Parlamentul European a oficializat adoptarea noilor norme de poluare Euro 7. Aceste norme includ limite de emisii pentru particule provenite din frâne și anvelope, alături de cerințe minime de performanță referitoare la durabilitatea bateriilor în cazul vehiculelor electrice.
Cu 297 de voturi pentru, 190 împotrivă și 37 de abțineri, Parlamentul European a adoptat acordul încheiat cu Consiliul European privind regulamentul Euro 7 (omologarea de tip și supravegherea pieței pentru autovehicule). Vehiculele vor trebui să respecte noile standarde pentru o perioadă mai lungă de timp, asigurându-se că rămân mai puțin poluante pe toată durata lor de viață.
Pentru autoturisme și camionete vor fi menținute actualele condiții de testare Euro 6 și limitele emisiilor de gaze de eșapament, potrivit Euractiv. Apoi, pentru autobuze și camioane, se vor aplica limite mai stricte pentru emisiile de gaze de eșapament măsurate în laboratoare și în condiții reale de conducere, menținându-se în același timp condițiile actuale de testare Euro VI.
Pentru prima dată, standardele UE vor include limite de emisii de particule la frânare (PM10) pentru autoturisme și camionete și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul automobilelor electrice și hibride.
„Votul cu privire la Euro 7 a pus accentul acolo unde contează cel mai mult, pe provocările orientate spre viitor, cum ar fi emisiile rezultate de la sistemele de frânare pentru autoturisme și camionete și cerințele privind bateriile pentru vehiculele electrice”, a declarat Sigrid de Vries, directorul general al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile.
Noile norme Euro 7: pașaport de mediu pentru fiecare autovehicul
Pentru fiecare vehicul va fi pus la dispoziție un pașaport de mediu care va conține informații privind performanța de mediu a acestuia la momentul înmatriculării (cum ar fi limitele emisiilor poluante, emisiile de CO2, consumul de combustibil și de energie electrică, autonomia electrică, durabilitatea bateriei). Utilizatorii vehiculelor vor avea, de asemenea, acces la informații actualizate privind consumul de combustibil, starea de sănătate a bateriei, emisiile de poluanți și alte informații relevante generate de sistemele și monitoarele de la bordul vehiculelor.
„Am reușit să găsim cu succes un echilibru între obiectivele de mediu și interesele vitale ale producătorilor. Dorim să asigurăm accesibilitatea noilor mașini mai mici cu motoare termice pentru clienții casnici și, în același timp, să permitem industriei auto să se pregătească pentru transformarea preconizată a sectorului. De asemenea, în UE se vor verifica de acum emisiile provenite de la frâne și anvelope și se va asigura o durabilitate mai mare a bateriilor”, a declarat Alexandr Vondra, raportorul european.