Oana Pellea comentează pe pagina sa de Facebook informațiile apărute în presă despre Ștefan (Fănel) Ignat, fost director la Opera Națională. Actrița se referă la un recent scandal care umbrește instituția, în contextul unor dezvăluiri despre hărțuire, abuzuri și consum de droguri.
„Sunt îngrozită! Acest “domn” Fănel Ignat a fost Directorul Operei Române din București (!) si acum, culmea, dorește să revină în acest post…citiți și judecați dumneavoastră! Parchetul trebuie să se sesizeze imediat!
Mi-e rușine că acest „domn” a condus și dorește să conducă din nou o instituție de Cultură! Când vor înceta aceste abuzuri, aceste infracțiuni? Când vinovații își vor primi pedeapsa?
Am avut de curând o experiență și o colaborare artistică minunată cu Opera Română, cu spectacolul Callas-Masterclass. Apreciez și m-a bucurat renașterea Operei Române din ultimii ani, renaștere care se datorează actualei conduceri. Regret nespus că imaginea Operei Române este umbrită de acest “caz” și sper ca organele abilitate, inclusiv DIICOT să ia măsurile cuvenite!”, a fost mesajul transmis de Oana Pellea, pe pagina sa de Facebook.
Scandal la Opera Națională
Ștefan (Fănel) Ignat încearcă să revină în fruntea Operei Naționale, însă angajații instituției au reacționat ferm împotriva întoarcerii sale, inițiind o petiție publică prin care cer ca acesta să fie îndepărtat definitiv. Ignat a fost anterior acuzat de conducerea discreționară a instituției de prioritizarea intereselor personale în detrimentul celor profesionale și de management defectuos.
Aceste acuzații includ și un „blat artistic” cu dirijorul italian Alberto Veronesi, ceea ce ar fi afectat negativ activitatea artistică a Operei Naționale București, potrivit mass media.
Fostul director al Operei Naţionale Bucureşti, Ştefan Ignat, a avut o primă reacţie în scandalul izbucnit la instituţie şi a declarat, pentru Antena 3 CNN, că este o acţiune împotriva sa. El susţine că totul ar fi o acţiune mediatică împotriva sa, pentru a-l speria şi a renunţa la funcţia din fruntea instituţiei de cultură pe care a câştigat-o prin concurs.
„Vă pot spune că este, probabil, o acțiune mediatică împotriva mea, pentru că eu am câștigat un concurs, am câștigat în instanță. Da, s-a propus desființarea Operei, în acest context general, toată lumea unde să dea. Vine la Ignat la Operă și atunci zice: “hai să îi găsim acestui domn una și alta”. Numai că eu am acest concurs câștigat, am hotărâre definitivă în instanță. Am fost la minister și am negociat contractul. Deci nu înțeleg de ce “hai să-l speriem”. Noi am mai trecut o dată prin asta, prin 2020-2021, prin această defăimare. Nu am nimic de comentat”, a afirmat Ştefan Ignat, fost director al Operei Naţionale Bucureşti.
Amanta, acuzații de hărțuire
Ignat mărturisește despre violența domestică, relatând cum amanta i-a agresat fizic soția chiar în biroul său de la Operă și despre cumpărarea de droguri pe holurile instituției. Scrisorile par să fi fost scrise de Ignat în încercarea de a se proteja de acuzațiile de hărțuire sexuală venite din partea amantei. El argumentează că diversele situații compromițătoare, precum faptul că amanta venea drogată la concerte și repetiții sau că el îi plătea cursurile de limbi străine, nu ar constitui hărțuire.
Mărturisirile sale nu fac decât să confirme gravele abateri de la etica managerială și personală, relevând o lipsă totală de responsabilitate în conducerea instituției, potrivit Realitatea Plus.
De-a lungul timpului, baritonul Fănel Ignat a fost acuzat că a condus „discreționar” instituția culturală și că „interesele personale” au avut impact negativ asupra întregii activități a Operei Naționale București, scrie și gândul.ro.
Spectacolul de la Opera Națională la care se referă Oana Pellea
Cât privește spectacolul „Callas – Oana Pellea” de Terrence McNally, la care se referă actrița, a fost un spectacol extraordinar la Opera Națională, o producţie la intersecţia dintre teatru şi operă, dedicată personalităţii sopranei Maria Callas,
Piesa lui Terrence McNally urmăreşte un masterclass susţinut de divă la Juilliard School of Music din New York, în ultimii ani din viaţă. Traducerea, adaptarea şi regia au purtat semnătura lui Laurenţiu Rusescu, iar direcţia muzicală îi aparţine dirijorului Daniel Jinga.
Formatul cursului devine pretextul unei descoperiri surprinzătoare. În timp ce le oferă indicaţii tehnice tinerilor aspiranţi la o carieră în belcanto, Maria Callas se destăinuie şi se autoanalizează. O face cu sinceritate dureroasă, explorând relaţia ambiguă cu celebritatea, cu aşteptările nesfârşite ale publicului, cu compromisurile pe care le-a făcut de-a lungul carierei fulminante.
Interpretarea Oanei Pellea – de o remarcabilă complexitate dramatică şi psihologică – a surprins toate nuanţele personalităţii Mariei Callas: riguroasă şi exigentă în exprimarea artistică, dar şi romantică, vulnerabilă şi profund umană. Actriţa a reușit performanţa de a o interpreta pe diva elenă, fără a o imita, de a-i readuce pe scenă aura legendară printr-o creaţie originală.
Citiți și: Future Banking Summit: Când are loc evenimentul din România cu mulți speakeri