O nouă înșelătorie circulă pe internet: bagaje pierdute pe Aeroportul Otopeni sau de către Poșta Română, vândute la un preț modic de 10 lei. Evident, anunțurile de acest gen reprezintă țepe. Nu accesați nici un link care însoțește aceste anunțuri pe rețelele de socializare!
Înșelătorie pe internet: bagaje pierdute vândute pe 10 lei
Anunţuri ce par a fi postate chiar de reprezentanţii Aeroportului Otopeni sau ai Poştei Române au împânzit rețelele de socializare.
„Curățăm depozitul aeroportului și vindem bagajele pierdute cu 9,93 lei. Toate valizele noastre sunt pline cu o varietate de lucruri și electronice. Livrare în toată țara. Oferta este disponibilă online doar până la sfârșitul lunii. Comandă făcând clic pe butonul din anunț și intră pe site!”, se precizează în anunțul fals.
Postarea are și câteva comentarii, de la „clienții” mulțumiți. „Comand regulat aceste valize. (..) Am găsit o mulțime de lucruri cool la mijloc. Odată am găsit chiar și 5.000 de euro”, scrie un așa-zis client.
Dai mai puțin de 10 lei și primești acasă un troler cu obiecte de mii de euro. Oferta irezistibilă apare pe mai multe pagini false de Facebook, care o imită perfect pe cea a Aeroportului Internațional Henri Coandă. Anunțurile conțin un link ce trebuie accesat pentru a face comanda, iar plata se poate face doar cu cardul. Odată introduse datele cardului, devenim victime sigure.
Mulți cad imediat în capcană. În timp ce unii ar cumpăra astfel de bagaje, în speranța că pot găsi obiecte de preț în așa-zisele bagaje pierdute, alții se prind din start că este o țeapă.
„Întreaga fraudă are un singur scop: aceea de a ne convinge să băgăm datele de pe card. Toate aceste informații nu fac decât să ajungă pe piața neagră, unde vor fi utilizate mai târziu de alți atacatori”, explică Silviu Stahie, specialist în securitate cibernetică, la Observator.
Aeroportul Otopeni NU vinde bagaje pierdute! Și nici Poșta Română!
Reprezentanții aeroportului Otopeni dau asigurări pasagerilor că bagajele lor pierdute nu se vând pe Facebook.
„Aeroportul nu deține și nu vinde bagaje nerevendicate ale pasagerilor. Toate bagajele aparțin companiilor aeriene. Uneori există astfel de anunțuri în perioada sărbătorilor, când oamenii sunt dispuși să investească în ceva nou. Pagina noastră este verificată, este oficială și este doar una”, afirmă Theodor Postelnicu, purtător de cuvânt al Aeroportului Henri Coandă.
Dacă acest bagaj s-ar pierde, în niciun caz nu ar fi pus la vânzare. Fiecare companie aeriană are o firmă care se ocupă de bagajele pierdute. Pentru început, ar fi depozitat într-un spațiu special amenajat din cadrul aeroportului, iar firma ar face tot posibilul să îi găsească proprietarul. Dacă vor trece mai multe luni iar deținătorul nu va fi găsit, atunci bagajul nu se va vinde, ci se va distruge.
Și Poșta Română dă asigurări că bagajele pierdute NU se vând.
„Avem colete pierdute, iar Poșta Română are o procedură foarte simplă. Timp de 18 luni, coletele care nu sunt revendicate sunt ținute în niște magazii speciale. Sunt valorificate apoi sau, cum a fost în trecut, sunt parte a unor campanii umanitare”, explică Gabriel Bulumac, director al Poștei Române.