUL ZILEI
Practică abuzivă: Pasageri abandonați de LOT în aeroport
Pamfletul zilei
Alegerile pentru PMB îl așteaptă pe Sorin Oprescu
de Flaviu Mitroi
06/10/2025
0

În absența unui candidat care să miște lucrurile cu adevărat în prăfuita și învechita capitală a României, alegerile pentru Primăria...

Citește mai multDetails
ȘTIRI DE ULTIMA ORĂ
Cele mai inundabile cartiere din București. Primarul interimar al Capitalei: “Evitați acele zone”
Yusuf Dikec, sportivul viral de la Paris 2024, cucerește aurul european în 2025
Specialiștii de la Climatologie și Prognoze Globale liniștesc populația: „Nu vine potopul. Avem nevoie de atenție, nu de panică”
ASPA, mesaj în prag de cod roșu de ploi: Eliberați câinii din lanțuri și din padocuri!
CFR Călători și CFR SA fac angajări. Ce posturi sunt libere
Scafandrii Apa Nova intervin în colectoarele principale, în timp ce Bucureștiul intră sub Cod Roșu de ploi
Practică abuzivă: Pasageri abandonați de LOT în aeroport

Oficiul de Stiri este un site de știri online, care acoperă subiecte naționale și internaționale, cu informații de actualitate, articole de opinie și analize.

Site-ul publică știri din domenii diverse, precum economie, energie, externe, justiție, social, business, cultură, educație, politică, lifestyle.

  • Actualitate
  • Extern
  • Lumea de lângă noi
  • Alegeri 2025
  • Business
  • Călătorii
  • Motion
  • News
  • Politică
  • Sport
  • Life
  • Casa și grădina
  • Cultură
  • De gustibus
  • Entertainment & Showbiz
  • Health & Fitness
  • Horoscop
  • Style
  • Gica Contra
  • Pamfletul zilei
  • Opinii
  • Pastila de râs
  • Special
  • Analiză
  • Anchete
  • Interviuri
  • Reportaje
  • Politica de confidențialitate
  • Politica de cookies
  • Politica editorială
  • Termeni și condiții
  • Despre
  • Redacția
  • Contact

© 2025 toate drepturile rezervate oficiuldestiri.ro

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
Vedeți toate rezultatele
  • Breaking News
  • Pamfletul zilei
  • ACTUALITATE
    • News
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Special
    • Anchete
    • Reportaje
  • Politică
    • Stiri despre Nicusor Dan
  • Business
  • Life
  • Sport
  • OPINII
  • Gica Contra
  • Echipa
  • Telefon: 0799007711
  • Email: office@oficiuldestiri.ro

© 2025 toate drepturile rezervate oficiuldestiri.ro