Producătorul japonez de automobile Nissan a anunţat în mod oficial că toate modelele pe care le va lansa în Europa de acum încolo vor fi complet electrice.
În acelaşi timp, compania niponă și-a propus ca, până în 2030, să dețină în Europa un portofoliu alcătuit exclusiv din vehicule electrice, alăturându-se, astfel, unui număr în creştere de constructori care investesc masiv în electrificare, transmite Reuters.
Nissan va lansa 19 modele electrice până în 2030
Compania cu sediul în Yokohama a precizat că unul dintre cele două noi modele electrice, care a fost deja confirmat pentru Europa, va fi produs la fabrica sa din Sunderland (Anglia). „Nu mai există cale de întoarcere acum”, a declarat CEO-ul Makoto Uchida.
Anunţul celor de la Nissan vine într-un moment în care producătorii de pe ambele părţi ale Canalului Mânecii au cerut UE să amâne cerinţele comerciale post Brexit. Conform acordului comercial convenit atunci când Marea Britanie a părăsit blocul comunitar, 45% din valoarea unui vehicul electric vândut în Uniune trebuie să vină din Regatul Unit sau din UE începând cu 2024, pentru evitarea tarifelor. Dacă această reglementare nu este îndeplinită se vor aplica tarife la import de 10%. Restricţii mai dure urmează să fie aplicate din 2027.
Preşedintele Nissan pentru Africa, Orientul Mijlociu, India, Europa şi Oceania, Guillaume Cartier, a precizat că maşinile produse la Sunderland vor îndeplini aceste reglementări. Anul acesta, Nissan a anunţat că va lansa 19 noi automobile electrice până la sfârșitul deceniului.
Cum cât va crește profitul net al celor de la Nissan?
Anterior, Nissan anunţase că până în anul fiscal care se va încheia la 31 martie 2027, 98% din totalul vânzărilor în Europa vor fi electrificate, adică vor fi doar maşini electrice sau hibride. Noul obiectiv de a vinde mașini cu emisii zero în Europa până în 2030 aduce Nissan la acelaşi nivel cu partenerul de alianţă Renault, care vrea să devină electric până în 2030.
De asemenea, și alți mari constructori precum Volvo, Ford şi Stellantis vor să vândă vehicule complet electrice în Europa până la finalul deceniului, iar Volvo are acelaşi obiectiv, dar pe plan global.
În anul financiar care s-a încheiat la 31 martie 2023, profitul net al Nissan a urcat cu 3%, la 221,9 miliarde de yeni (1,65 miliarde de dolari), creşterea costurilor cu materiile prime fiind compensată de deprecierea yenului faţă de dolar. Totodată, profitul operaţional anual a crescut cu 52,5%, la 377,11 miliarde de yeni, în timp ce vânzările au înregistrat un avans de 25,8%, la 10.600 miliarde de yeni.
Compania cu sediul în Yokohama se aşteaptă în anul financiar care se va încheia la 31 martie 2024 la un avans al profitului operaţional până la 520 miliarde de yeni (3,85 miliarde de dolari). De asemenea, profitul net ar urma să crească cu 42%, la 315 miliarde de yeni.