Cu o valoare totală a contractului de execuție de 49 de milioane de lei, o nouă Linie Electrică Aeriană de înaltă tensiune a intrat în faza finală de construcție. Încă puțin și lucrările de construcție a LEA 220 dublu circuit Ostrovu Mare – RET (linie nouă), concepută special pentru a contribui la evacuarea energiei produse în hidrocentrala Porțile de Fier 2, vor fi definitivate, anunță, printr-un comunicat de presă, Departamentul Comunicare și Relații Publice al Transelectrica. Cu o lungime de aproximativ 31 de kilometri și un număr de 105 stâlpi, linia Electrică Aeriană de înaltă tensiune va traversa teritoriul a 5 unități teritorial administrative din județul Mehedinți.
La începutul acestei săptămâni, a fost întrunit un comandament care și-a propus să verifice stadiul în care se află lucrările pentru unul dintre cele mai ambițioase proiecte din ultimii ani: construcția unei noi Linii Electrice Aeriane de înaltă tensiune, capabilă să asigure evacuarea energiei produse în hidrocentrala Porțile de Fier 2. Format din Ștefăniță Munteanu, președintele Directoratului Transelectrica, Florin Cristian Tătaru, membru al Directoratului aceleiași societăți, Dorinel Vladu, directorul Direcției Investiții Transelectrica, dar și reprezentanți ai contractorului, Asocierea Electromontaj SA și ELM Electromontaj Cluj SA, comandamentul la care facem referire a constatat că șansele ca proiectul să fie definitivat în foarte scurt timp sunt extrem de mari.
Noua Linie Electrică Aeriană de înaltă tensiune, funcțională în proporție de 75%
„Până în prezent au fost ridicați 100 de stâlpi, alți 2 fiind asamblați la sol și pregătiți a fi ridicați. Au fost realizate și finalizate 104 fundații, stadiul fizic al investiției fiind de 75%”, se arată în comunicatul remis presei care poartă semnătura mai marilor din Transelectrica. În condițiile în care lucrarea are ca termen de finalizare vara lui 2025, se poate spune că, măcar de data aceasta, responsabilitatea este una pe măsura importanței extreme pe care o are construcția LEA 220 . „În aceste zile, se desfășoară cea mai complexă parte a lucrării, respectiv tronsonul care traversează Brațul Gogoșu al fluviului Dunărea, fiind vorba despre stâlpi speciali utilizați în astfel de situații, stâlpi metalici de dublu circuit, tip turn, cu coronament dublu triunghi (coronament tip DONAU), care au înălțimea de 66 de metri. Deschiderea de traversare a Braţului Gogoşu are lungimea de 560 de metri”, au menționat în comunicat liderii Transelectrica.
Legătură între Stațiile Cetate și Ostrov. Rețeaua electrică de transport se întinde pe 9.140 de kilometri
Noua linie de 220 kV va face legătura între Stația Cetate și cea de-a 82-a stație din Rețeaua Electrică de Transport a României, Stația Ostrov, investiție aflată în etapa de derulare a achiziției publice pentru contractul de execuție. Construirea noii linii Ostrovu Mare – RET și a stației Ostrov au ca scop principal creșterea capacității de evacuare în Sistemul Electroenergetic Național a energiei electrice produse în Hidrocentrala Porțile de Fier 2.
Peste 740 de kilometri de linii electrice aeriene de înaltă tensiune, până în 2030
Cu o lungime de aproximativ 9.140 de kilometri, rețeaua electrică de transport gestionată de Compania Națională de Transport al Energiei Electrice Transelectrica SA va face parte din sistemul de linii electrice aeriene de 400 kV, 220 kV și 110 kV și 81 de stații electrice de transformare. Nu mai puțin de 400 de kilometri de linii electrice aeriene noi de 400 kV numără rețeaua construită, în ultimii șase ani, de Operatorul Național de Transport și Sistem. Este de așteptat ca, până în 2030, alți 740 de kilometri de linii electrice aeriene de înaltă tensiune, cu o valoare totală de peste 380 de milioane de euro, să fie dați în folosință.
CITEȘTE ȘI: