PepsiCo a deschis un Centru de Training în fabrica sa de băuturi din Dragomirești-Deal, echipat cu tehnologie de ultimă generație, pentru instruirea practică și pregătirea viitorilor specialiști în producția de băuturi răcoritoare. Investiția se ridică la 137.000 de dolari.
„PepsiCo a investit 137.000 de dolari în dezvoltarea Centrului de Training din fabrica de băuturi PepsiCo East Balkans din Dragomireşti-Deal, dotat cu echipamente de ultimă generaţie destinate instruirii practice şi formării viitorilor specialişti în producţia de băuturi răcoritoare. Acest spaţiu de învăţare va sprijini atât angajaţii, cât şi studenţii în dobândirea de competenţe tehnice, oferindu-le posibilitatea de a simula în laborator procesele de producţie şi mentenanţă”, anunţă compania.
PepsiCo se află într-o continuă evoluție
PepsiCo are în România un total de 1.400 de angajați, dintre care aproximativ 230 lucrează la fabrica din Dragomirești-Deal.
În 2024, fabrica din Dragomirești-Deal a produs 510 milioane de litri de băuturi, iar pentru acest an, compania preconizează o creștere la 550 milioane de litri, potrivit reprezentanților săi.
În urmă cu doi ani, PepsiCo a investit 13 milioane de dolari într-o linie de producție complet automatizată la fabrica din Dragomirești-Deal. Fiind cea mai avansată linie din portofoliul PepsiCo Europa, aceasta poate produce până la 1 milion de sticle pe zi, reducând consumul de energie și apă cu 30%, utilizând cu 20% mai puțin dioxid de carbon și economisind aproximativ 30 de tone de plastic anual.
PepsiCo: centru de instruire la fabrica din Dragomirești-Deal, destinat pregătirii studenților și angajaților

Începând cu această lună, la fabrica din Dragomirești-Deal va fi implementat un program prin care angajații din fabricile PepsiCo East Balkans vor fi pregătiți pentru a deveni formatori interni.
După finalizarea instruirii, aceștia vor putea susține sesiuni de formare pentru colegii lor, contribuind la îmbunătățirea mentenanței preventive și predictive și la creșterea eficienței proceselor de producție.
În plus, în Centrul de Training PepsiCo vor fi organizate, separat, laboratoare pentru studenții de la Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București, Facultatea de Inginerie Mecanică și Mecatronică.
„Programul acesta ne ajută foarte mult legat de posturile tehnice pe care noi le căutăm, atât pentru fabrici, cât şi pentru depozite, posturi de ingineri de care noi avem nevoie constant. Laboratorul are două scopuri: să ne formăm constant angajaţii din companie şi de cealaltă parte să ajutăm studenţii să încerce echipamentele în mod practic, echipamente noi, de ultimă generaţie. Prin această iniţiativă, ne dorim să le oferim colegilor noştri şi viitorilor specialişti din industrie o experienţă de învăţare cât mai aplicată. Centrul de training este locul în care pot testa, experimenta şi învăţa direct pe echipamente reale, într-un mediu sigur. Parteneriatul cu Universitatea Naţională de Ştiinţă şi Tehnologie Politehnica Bucureşti reprezintă o dovadă clară de colaborare eficientă între piaţa muncii şi piaţa educaţiei, centrată pe dezvoltarea profesională a viitoarelor generaţii de profesionişti”, a declarat Silvia Petre, HR director PepsiCo East Balkans.

Informații esențiale
Sala de training poate găzdui simultan 20 de persoane și este echipată cu dispozitive mecanice, electronice și pneumatice, precum și un mini-robot folosit pentru simularea proceselor de producție.
Studenții vor avea oportunitatea să utilizeze echipamente care imită procesele de producție dintr-o fabrică de băuturi, dar și sisteme electrice și automatizate.
De asemenea, angajații PepsiCo din cele două fabrici din România vor participa la sesiuni de formare tehnică avansată.
PepsiCo își desfășoară activitatea și investește în România de mai bine de 30 de ani. În ultimul deceniu, compania a investit direct 320 de milioane de dolari în țară.
Produsele PepsiCo sunt disponibile în peste 200 de țări și teritorii la nivel global. În 2024, PepsiCo a înregistrat o cifră de afaceri de aproape 92 de miliarde de dolari, iar portofoliul său include branduri precum Lay’s, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker și SodaStream.