Nicușor Dan a plătit, în precampania pentru alegerile prezidențiale, un veritabil preț de dumping, doar 7.000 de lei, pentru panouri publicitare din toată țara. Suma declarată ulterior, pentru campania electorală, la AEP, a fost de zeci de mii de ori mai mare.
Oficiul de Știri a intrat în posesia unei facturi către o agenție de publicitate, ce demonstrează prețul extrem de redus de care a beneficiat candidatul independent de la alegerile prezidențiale din acest an Nicușor – Daniel Dan, în precampania electorală.








Suma este incredibil de mică, având în vedere cheltuielile pentru închirieri de panouri stradale suportate de alți candidați, ba chiar și de Nicușor Dan, în alte perioade de campanie sau precampanie electorală.
Pentru închirierea de panouri stradale în toate zonele țării, Nicușor Dan a avut tariful foarte mic de doar 7.000 de lei.
Cât a cheltuit Nicușor Dan pe panouri publicitare în campania electorală
Inclusiv sumele plătite de actualul președinte în campaniile electorale din acest an și din 2024 sunt incomparabil mai mari decât cea aferentă închirierii panourilor stradale din precampania prezidențialelor 2025.
Oficiul de Știri a solicitat Autorității Electorale Permanente (AEP) să ne precizeze sumele cheltuite de candidații Nicușor Dan și Nicolae Ciucă în ultimele campanii electorale pentru alegerile prezidențiale, pentru a realiza o comparație.
AEP ne-a răspuns că sumele au fost publicate în Monitorul Oficial al României.
Prin urmare, conform informațiilor oficiale, Nicușor Dan a cheltuit pe promovarea materialelor electorale în campania pentru prezidențiale circa 61 de milioane de lei.
Aceasta, în timp ce fostul candidat al PNL Nicolae Ciucă a cheltuit, pe promovare în campania electorală afarentă primului tur al alegerilor prezidențiale din 2024, aproape 18 milioane de lei.
Diferența este că aceste sume au putut fi decontate de AEP, spre deosebire de cei 7.000 de lei pe care Nicușor Dan nu ar fi putut să-i mai recupereze.
Rezultă astfel un preț de aproape 10 mii de ori mai mic, ce ar fi fost plătit de Nicușor Dan pe servicii similare, în precampanie, față de cele din campania pentru care s-au putut solicita decontări.
Cât a cheltuit PNL pentru promovarea cărții lui Ciucă
Nicolae Ciucă a avut de asemenea, anul trecut, o precampanie electorală pentru prezidențiale, la care a furat startul, precum a procedat Nicușor Dan și anul acesta.
Este vorba de campania de promovare a deja celebrei sale cărți, de fapt programul propus pentru Cotroceni și câteva poze din tinerețea generalului.
Conform informațiilor apărute în mass-media în 2024, panourile stradale cu Nicolae Ciucă au fost mult mai scumpe de 7.000 de lei, două milioane de euro valorând promovarea cărții.
Chiar și campania plătită de Nicușor Dan cu banii Primăriei Capitalei, pentru referendumul privind administrația publică locală a Bucureștiului, a fost mult mai scumpă, valorând aproximativ 5.000 de euro, după cum declara, în decembrie anul trecut, edilul-șef de atunci.
“Cât câteva borduri”, susținea Nicușor Dan, într-o conferință de presă, întrebat fiind de bani publici cheltuiți pentru promovarea inițiativei sale.
Înregistrarea conferinței a fost însă ștearsă de pe pagina de Facebook.
Prin urmare, Nicușor Dan a beneficiat în precampania pentru fotoliul de la Palatul Cotroceni de un veritabil preț de dumping la panouri publicitare stradale.
Actualul președinte s-a remarcat, atât la locale, cât și la prezidențiale, prin start furat în campanie, cu panouri stradale postate cu mult înaintea datei oficiale.
Președintele Nicușor Dan are datoria de a explica factura de doar 7.000 de lei pentru închirierea panourilor publicitare.
Potrivit informațiilor Oficiul de Știri, promovarea electorală a lui Nicușor Dan în campania, dar și în precampania pentru alegerile prezidențiale, a fost negociată inclusiv de controversatul om de afaceri Matei Păun, bănuit de relații cu Rusia.
În cadrul dezbaterilor electorale pentru alegerile prezidențiale, Nicușor Dan a declarat că va continua să comunice cu Matei Păun și după ce va fi ales șef al statului roman.






