Polițiștii sunt decimați de ordonanța trenuleț. Peste 6000 au ieșit la pensie în anul 2024, potrivit informațiilor obținute de Oficiul de stiri.
Polițiștii decimați de ordonanța trenuleț. Așa cum a transmis Oficiul de stiri, în exclusivitate, circa 150 din polițiștii din București au ieșit la pensie, până la finalul anului 2024. Alături de aceștia, alți 22 dintre polițiștii din Ilfov au ieșit la pensie, așa cum au dezvăluit surse oficiale pentru Oficiul de stiri. Polițiștii au preferat să iasă la pensie după ce au aflat că orele suplimentare nu mai sunt plătite. O reacție la ordonanța trenuleț OUG 156/2024 care are impact la nivel național asupra polițiștilor care au cerut să iasă în număr mare la pensie. Cifrele obținute de Oficiul de stiri arată că este vorba despre circa 6000 de polițiști.
Polițiștii decimați de ordonanța trenuleț
Polițiștii decimați de ordonanța trenuleț. Efectul creat de ordonanța trenuleț OUG 156/2024 are impact la nivel național asupra întregului sistem de apărare și ordine publică. Cifrele obținute de Oficiul de stiri arată că este vorba despre circa 6000 de polițiști care au cerut să iasă la pensie în anul 2024. „Numai în decembrie 2024 s-au pensionat circa 1000 de polițiști”, a declarat, pentru Oficiul de stiri, un lider sindical.
Circa 150 polițisti au ieșit la pensie în București
Polițiștii decimați de ordonanța trenuleț. Surse judiciare au precizat pentru Oficiul de stiri că circa 150 polițisti au ieșit la pensie în București după ce au aflat că orele suplimentare nu mai sunt plătite. Este vorba despre modificările legale impuse prin OUG 156/2024, denumită și ordonanța trenuleț. Ordonanța modifică art. 21. din Legea 153/2017 privitor la sporul pentru munca suplimentară. Cu alte cuvinte, se știa încă de anul trecut planul tăierilor de sporului pentru munca prestată în zilele de repaus săptămânal și sărbători legale (SDSL) pentru polițiștii care erau planificați pentru 2025.
Peste 6000 dintre polițiștii din România au ieșit la pensie
Polițiștii decimați de ordonanța trenuleț. Polițiștii au cerut să iasă la pensie atunci când s-au anunțat modificari la Legea 153/2017 privitor la Sporul pentru muncă suplimentară. Potrivit legii, la articolul 21 – Sporul pentru munca suplimentară se prevedea:
(1) Munca suplimentară prestată peste programul normal de lucru, precum şi munca prestată în zilele de sărbători legale, repaus săptămânal şi în alte zile în care, în conformitate cu legea, nu se lucrează, se compensează prin ore libere plătite în următoarele 60 de zile calendaristice după efectuarea acesteia. (2) În cazul în care compensarea prin ore libere plătite nu este posibilă în termenul prevăzut la alin. (1), munca suplimentară prestată peste programul normal de lucru va fi plătită în luna următoare cu un spor de 75% din salariul de bază, solda de funcţie/salariul de funcţie, indemnizaţia de încadrare, corespunzător orelor suplimentare efectuate. (3) În cazul în care compensarea prin ore libere plătite nu este posibilă în termenul prevăzut la alin. (1), munca suplimentară prestată în zilele de repaus săptămânal, de sărbători legale şi în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementările în vigoare, nu se lucrează, va fi plătită în luna următoare cu un spor de 100% din salariul de bază, solda de funcţie/salariul de funcţie, indemnizaţia de încadrare, corespunzător orelor suplimentare efectuate. (4) Plata muncii în condiţiile alin. (2) şi (3) se poate face numai dacă efectuarea orelor suplimentare a fost dispusă de şeful ierarhic în scris, fără a se depăşi 360 de ore anual. În cazul prestării de ore suplimentare peste un număr de 180 de ore anual, este necesar acordul sindicatelor reprezentative sau, după caz, al reprezentanţilor salariaţilor, potrivit legii. (5) La locurile de muncă la care durata normală a timpului de lucru a fost redusă, potrivit legii, sub 8 ore pe zi, depăşirea programului de lucru astfel aprobat se poate face numai temporar, fiind obligatorie compensarea cu timp liber corespunzător. (6) Prevederile prezentului articol nu se aplică persoanelor salarizate prin plata cu ora, prin cumul de funcţii în cadrul aceleiaşi instituţii sau autorităţi publice ori persoanelor angajate cu timp parţial.
Polițiștii decimați de ordonanța trenuleț
Polițiștii decimați de ordonanța trenuleț. Textele de lege subliniate au fost înlocuite, în 2025, de art. III din OUG 156/2024, denumită Ordonanța trenuleţ. Din această cauză, mii dintre polițiștii au ieșit la pensie.
(1) Prin derogare de la prevederile art. 21 alin. (2) – (6) din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările şi completările ulterioare, în anul 2025, munca suplimentară efectuată peste durata normală a timpului de lucru de către personalul din sectorul bugetar încadrat în funcţii de execuţie, de conducere şi de înalţi funcţionari publici, precum şi munca prestată în zilele de repaus săptămânal, de sărbători legale şi în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementările în vigoare, nu se lucrează în cadrul schimbului normal de lucru se compensează numai cu timp liber corespunzător acestora în următoarele 90 de zile după prestarea muncii suplimentare. (2) În anul 2025, munca suplimentară prestată în cadrul activităţilor deosebite cu caracter operativ sau neprevăzut de către personalul militar, poliţişti, poliţiştii de penitenciare şi salvatorii montani, peste programul normal de lucru în zilele de repaos săptămânal, de sărbători legale şi în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementările în vigoare, nu se lucrează, care nu se pot compensa cu timp liber corespunzător în următoarele 90 de zile după prestarea muncii suplimentare, se plăteşte cu o majorare din solda de funcţie/salariul de funcţie cuvenită/cuvenit, la nivelul minim stabilit la art. 123 alin. (2) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Ordonatorii de credite au obligaţia de a dispune măsuri pentru asigurarea cu prioritate a timpului liber corespunzător muncii suplimentare prestate, în condiţiile legii, fără afectarea gradului de eficienţă a misiunilor. 3) Plata majorării prevăzute la alin. (2) se efectuează cu aprobarea ordonatorului ierarhic superior, pe baza unui raport justificativ al ordonatorului de credite sau, după caz, al comandatului/şefului unităţii la nivelul căruia s-a prestat munca suplimentară, în care sunt prezentate motivele pentru care nu a fost posibilă acordarea timpului liber corespunzător. (4) Condiţiile şi procedurile specifice pentru stabilirea şi plata majorării prevăzute la alin. (2), precum şi activităţile deosebite cu caracter operativ sau neprevăzut pentru care se acordă acest drept se aprobă prin ordin al ordonatorului principal de credite. (5) În anul 2025, pentru personalul din instituţiile şi autorităţile publice, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002, cu modificările şi completările.