Rubrica MotionWeek vine să completeze, o dată pe săptămână, radiografia segmentului auto atât pe plan local, cât și la nivel internațional.
Oficiuldestiri.ro vă oferă cele mai importante și mai noi proaspete informații din industria auto despre noi și viitoare modele care au fost sau care vor fi lansate, despre noi tehnologii, precum și imagini reprezentative. Toate acestea, la rubrica MotionWeek.
MotionWeek: Experții estimează că în 2024 se vor vinde peste 88 de milioane de mașini
Experții în vânzările de mașini estimează că în 2024 la nivel global vor fi comercializate peste 88 de milioane de automobile, ceea ce ar reprezenta o creștere cu 2,8% comparativ cu anul trecut. Această majorare ar urma să aibă loc în ciuda unei scăderi a producției mondiale de mașini în 2024.
Specialiștii de la S&P Global Mobility preconizează că vor fi vândute 88,3 milioane de mașini în lume. În plus, anul viitor, vânzările ar urma să crească pe piețe importante precum Europa, SUA și China.
Pe regiuni, vânzările de mașini ar urma să crească cu 2,9% în Europa, până la 15,1 milioane de unități. Acest lucru ar fi posibil în ciuda reducerii subvențiilor pentru achiziționarea de vehicule electrice, a riscurilor de recesiune economică și a prețurilor care rămân ridicate. În SUA, vânzările ar urma să se majoreze cu 2% față de nivelul din 2024, până la nivelul de 15,9 milioane de unități, în timp ce în China, vânzările ar putea crește cu 4,2%, până la 26,4 milioane de mașini.
Potrivit aceluiași raport S&P Global Mobility, producția auto la nivel mondial ar urma să scadă în acest an cu circa 0,4%, până la 89,4 milioane de unități față de 89,8 milioane în 2023.
Nu în ultimul rând, experții sugerează că mașinile electrice vor reprezenta 16,2% din totalul vânzărilor globale în acest an. Asta se traduce printr-o majorare de mai bine de patru procente față de cota de piață din 2023 (12%).
MotionWeek: Skoda va lansa în februarie noua Octavia facelift
Skoda a anunțat că va dezvălui în februarie versiunea restilizată a celei de-a patra generații a modelului de clasă compactă Octavia, fără să precizeze data lansării. Oficialii mărcii din Mlada Boleslav au dat publicității un scurt videoclip cu viitoarea Octavia facelift, care apare sub o prelată.
Din imaginile de față se poate observa noua siglă iluminată a mărcii și farurile LED, care au primit o nouă semnătură luminoasă, potrivit Motor1. Spre deosebire de modelul aflat încă pe piață, luminile de zi se întind acum până pe bara de protecție.
Deocamdată, cehii nu au divulgat detaliile tehnice ale noului model, însă este de așteptat ca motorizările să fie similare cu cele ale versiunii actuale. Ceea ce se știe cu certitudine este faptul că din ofertă va face parte și o nouă variantă hibridă.
MotionWeek: Tesla a fost în 2023 cel mai valoros brand auto din lume.
Producătorul american de mașini electrice Tesla a fost în 2023 cea mai valoroasă marcă auto la nivel global în 2023, ceea ce reprezintă o premieră. De asemenea, este prima oară când lider în acest top este un constructor care nu produce mașini cu motoare termice. Podiumul a fost completat de Mercedes-Benz și Toyota.
Specialiștii de la Tranding Pedia au colectat date de la compania de consultanță Brand Finance, lider în evaluarea brandurilor din toate sectoarele de activitate, și a realizat un clasament al celor mai valoroase branduri din 45 de țări.
Potrivit datelor oficiale, valoarea de piață a companiei condusă de Elon Musk este de 66,21 miliarde de dolari, ceea ce reprezintă o creștere cu 44% față de anul anterior. Tesla a devansat Mercedes-Benz (locul 16 la „general”), a cărei valoare a scăzut în 2023 cu 3,23%, până la 58,8 miliarde de dolari. Podiumul este completat de constructorul japonez Toyota (locul 19 la „general”), cu o valoare de piață în scădere cu 18,34%, până la 52,49 miliarde de dolari.
În Top 10 al celor mai valoroase mărci auto din lume se mai găsesc BMW (40,4 miliarde de dolari), Porsche (36,8 miliarde de dolari), Volkswagen (34 miliarde de dolari), Honda (24,2 miliarde de dolari), Ford (22,3 miliarde de dolari), Hyundai (15,9 miliarde de dolari) și Audi (13,9 miliarde de dolari).
