Parteneriat între doi giganți auto. O posibilă fuziune ar putea crea un mastodont în industria constructorilor de mașini. Honda şi Nissan, două companii de referință din industria constructorilor de mașini din Japonia, s-au pus la masa discuţiilor pentru a încheia un parteneriat care ar putea însemna o adevărată lovitură pe piața auto. O posibilă fuziune între cele două mari companii vine în contextul în care industria auto japoneză, cândva fără rival, este remodelată de provocările Tesla şi ale rivalilor chinezi.
Parteneriat între doi giganți auto. O posibilă fuziune ar putea crea un mastodont în industria constructorilor de mașini. O fuziune între Honda şi Nissan, două companii japoneze de renume, ar da naștere unei companii cu o cifră de afaceri de 54 de miliarde de dolari și cu o producţie anuală estimată undeva în jurul a 7,4 milioane de vehicule. Datele de mai sus ar plasa compania rezultată în urma fuziunii dintre Honda şi Nissan în top 3 mondial, după Toyota şi Volkswagen, potrivit Reuters.
Parteneriat între doi giganți auto. O afacere, mai mult despre salvarea Nissan
Un parteneriat strategic a fost deja încheiat în luna martie între cele două companii.care își propun să coopereze în domeniul dezvoltării vehiculelor electrice. Problemele financiare şi strategice tot mai grave ale Nissan, înregistrate în ultimele luni, sunt cele care au sporit urgenţa unei cooperări mai strânse cu rivalul mai mare Honda. De altfel, nu mai târziu de luna trecută, grupul auto Nissan a anunţat un plan de reducere a costurilor în valoare de 2,6 miliarde de dolari, care include reducerea a 9.000 de locuri de muncă şi a 20% din capacitatea sa globală de producţie, în condiţiile în care scăderea vânzărilor în China şi SUA a dus la o prăbuşire de 85% a profitului din al doilea trimestru. „Această afacere pare să fie mai mult despre salvarea Nissan, dar Honda însăşi nu se odihneşte pe lauri”, a declarat Sanshiro Fukao, membru executiv la Itochu Research Institute.
Parteneriat între doi giganți auto. Provocarea vine din China
Producătorii de automobile s-au confruntat cu provocări din partea producătorilor de vehicule electrice, în special în China, acolo unde BYD, dar și alte companii, au înregistrat un salt semnificativ pe piața auto mondială. În acest context, discuţiile dintre Honda şi Nissan, raportate pentru prima dată de ziarul Nikkei, ar permite companiilor să coopereze mai mult în domeniul tehnologiei şi să le ajute să creeze un rival naţional mai puternic pentru Toyota. Discuţiile sunt axate pe găsirea unor modalităţi de consolidare a colaborării şi includ posibilitatea înfiinţării unei societăţi holding, au declarat sursele Reuters, care au refuzat să îşi decline identitatea deoarece informaţiile nu au fost făcute publice.