În fiecare an, preferințele românilor pentru petrecerea Sărbătorilor Pascale se schimbă în funcție de evenimentele majore din viața lor, de situația financiară de evenimentele neprevăzute sau chiar de vreme. Un studiu realizat de Reveal Marketing Research arată unde preferă românii să-și petreacă Paștele, în acest an.
Paște 2024. Unde preferă românii să petreacă Sărbătorile Pascale
Peste 79% dintre români își doresc să sărbătorească Paștele acasă, alături de familie, conform studiului. 75% dintre cei care au răspuns sondajului au declarat că plănuiesc să participe la slujba de Înviere din acest an. De asemenea, procentul celor care doresc să călătorească în timpul Sărbătorilor Pascale a crescut de la 11% în 2023 la 16% în 2024.
Cum preferă tinerii să petreacă Paștele
Cei mai mulți români (67%) își doresc să petreacă Paștele alături de familie, incluzând partenerul de viață (67%), copii (51%) sau părinți (46%). De asemenea, tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani manifestă un interes mai mare pentru a sărbători alături de grupul de prieteni (41%).
Ce înseamnă Paștele pentru români
Studiul a relevat că pentru 32% dintre români, Paștele este mai mult despre conectarea și comunicarea cu cei dragi, în timp ce pentru 31% se concentrează mai mult pe tradiții și obiceiuri. Mai mult de 67% dintre respondenți intenționează să ofere cadouri cu ocazia Paștelui, cu predilecție pentru copii (64%) sau partenerului de viață (60%).
Studiul relevă că 66% dintre respondenți menționează că au persoane dragi în viața lor care locuiesc în afara localității, cu care și-ar dori să petreacă Sărbătorile Pascale.
Pentru cei mai mulți români, achiziționarea de cadouri, decorarea și prepararea mâncărurilor festive de Paște aduc un plus de bucurie și entuziasm acestei sărbători. Totodată, 28% dintre aceștia consideră că aceste activități nu afectează în mod deosebit percepția asupra autenticității sărbătorii.
Studiul a urmărit să afle detalii despre modul în care românii se pregătesc pentru sărbătorile pascale și cum s-au schimbat comportamentele și nevoile acestora în ultimul an. S-a constatat că 44% dintre români au observat schimbări în modul în care sărbătoresc Paștele în ultimii ani.
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfășurat online în perioada 18-24 aprilie 2024, pe un eșantion reprezentativ pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani, utilizatori de internet, din mediul urban și rural. Mărimea eșantionului a fost de 1003 de respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3,1% la un nivel de încredere de 95%.