Oficiul de ȘtiriOficiul de Știri
Font ResizerAa
  • HOME
  • ACTUALITATE
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Pamfletul zilei
  • SPECIAL
    • Analiză
    • Interviuri
    • Anchete
    • Reportaje
  • POLITICA
  • BUSINESS
  • LIFE
    • Horoscop
    • Entertainment & Showbiz
    • Cultură
    • Style
    • Health & Fitness
    • De gustibus
    • Casa și grădina
  • SPORT
  • OPINII
  • Gica Contra
  • Alegeri 2025
    • Stiri despre Nicusor Dan
    • Stiri despre George Simion
Font ResizerAa
Oficiul de ȘtiriOficiul de Știri
Search
  • Breaking News
  • Pamfletul zilei
  • ACTUALITATE
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Special
    • Anchete
    • Reportaje
  • Alegeri 2025
  • Politică
  • Business
  • Life
  • Sport
  • OPINII
  • Gica Contra
  • Echipa
  • Telefon: 0799007711
  • Email: office@oficiuldestiri.ro
Follow US
Oficiul de Știri > ACTUALITATE > Extern > Navetiștii români pierd două ore zilnic pe drum către și dinspre job
Navetiștii români pierd două ore zilnic pe drum către și

Navetiștii români pierd două ore zilnic pe drum către și dinspre job

De Mihai Morcovescu Publicat 2023-07-31
Distribuie

Potrivit unui studiu realizat de Science Direct, navetiștii români petrec două ore zilnic pe drumul către și dinspre locul de muncă, în mașină ori într-un mijloc de transport public.

Contents
Bărbații fac mai des naveta decât femeileCare este durata navetei lucrătorilor din România?Cum stau lucrurile în Europa?

Asta înseamnă că un angajat din România petrece pe drum către și dinspre serviciu 10 ore pe săptămână, 520 de ore într-un an și circa 22 de zile anual.

Bărbații fac mai des naveta decât femeile

Navetiștii români pierd două ore zilnic pe drum către și

Studiul realizat de Science Direct examinează timpul petrecut de lucrători în timpul navetei către și de la locul de muncă în 15 țări din Europa în ultimele trei decenii. Au fost analizate tendințele recente în ceea ce privește naveta.

Folosind date din mai multe valuri ale sondajului european privind condițiile de muncă, rezultatele arată o diferență semnificativă de gen între navetiștii din Austria, Belgia, Franța, Germania, Italia, Irlanda, Luxemburg, Țările de Jos și Regatul Unit. Una dintre observații este aceea că bărbații fac mai des naveta decât femeile.

O navetă de o oră dus și de o oră întors de la locul de muncă înseamnă 22 de zile pe an petrecute la volan sau într-un mijloc de transport în comun. Altă observație se referră la durata navetei, care în unele țări a crescut. Este vorba despre Danemarca, Finlanda, Suedia, Irlanda, Italia, Spania, Belgia, Franța și Țările de Jos. În alte state există tendințe de scădere a timpului de navetă, și anume în Austria, Germania, Grecia și Portugalia.

Mobilitatea populației europene se bazează în primul rând pe utilizarea vehiculelor private (50% folosesc zilnic vehicule private, în timp ce doar 16% folosesc transportul public și 12% folosesc biciclete). Astfel, naveta zilnică generează aproximativ 25% din totalyul emisiilor de CO2 în Europa, mai arată documentul Eurostat.

Care este durata navetei lucrătorilor din România?

Potrivit datelor Eurostat, preluate de Hotnews, durata navetei angajaților din România este următoarea:

Navetiștii români pierd două ore zilnic pe drum către și
Foto Eurostat

*Datele din grafic sunt exprimate în mii de persoane

Timpul petrecut dinspre sau spre locul de muncă a fost corelat de anumite rezultate negative. Potrivit analizei Science Direct, a fost depistată o corelație negativă între navetă și starea de sănătate în țări precum Suedia și Regatul Unit.

Mai mulți autori au descoperit că naveta este asociată cu creșterea stresului, dar și de creșteri ale costurilor cu forța de muncă și pierderi de productivitate. Impactul navetei asupra salariilor a primit, de asemenea, o oarecare atenție în literatură și, în general, salariile mai mari sunt asociate cu naveta mai lungă.

Dacă facem două ore la dus și alte două la întors se cheamă că mai mult de o lună pe an stăm în mașină/tren/tramvai/autobuz.

Cum stau lucrurile în Europa?

