Mulțumim, Nicușor! – Cum pentru ce? Pentru traficul dezastru în București! Pentru apa caldă, mai mult rece, cu care am învățat să coabităm. Vorba aceea, una caldă, una rece! Păi, ce mai vrea acum UE, să ne spălăm în fiecare zi? Revenind la oile noastre, astăzi într-o zi obișnuită de miercuri, în Bucureștiul anului de grație 2024, de la Casa Presei la Floreasca s-a stat în trafic mai bine de două ore. Nu vă mai spun câte ore s-au scurt – am trăit pe propria piele senzația greu de redat în cuvinte – din Pipera până în Prelungirea Ghencea. Dacă mai puneam vreo două ore, ajungeam lejer până la Sibiu.
Nu știm cât de întinși au fost nervii șoferilor astăzi, ceea ce știm este că, în an electoral, curg promisiunile candidaților angrenați în cursa pentru Primăria Capitalei. Miros ca niște merdenele apetisante, expuse în vitrina cofetăriei, dar pe măsură ce le guști simți tot mai mult cum miros a gogoși, a minciunele. Sunt parte dintr-un iluzoriu “facem până ne vedem cu votul”, pentru ca mai apoi aleșii să uite ce au promis în fața bucureștenilor, a cetățenilor.
După cei patru petrecuți la cârma “Micului Paris”, Nicușor Dan ne face în această perioadă o serie de promisiuni. Acum, pare să fi descoperit apa caldă, semaforizarea inteligentă, dar și multe alte lucruri care lipsesc din “ograda” Bucureștiului și pe care ani de zile nu le-a văzut. Sau s-a făcut că nu le vede. Vorba aceea, oficial ne-a mers întotdeauna bine!
Mulțumim, Nicușor! Trafic dezastru în București
Între timp, Capitala rămâne sufocată de mașini bară la bară și un trafic care te “condamnă” să fii prizonierul mașinii ore întregi. Știu, acum vine celebra întreabare: dar de ce nu iei autobuzul sau metroul? Pentru că și aici aleșii noștri mai au mult de lucrat, pentru a le oferi bucureștenilor un transport public de calitate.
Nu mai este mult și bucureștenii își vor putea alege primarul pentru București. Candidații – Nicușor Dan, Cristian Piedone, Sebastian Burduja și Gabriela Firea – au prezentat cum văd ei Bucureștiul viitorului. Vă las să le descoperiți viziunile, unele, ușor fantasmagorice pentru realitatea zilelor noastre, însă certitudinea de astăzi este cea a unui București sufocat de mașini și cu un trafic care îți mănâncă ore întregi din viață. Nicușor Dan, ai legătura! Rămâne cum am stabilit!
Nicușor Dan, optimist în privința traficului din București
Nicușor Dan promitea, în anul 2020, rezolvarea rapidă a situației traficului infernal din Capitală prin aducerea unui specialist de la New York și matematică.
Specialistul american amintit de actualul edil al Capitalei era Michael Horodniceanu, născut și crescut în București, și care, în anii ’90, a fost desemnat să gestioneze și să rezolve problemele traficului de suprafață al New York-ului. Din 2007 și până în 2016 acesta s-a ocupat de modernizarea întregii rețele de metrou din metropolă.
După încetarea din viață a lui Horodniceanu în iunie 2023, Nicușor Dan, își caută scuze pentru lipsa de acțiune de care a dat dovadă și de acceptare a ajutorului pro bono: ”Mai întâi, în primul an, pe de o parte am avut Covid, și era un om cu o anumită vârstă, care nu putea veni la București, și trebuia să-i trimitem documente. Și de fapt preocuparea noastră era să stabilizăm financiar Primăria. După care…”.
Nicușor ne spune că putea să fie și mai rău și ne cere răbdare. Până când?
Lipsa de acțiune de care Nicușor Dan a dat dovadă în cazul colaborării cu profesorul Horodniceanu nu este un caz singular. În patru ani, nici măcar unul dintre punctele care au figurat în programul său electoral nu a fost materializat.
„Semafoarele se pot rezolva cu matematică. Trebuie să fie un semafor cu cameră care să le permită şoferilor să facă stânga. Traficul va fi redus 40%. Vom scoate maşinile de pe prima bandă, dar mai întâi dăm o lună de acomodare şoferilor”, descria edilul, în campania electorală, sistemul inteligent de management al traficului.
Statistică sumbră cu privire la București. Cum a ajuns al doilea, cel mai aglomerat oraș din Europa?
București, capitala României, este al doilea cel mai aglomerat oraș din Europa, potrivit ultimei cercetări efectuate de specialiștii de la Moneybarn. Studiile recente indică faptul că locuitorii Europei își pierd aproape trei zile din viața lor în fiecare an din cauza congestionării traficului.
Specialiștii de la Moneybarn au examinat numărul mediu de ore pierdute în trafic pe an, emisiile medii rezultate și combustibilul consumat pentru a identifica orașele cele mai aglomerate din Europa. În urma acestor analize, au întocmit un top al celor zece orașe europene care suferă cel mai mult la acest capitol.
Dublin, capitala Irlandei, a ocupat primul loc în clasamentul celor mai aglomerate orașe din Europa. Conform studiului, participanții la trafic petrec în medie 68 de ore în fiecare an în aglomerație, cheltuind 164 de euro pentru combustibil și generând 223 kg de dioxid de carbon în plus. În plus, în oraș nu există zone cu emisii reduse pentru automobile, ceea ce înseamnă că multe mașini ar putea emite nivele mai mari de CO2 decât permit standardele minime moderne.
Lucrurile nu stau însă mai bine nici în București. Participanții la trafic din București pierd în medie 106 ore în fiecare an din cauza traficului aglomerat, cheltuind în același timp 123 de euro pentru combustibil și generând 181 kg de dioxid de carbon în plus.
De asemenea, în oraș nu există nicio zonă cu emisii reduse pentru automobile, potrivit studiului realizat de Moneybarn. Chiar dacă se clasează pe locul doi în acest clasament, numărul de ore pe care bucureștenii le pierd în trafic este mult mai mare decât în orice alt oraș.
CITIȚI ȘI:
PARIUL lui Nicușor Dan în cursa pentru Capitală: „Teoria votului util şi pe dreapta şi pe stânga”