Rubrica MotionWeek vine să completeze, o dată pe săptămână, radiografia segmentului auto atât pe plan local, cât și la nivel internațional.
Oficiuldestiri.ro vă oferă cele mai proaspete informații din industria auto despre noi și viitoare modele care au fost sau care vor fi lansate, despre noi tehnologii, precum și imagini reprezentative. Toate acestea, la rubrica MotionWeek.
Noua imagine de marcă Dacia a fost implementată în 1.000 de showroom-uri
Reprezentanții Dacia au anunțat că, până la sfârșitul lunii noiembrie, peste 1.000 de showroom-uri din 30 de țări au adoptat noua identitate vizuală a mărcii. Lansată în vara nului 2021, aceasta constă într-o nouă siglă, alcătuită din literele D și C unite între ele, vopsită în culoarea kaki.
Noul logo Dacia și-a făcut apariția pe modelele sale începând cu 2022, iar odată cu această schimbare, multe dintre showroom-uri au adoptat, treptat, noua identitate vizuală. Reprezentanții constructorului român tocmai au anunțat că peste 1.000 de showroom-uri din 30 de țări au implementat noua identitate de marcă, anunță Dacia.
Început în aprilie anul trecut, procesul de rebranding se va încheia în iunie 2024, când la dealeri va ajunge noua generație Duster. Oficialii Dacia și-au propus ca până atunci toate showroom-urile din perimetrul de comercializare al mărcii să adopte noua identitate vizuală. Asta înseamnă circa 2.000 de showroom-uri.
Doar în ultimul an, 750 de showroom-uri au adoptat noua identitate de marcă, ceea ce înseamnă o medie de trei inaugurări în fiecare zi lucrătoare. În România, 58 dintre cele 60 de showroom-uri au adoptat la exterior noua identitate, iar până la sfârșitul anului, 35 de locații își vor schimba și interiorul.
Cu ochii pe ele: Genesis a dezvăluit noul G80 facelift
Constructorul sud-coreean de automobile Genesis, divizia de lux a mărcii Hyundai, a dezvăluit versiunea restilizată a berlinei de clasă executive G80. Acesta vine cu un design ușor revizuit, mai ales la partea frontală, unde regăsim o grilă și o bară de protecție reproiectate.
De asemenea, G80 facelift a primit noi jante de 20 de inch și o bară spate redesenată. Pentru exterior vor fi disponibile 10 nuanțe, inclusiv una nouă denumită Brooklyn Brown. Alături de versiunea standard, cei de la Genesis au prezentat și noua versiune G80 Sport, care primește un design mai agresiv.
Cele mai multe modificări pe G80 facelift au fost operate la interior, unde există acum un ecran OLED de 27 de inch. Acesta integrează instrumentarul de bord și sistemul multimedia, care anterior erau separate. Comenzile de pe consola centrală au fost rearanjte, iar selectorul cutiei de viteze are acum un design similar cu un cristal. Pentru habitaclu vor fi disponibile patru teme.
Detaliile tehnice nu au fost divulgate. Noul Genesis G80 facelift va fi disponibil într-o primă fază pe piața din Coreea de Sud, iar ulterior va ajunge și pe alte piețe internaționale.
Ce s-a mai întâmplat în industria auto?
- Reprezentanții Renault pe piața locală au anunțat că, începând din săptămâna următoare, clienții din România vor putea comanda noul automobil electric Scenic E-Tech. Conform oficialilor Renault România, modelul cu emisii zero va ajunge în țara noastră în primăvara anului viitor și va fi disponibil în trei versiuni de echipare: Evolution, Techno și Esprit Alpine. Ultimele două versiuni folosesc o baterie cu autonomie extinsă de 87 kWh, care asigură o autonomie de până la 625 de kilometri în ciclu WLTP. Versiunea Evolution este disponibilă cu o baterie mai mică, de 60 kWh, și oferă o autonomie de până la 430 de kilometri. Prețurile pornesc de la 39.900 de euro pentru versiunea Evolution de 170 CP, în timp ce Scenic E-Tech Techno de 220 CP cu autonomie extinsă costă de la 45.500 de euro. Modelul Esprit Alpine are un preț de 47.500 de euro.
- Hyundai a publicat primele fotografii cu noul N1 Cup, care este versiunea de curse a modelului electric Ioniq 5. Comparativ cu varianta obișnuită a hatchback-ului cu emisii zero, noul Ioniq 5 N1 Cup adoptă un pachet aerodinamic agresiv, care constă într-o parte frontală reproiectată, prize de aer masive, praguri noi, un difuzor posterior de mari dimensiuni și un eleron supradimensionat. Aspectul exterior este completat de jantele de 280/680 R18, care sunt încălțate cu anvelope „slick” de curse. Din punct de vedere tehnic, modelul electric de curse a primit o suspensie mai rigidă și o gardă la sol cu 71 mm mai mică decât un Ioniq 5 standard. În plus, mașina beneficiază de frâne mai performante cu etriere cu 6 pistoane pe față și 4 pistoane pe spate, un „roll-cage” la standardele impuse de FIA, un cric pneumatic și un sistem de protecție îmbunătățit pentru baterie. Hyundai Ioniq 5 N1 Cup va debuta pe circuit în mai 2024 în prima competiție monomarcă dedicată vehiculelor electrice.
- Germanii de la Porsche au prezentat primele imagini oficiale cu interiorul viitorului Macan electric. Mașina va oferi până la trei ecrane și un Head-up Display cu realitate augmentată, care va fi oferit opțional. Reprezentanții mărcii spun că acesta va fi unul dintre cele mai mari de pe piață. Viitorul Macan electric va dispune standard de un instrumentar de bord digital de 12,6 inch, iar ecranul multimedia central și cel de-al treilea display, poziționat în fața pasagerului din dreapta, vor avea o diagonală de 10,9 inch. Sistemul de infotainment este bazat pe Android și poate fi actualizat prin intermediul Porsche App Center cu o serie de aplicații precum Spotify, Youtube sau Google Maps. Sistemul va fi compatibil și cu Apple CarPlay. Noul SUV cu emisii zero își va face debutul cel mai probabil la începutul anului 2024.
Ce a mai apărut nou în materie de tehnologie auto?
Producătorii sud-coreeni de automobile Hyundai și KIA au prezentat o nouă tehnologie, care promite să revoluționeze anvelopele de iarnă. Aceasta ar putea debuta pe mașinile de serie ale celor două mărci într-un viitor nu foarte îndepărtat.
Soluția tehnologică propusă de constructorii asiatici constă în integrarea unor lanțuri de iarnă în jante și în anvelope, care sunt acționate electric. Acestea sunt activate cu ajutorul unor module speciale din aliaj, care memorează forma anvelopelor. Comparativ cu o anvelopă obișnuită, noile anvelope cu lanțuri au șase caneluri radiale mari, în care sunt montate respectivele module.
Potrvit Carscoops, În timpul unui condus normal, lanțurile rămân comprimate în roată în forma literei „L”. Însă, prin apăsarea unui buton, un semnal electric este transmis, iar aceste modulele împing lanțurile în afară pentru o mai bună aderență pe zăpadă. Uzura anvelopelor va putea fi recunoscută în funcție de cât de vizibile sunt lanțurile când sunt dezactivate.
Hyundai și KIA și-au propus să producă în masă aceste anvelope, însă acest lucru se va întâmpla doar după „o dezvoltare tehnologică minuțioasă și după teste de performanță”.