NIO, unul dintre cei mai importanți trei producători de automobile electrice din China, și-a redus la începutul lunii cu 10% forța de muncă pentru a crește eficiența și pentru a rămâne competitiv, transmite SCMP.
Acum, compania asiatică anunță că intenționează să își reducă forța de muncă cu o treime până în anul 2027.
NIO are în vedere automatizarea completă a fabricilor sale
În același timp, marca din Shanghai urmărește în mod activ un nivel mai ridicat de automatizare în procesul de producție motiv pentru care și-a propus să reducă și pozițiile manageriale cu 50% pe măsură ce introduce mai multe tehnologii de inteligență artificială în fabricile sale.
„Vrem să recurgem la tehnologii de tip AI pentru a ne reduce dependenţa de muncitori şi tehnicieni calificaţi şi, în consecinţă, să ne reducem cheltuielile cu mâna de lucru”, a explicat vicepreşedintele Nio, Ji Huaqiang, pentru publicaţia South China Morning Post.
Potrivit oficialului chinez, „dacă 80% dintre deciziile noastre în producție pot fi luate de către AI, asta ne va permite să reducem cu 50% pozițiile manageriale în 2025. În plus, roboţii industriali ar putea ajuta NIO să reducă numărul de muncitori de pe liniile de asamblare cu 30% între 2025 şi 2027”, a mai spus Ji Huaqiang.
Producătorul operează două fabrici, ambele în Hefei, capitala provinciei Anhui de est. Prima are o capacitate de producție anuală de 150.000 de unități pe un singur schimb, în timp ce a doua unitate de producție este capabilă să asambleze 300.000 de vehicule anual, tot pe un singur schimb. O singură tură necesită în mod normal 1.000 de lucrători.
Câte mașini a comercializat NIO în 2023?
Conform celor mai recente date publicate pe website-ul de registru corporativ Qichacha, NIO avea o forţă de muncă de aproximativ 7.000 de angajaţi la sfârșitul lui 2022.
Compania chineză încă nu a făcut profit de la înfiinţarea sa, în 2014, însă acum, împreună cu Xpeng şi Li Auto – cei mai importanți trei producători chinezi de automobile electrice premium – se confruntă cu noi rivali precum producătorul de smartphone Xiaomi şi motorul de căutare online Baidu. Vehiculele inteligente realizate de aceste branduri atrag clientela producătorilor consacraţi.
Ji Huaqiang a dezvăluit că NIO are în vedere un viitor fără forţă de muncă şi complet automatizat în fabricile sale, dar a recunoscut că este dificil să ofere un orizont de timp pentru acest scenariu.
În primele zece luni ale acestui an, marca asiatică a vândut 126.067 de vehicule, în creştere cu 36,3% față de anul 2022. Preşedintele companiei, Qin Lihong, a spus că o creştere anuală de 40% a vânzărilor nu este suficientă pentru a reflecta atuurile NIO în domeniul designului şi capacităţilor de producţie.