Președintele Casei Naționale de Pensii, Daniel Baciu, a declarat recent că pensionarii care se simt nedreptățiți în urma recalculării pensiilor au posibilitatea de a contesta deciziile de recalculare. Într-o conferință de presă susținută miercuri, Baciu a subliniat că primul pas pe care ar trebui să îl facă pensionarii în această situație este să se adreseze caselor teritoriale de pensii pentru a primi explicații detaliate înainte de a recurge la o contestație în instanță.
Pensionarii nemulțumiți de recalcularea pensiilor pot contesta deciziile. Contestația, ultima soluție
Daniel Baciu a subliniat că, deși are încredere în corectitudinea colegilor săi în procesul de recalculare, există mecanisme legale clare pentru contestarea unei decizii. Totuși, șeful Casei Naționale de Pensii consideră că pensionarii ar trebui să recurgă la contestație doar în ultimă instanță, după ce au parcurs toate celelalte etape de clarificare.
„Noi nu plecăm de la premisa că pensiile au fost recalculate greşit. (…) Pe decizia de recalculare, în subsol, există un termen în care această decizie poate fi contestată, dar eu consider că acest pas de contestare ar trebui să fie ultima soluție”, a afirmat Baciu.
Suplimentarea personalului la Casele Teritoriale de Pensii
Pentru a răspunde mai eficient cererilor de clarificare, Casa Națională de Pensii va suplimenta, începând de săptămâna viitoare, numărul angajaților la birourile de relații cu publicul din cadrul caselor teritoriale de pensii. Baciu a explicat că se așteaptă la un număr mare de solicitări din partea pensionarilor care doresc să înțeleagă cum au fost recalculat pensiile.
„Noi ne așteptăm ca o mare parte dintre pensionari să vină să se intereseze cu privire la această decizie de recalculare, iar noi să fim cu toții în măsură să oferim aceste relații tuturor”, a precizat Daniel Baciu.
Recomandările șefului Casei de Pensii
- Consultarea Casei Teritoriale de Pensii: Pensionarii sunt sfătuiți să se adreseze caselor teritoriale pentru a primi explicații detaliate.
- Audiență la directorul instituției: Dacă clarificările oferite nu sunt suficiente, se poate solicita o audiență la directorul casei teritoriale de pensii.
- Contestația în Instanță: Doar în cazul în care toate celelalte opțiuni au fost epuizate și nelămuririle persistă, pensionarii pot contesta decizia în instanță.
Prin aceste măsuri, Casa Națională de Pensii Publice dorește să asigure transparența și corectitudinea procesului de recalculare, dar și să ofere suportul necesar pensionarilor care au nelămuriri sau se simt nedreptățiți.