Primarul Capitalei, Nicuşor Dan, prezintă pe Facebook stadiul lucrărilor la Podul Grant. Edilul spune că la pasajul principal, traversele liniei de tramvai sunt montate în proporţie de 80 la sută. Ce nu știați despre Podul Grant.
„Stadiul lucrărilor la Podul Grant. La pasajul principal: Traversele liniei de tramvai sunt montate în proporţie de 80%, iar şinele pentru linia de tramvai în proporţie de 70%.”, arată Nicuşor Dan. Primarul arată că s-a finalizat hidroizolaţia şi s-au turnat două din cele trei straturi de asfalt, se lucrează la grinzile parapetelor şi se montează borduri”, notează Primarul Capitalei pe pagina sa de Facebook.
Nicușor Dan evidențiază la ce se lucrează în paralel
„În paralel se lucrează şi la bretelele de acces unde s-a turnat primul strat de asfalt. Se lucrează şi la pasajul pietonal, respectiv la grinda parapetelor, urmează realizarea hidroizolaţiei, asfaltarea, montarea bordurilor şi realizarea parapetelor”, mai spune Nicuşor Dan.
Nicușor Dan spunea că nu contează condițiile meteo
„Continuăm lucrările la Podul Grant, indiferent de condițiile meteorologice!”, nota Primarul Capitalei tot pe pagina sa de Facebook, în decembrie anul trecut.
”Zilele acestea, executăm lucrări de armare şi cofrare a cuvei aferente infrastructurii de tramvai, precum şi reparaţii la grinzile şi parapetele de pe pasajul principal”, transmitea primarul general în decembrie 2023, referindu-se la şantierul de la Podul Grant care va continua indiferent de condiţiile meteorologice.
În 30 octombrie 2023, primarul general a verificat lucrările la Podul Grant şi a afirmat că termenul asumat, ca în martie să se reia circulaţia pe pod, va fi respectat
Primarul anunţa că Podul Grant a fost finalizat în 1982 şi reabilitat în urmă cu 15 ani.
”În 2020 au fost executate lucrări de reabilitare, însă doar în proporţie de 35 la sută”, preciza Nicuşor Dan.
Podul GrantArhiva
Ce nu știați despre Podul Grant
Bătrânul Pod Grant a fost inaugurat în 1909, iar numele său vine de la Effingham Grant, un englez ajuns în Țara Românească în jurul anului 1837, în calitate de secretar al consulului britanic. Aici, el o cunoaște pe Zoe Racoviță, nepoata lui Dinicu Golescu, de care se îndrăgostește iremediabil și cu care se căsătorește în 1850. Împreună vor avea 16 copii. Povestea lor de dragoste ajunge până în 1892, an în care mor amândoi, mai întâi Zoe, apoi, după doar două săptămâni, Effingham.
Unul dintre fiii lor, Robert Effingham Grant, a fost inginer constructor și a participat la construcția Podului Grant, pe care l-a denumit astfel, în memoria tatălui său.
Podul Grant, inaugurat în 1909, se baza pe patru tabliere metalice, cu grinzi cu zăbrele, care fuseseră recuperate de la un pod mai vechi. Peste un timp, podul Grant a fost lungit cu două deschideri de câte 10 m, din grinzi metalice înglobate în beton, În anul 1929, „Atelierele Centrale de Poduri”, întreprindere proprie a Companiei de Căi Ferate din România, specializată în uzinarea și montajul podurilor de cale ferată, a executat lucrări de consolidare a Podului Grant.
Peste ani, în perioada interbelică, Podul Grant devine un simbol al Capitalei.
După cutremurul din 1977, mai precis în anul 1979, a început construirea unui nou pod, pentru ridicarea căruia au fost folosite grinzi precomprimate de beton, o tehnologie constructivă avansată, realizată cu resurse românești la întreprinderea Granitul.
Podul Grant construit în comunism a fost gata în doar doi ani de zile, astfel încât a fost dat în folosință în anul 1982.
Redactor șef Documentare externă Rompres – actuala Agerpres, editor al Edițiilor de Colecție – Jurnalul Naționa editor al Jurnalului de Duminică – supliment al Jurnalului Național jurnalist online și print la Evenimentul Zilei senior editor la Revista CARIERE contributor la Elita României ș.a.