Deși contextul economic actual nu este cel mai optimist în România, familiile cu copii au învățat să se adapteze din mers la inflație, sacrificând poate alte zone ale bugetului pentru a se asigura că vor fi pregătite pentru școală.
“În contextul debutului școlii, pe 11 septembrie, părinții au început să se preocupe de achiziționarea rechizitelor pentru acest nou an școlar. Asemenea anului 2022, interesul se revede atât în mediul online, cât și în cel offline. În acest context, previzionăm că în 2023 cererea va crește cu cel puțin 20%, comparativ cu 2022 pe acest segment de produse. Analizând vânzările de până acum, dar având și experiența anilor trecuți, considerăm că părinții vor aloca în medie un buget de peste 850 lei pentru achiziționarea rechizitelor școlare.
Categoric, bugetul variază direct proporțional cu numărul de copii din fiecare familie, categoria de vârstă a școlarului, dar și orașul din care acesta provine“, spune Marius Avram, proprietar magazine Autograf.
Ghiozdan, penar, plus altele…
În materie de rechizite, produsul vedetă rămâne ghiozdanul, urmat de penar și de alte produse secundare (caiete, creioane, stilouri, carioci etc). Se observă o tendință de creștere a preferințelor consumatorilor pentru produse de brand cum sunt: Lego, Gorjuss, Nikidom, în timp ce familiile cu copii mai mari aleg produse cu design specific vârstei cum este cazul celor din gama Caterpillar.
Tendința părinților din orașele mari este să facă cumpărăturile online și să caute produse recunoscute și validate ca fiind cele mai bune din piață, trendul fiind dat și de campaniile de promovare de pe rețele sociale, atât de accesate de tinerii români.
Provocarea cea mai mare a părinților
“Deși contextul economic actual nu este cel mai optimist, familiile cu copii au învățat să se adapteze din mers la inflație, sacrificând poate alte zone ale bugetului pentru a se asigura că vor fi pregătiți pentru școală. Provocarea cea mai mare a părinților este de obicei să găsească echilibrul între cel mai bun preț și dorințele copilului. Astfel, pentru a veni în întâmpinarea acestor nevoi, oferim clienților noștri o gamă vastă de produse, iar unele dintre ele pot fi achiziționate cu un buget redus.
De exemplu, avem în portofoliu și ghiozdane care au prețuri începând cu 112.35 lei, alte ghiozdane de tip troller au prețul de 165.60 lei, iar prețurile cresc în funcție de tipul produsului și de brandul ales,“ mai spune Marius Avram.
În contextul economic actual, se observă o creștere a bugetului pentru produse de școală, raportat la aceeași perioadă a anului trecut. Astfel un penar echipat cu 23 piese, în 2022 era 62.99 lei, în 2023 este 71.99 lei, un ghiozdan neechipat, în 2022 era 319.99 lei, iar în 2023 este 349.99 lei și un caiet A4, în 2022 era 12.99 lei iar acum este 14.99 lei.
Pentru a veni în întâmpinarea părinților, în perioada august-septembrie, în magazinele Autograf (online și offline) se desfășoară Campania Back to school sub sloganul ,,Cadou De Clasa Nouă!, astfel cumpărătorii primesc 30 lei cadou, la fiecare 300 lei cheltuiți în magazine.