În contextul schimbării regulilor la nivelul UE, autorităţile din România trebuie să adopte reglementări mai transparente în privinţa cheltuirii banilor alocaţi pentru partide. Cu alte cuvinte, Parlamentul European are noi reguli: publicitatea politică plătită va trebui marcată.
Europarlamentarul PNL Dan Motreanu a afirmat că Parlamentul European a adoptat noi reguli de transparență pentru publicitatea politică. În contextul schimbării regulilor la nivelul UE, autorităţile din România trebuie să adopte reglementări mai transparente în privinţa cheltuirii banilor alocaţi pentru partide.
Potrivit eurodeputatului, „publicitatea politică plătită va trebui să fie marcată în mod clar şi să fie furnizate o serie de informaţii-cheie, printre care numele sponsorului, afişat vizibil”.

Parlamentul European: Sponsorizarea reclamelor din afara UE va fi interzisă
De asemenea, potrivit aceleiași surse, „vor fi interzise tehnicile de direcţionare şi amplificare în materie de politică care utilizează sau deduc date cu caracter personal sensibile, cum ar fi originea etnică, convingerile religioase sau orientarea sexuală”.
Parlamentul European: Ce vizează noile reguli
În plus, „pentru a limita ingerinţele străine în procesele democratice europene, sponsorizarea reclamelor din afara UE va fi interzisă pe o perioadă de trei luni înaintea alegerilor sau referendumului”, mai afirmă Motreanu.
Europarlamentarul PNL spune că noile reguli vizează reclamele politice remunerate. „Acestea nu afectează conţinutul reclamelor politice şi nici regulile privind desfăşurarea şi finanţarea campaniilor politice. Opiniile personale, opiniile politice, cum ar fi orice conţinut jurnalistic nesponsorizat, sau comunicarea privind organizarea sau participarea la alegeri nu sunt afectate”, mai arată Motreanu.

Citiți și:
Ursula von der Leyen și alți lideri europeni vin la București