Tarifele anunțate de Donald Trump pentru importurile din Vietnam ar putea reprezenta o nouă lovitură pentru marca producătoare de echipament sportiv Nike. Brandul american duce lupte grele pentru a-și revigora marca și de a inversa o lungă perioadă de scădere a vânzărilor.
Donald Trump este așteptat să anunțe țările și produsele pe care le va viza cu o nouă rundă de tarife menite să încurajeze producția internă și să convingă alte națiuni să cumpere mai multe bunuri americane.
Producătorul Nike, afectat de tarifele anunțate de Donald Trump
Nike este una dintre multele mărci de îmbrăcăminte sport care depind în mare măsură de Vietnam ca loc de producție, iar tarifele mai mari ar forța compania să suporte costuri mai mari sau să crească prețurile într-un moment în care deja face reduceri la unele articole pentru lichidarea stocurilor.
Nike a produs 50% din încălțăminte și 28% din îmbrăcăminte în Vietnam în anul financiar 2024, conform raportului său anual. Rivalul Adidas este puțin mai puțin expus, bazându-se pe Vietnam pentru 39% din încălțăminte și 18% din îmbrăcăminte.
Rata tarifară medie a SUA pentru încălțămintea din Vietnam este de 13,6%, în timp ce rata pentru îmbrăcăminte este de 18,8%, conform calculelor bazate pe datele comerciale din ianuarie efectuate de Sheng Lu, profesor de studii de modă și îmbrăcăminte la Universitatea din Delaware.

Vânzările producătorului american scad de la o zi la alta
„Dacă tarifele sunt extinse acolo, atunci Nike are o problemă”, a declarat analistul Morningstar David Swartz.
Nike și Adidas nu sunt singurele. Vietnamul a devenit un centru pentru producția pantofilor de alergare, îmbrăcăminte sport deoarece mărcile au căutat să reducă expunerea la China.
Lululemon, Columbia Sportswear și Amer Sports, care deține Salomon și Arc’Teryx, consideră Vietnamul drept principala lor țară de producție. Dar potențialele tarife vin într-un moment critic pentru Nike, care a pierdut cotă de piață în ultimul timp în favoarea concurenților mai noi și mai inovatori, precum On și Hoka.
În cadrul unui apel privind rezultatele trimestriale, luna trecută, directorul financiar Matt Friend a declarat că se așteaptă ca veniturile Nike să continue să scadă în trimestrul următor. Această perspectivă a luat în considerare tarifele actuale, a declarat Mari Shor, analist principal de acțiuni la Columbia Threadneedle Investments, potrivit Reuters.