Navetiștii români pierd două ore zilnic pe drum către și

Spre exemplu, 1 din 5 lucrători europeni își petrece 90 de minute sau mai mult pe drumul către și dinspre locul de muncă. În medie, lucrătorii europeni petrec 1 oră și 24 de minute pe zi făcând naveta, parcurgând în total circa 30 de kilometri.

Acest lucru nu numai că scade timpul de lucru, dar scurtează și timpul petrecut cu familia, arată un sondaj realizat în șase țări europene de furnizorul de servicii de salarizare și resurse umane SD Worx.

În același timp, mai mult de jumătate dintre respondenții europeni (56,8%) au spus că, în medie, le ia mai puțin de o oră pentru a ajunge la și de la serviciu în fiecare zi. În schimb, o treime dintre ei (29,8%) petrec mai puțin de o jumătate de oră zilnic, în timp ce 27% au nevoie între 30 de minute și o oră pentru a ajunge la și de la serviciu.

Dintre țările care au făcut obiectul acestui studiu, britanicii petrec cel mai mult timp călătorind. Astfel, 28,8% dintre ei susțin că le ia 90 de minute sau mai mult pentru navetă. Muncitorii din Belgia sunt următorii pe listă, cu 24% care petrec mai mult de o oră și jumătate, în timp ce germanii, cu 17,9%, petrec cel mai puțin timp cu naveta.

În ceea ce privește distanța parcursă, o cincime dintre europeni (23,3%) parcurg zilnic, în medie, peste 40 de kilometri sau chiar mai mult, în timp ce 36,2% parcurg mai puțin de 10 kilometri.

Timpul de navetă ne spune mai mult decât distanța de navetă deoarece, chiar dacă locuiți la doar 15 kilometri distanță de locul de muncă, durata călătoriei poate varia foarte mult în funcție de destinație, disponibilitatea transportului în comun și mijlocul cu care vă deplasați

Similare

author avatar
Mihai Morcovescu
See Full Bio

Loading RSS Feed

Puterea

Urmărește
Oficiul de Stiri

si pe Google News

ULTIMA ORA
Ce flori să alegi pentru fiecare ocazie: sfaturi pentru cadouri florale perfecte
Ce flori să alegi pentru fiecare ocazie: sfaturi pentru cadouri florale perfecte
Secretele organizării: sfaturi utile pentru gestionarea sarcinilor
Cele mai bune sfaturi de grădinărit pentru sezonul primăvară-vară
Alimente sănătoase care îți fac mai mult rău decât bine
Sindromul impostorului: cum îți sabotezi singur viața
Taguri:lucrători româninavetiștiromaniastudiutransport public
Distribuie acest articol
Facebook Email Print
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Pamfletul zilei

Cum a câștigat Nicușor Dan alegerile prezidențiale: George Simion a fost de fapt Gabriela Firea deghizată

Cum a câștigat Nicușor Dan alegerile prezidențiale: George Simion a fost de fapt Gabriela Firea deghizată

Primarul general al Capitalei, președintele ales Nicușor Dan, ne-a obișnuit să câștige bătălii politice doar atunci când o are ca adversar pe…

Citeste mai mult
- Advertisement -
Ne gasesti si pe
Social Media
FacebookLike
YoutubeSubscribe
Citeste si:
Biroul tău spune totul despre modul în care face bani și cum te descurci în afaceri
Biroul tău spune totul despre modul în care face bani și cum te descurci în afaceri
Răsfățul redefinit. Cinci sanctuare spa care transcend obișnuitul
Finala Te cunosc de undeva 2025. “Publicul poate răsturna clasamentul final prin votul său”
Dieta cu care Aurelian Temișan a slăbit 17 kg în două luni: “Niciun gram de masă musculară”
Politica pe stil nou: un aproape-președinte care face live-uri pe Tiktok ca influencerii. Revoluție sau populism digital?
Horoscop zilnic, 24 mai 2025: Gemeni, ieși din rutină
Cine este SPP-istul viral din spatele lui Nicușor Dan care a cucerit internetul
Anamaria Gavrilă (POT) cere alegeri anticipate, dar blochează comentariile pe Facebook: „Aveți curaj sau vă sperie democrația?”
Rusia și Ucraina eliberează fiecare primii 390 de prizonieri după negocierile din Turcia / FOTO VIDEO
Franța neagă că ar fi intervenit în alegerile prezidențiale din România: „Acuzațiile sunt complet nefondate și inacceptabile”
Ad imageAd image
  • Termeni si conditii
  • Redactia
  • Despre
  • Cookies
  • Contact
© oficiuldestiri.ro