Obligația va presupune inclusiv zona cu informaţii online privind ingredientele şi ţara de provenienţă.
Acum, multe magazine online arată doar o fotografie a produselor care nu prezintă date esenţiale despre produse. Autoritatea Națională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) vrea să reglementeze situaţia, în urma unui val de sesizări de la cumpărători.
În România funcționează aproximativ 100 de magazine online care înregistrează peste 1.000 de comenzi pe zi.
Autoritatea Națională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) vrea ca regulile de identificare aplicate produselor din magazinele fizice să fie valabile şi în cazul celor vândute online. Acest lucru înseamnă că site-urile şi aplicaţiile vor trebui să prezinte întreg ambalajul pentru ca cumpărătorii să știe ce conţin alimentele. Piaţa de ecommerce a ajuns la aproape şase miliarde de lei în 2022, iar patru din 10 români fac cumpărături online. Estimările arată că numărul lor va creşte.
Unele platforme de vânzări au început deja să încarce etichetele produselor din proprie iniţiativă.
” Atât timp cât mergem într-un magazin, avem şansa să putem citi corespunzător eticheta produsului, dar iată că în mediul online acest lucru pare facultativ. Nu cred că putem lăsa o astfel de discriminare să continue. Este nevoie să asigurăm informarea corectă şi completă a consumatorilor.”, a declarat președintele ANPC, Horia Constantinescu. Fabius Antal, nutriţionist a declarat:” Când comand în online, ar fi foarte corect să fie expuse toate informaţiile. Aceleaşi informaţii pe care le am pe ambalaj, aş vrea să le am şi aici puse. Şi produsele nealimentare. Aş vrea să văd aceeaşi listă pe un detergent. Aşa ar trebui prezentate produsele pe site”.
Unele platforme online au luat măsuri din proprie iniţiativă.
“Am pozat produsele din toate părţile, inclusiv eticheta, ambalajul, pentru a oferi informaţii relevante pentru consumatori. Sunt listate peste 18.000 de produse şi peste 95% dintre ele au afişate aceste etichete”, a declarat Andrei Popescu, manager platformă livrări. Proiectul etichetelor din magazinele online este în dezbatere publică acum. Acesta ar putea fi aplicat peste câteva luni, după ce va fi adoptat şi publicat în Monitorul Oficial.
Citiți și: Vama și Fiscul, laolaltă, într-o singură agenție!