În clasamentul mondial al celor mai valoroase mărci auto figurează și Dacia, care are o valoare de piață de 1,10 miliarde dolari. Dacia a redevenit în 2023 cel mai important brand românesc.
MotionWeek: Volkswagen a testat o nouă baterie în stare solidă
Germanii de la Volkswagen a testat în ultimele luni o nouă baterie solid-state dezvoltată de compania americană QuantumScape. Aceasta a fost supusă la peste 1.000 de cicluri de încărcare, însă și-a păstrat 95% din capacitate la capătul celor peste 482.800 de kilometri de teste.
Noul acumulator în stare solidă ar putea fi folosită de viitoarele modele cu emisii zero produse de constructorul din Wolfsburg. Potrivit oficialilor americani, bateria a depășit cu mult așteptările în materie de performanță. Astfel, testele efectuate în laboratoarele PowerCo deținute de Volkswagen sunt „echivalente cu o mașină electrică care a parcurs peste 482.800 de kilometri fără să înregistreze vreo pierdere notabilă în materie de autonomie”.
Obiectivul fixat inițial de cei de la QuantumScape era ca bateria să aibă o retenție de 80% a energiei după 800 de cicluri de încărcare. Prototipul testat a avut același număr de straturi și a folosit același format de celulă ca aceea destinată producției de serie.
Bateriile solid-state promit autonomii mai mari și timpi de încărcare mai mici comparativ cu bateriile tradiționale litiu-ion și alte baterii de generații viitoare aflate în dezvoltare. Volkswagen va produce baterii în stare solidă începând cu 2025.
MotionWeek: Chinezii au lansat un nou SUV electric
Compania Aito, un joint-venture chinez între Huawei și constructorul auto Seres, a prezentat un nou SUV electric. Denumit M9, acesta vine cu numeroase funcții, inclusiv cele mai noi tehnologii Huawei, precum și o mulțime de ecrane și două proiectoare pentru o experiență cinematografică în interiorul și în afara vehiculului.
Noul SUV de mari dimensiuni adoptă un design modern, fără să iasă în evidență. Cele mai notabile detalii estetice sunt farurile Matrix LED, similare cu cele de pe sedanul Huawei Luxeed S7, care pot identifica alte mașini sau pietoni. În plus, un proiector integrat transformă orice suprafață plată într-un ecran de 100 inch.
Habitaclul lui Aito M9 este dotat cu un proiector laser și cu un panou retractabil de 32 de inch, care permit pasagerilor care stau pe locurile din spate să vizioneze filme sau să joace diverse jocuri video.
Panoul de bord este similar cu Hyperscreen-ul de la Mercedes-Benz și înglobează trei ecrane: un instrumentar de bord de 12,3 inch, un ecran central de 15,6 inch și un display de 16 inch montat în dreptul pasagerului. Acestea sunt combinate cu un Head-Up display de 75 de inch și cu alte patru tablete pentru pasagerii din spate. Toate ecranele folosesc sistemul de operare HarmonyOS 4 de la Huawei. De asemenea, este disponibil un sistem audio cu 25 de difuzoare, furnizat tot de Huawei, care oferă o putere totală de 2.080 W.
Noul Aito M9 vine în două versiuni de motorizare
Noul SUV cu emisii zero măsoară 5.230 mm în lungime, 1.999 mm în lățime și 1.800 mm în înălțime, la un ampatament de 3.110 mm. În ciuda acestor dimensiuni, Aito M9 are un coeficient aerodinamic Cd de 0,264, o valoare foarte bună pentru segmentul din care face parte.
Aito M9 va avea o versiune complet electrică și una cu range extender. Prima folosește două motoare electrice care produc împreună 530 CP și care sunt alimentate de o baterie de 97,7 kWh furnizată de compania CATL. Autonomia anunțată este de 630 de kilometri în regimul de testare CTLC.
Cea de-a doua versiune se bazează pe un motor/generator turbo de 1,5 litri, care lucrează în combinație cu două motoare electrice. Puterea totală este de 496 CP, iar bateria va fi oferită în două variante: una de 42 kWh și alta de 52 kWh. Autonomia combinată poate ajunge până la 1.402 kilometri cu bateria încărcată 100% și cu rezervorul de benzină plin.
SUV-ul electric Aito M9 poate fi comandat deja pe piața chineză, la prețuri cuprinse între echivalentul a 59.964 și 72.728 de euro. Livrările vor debuta în săptămânile următoare.
MotionWeek: Ce se mai întâmplă pe piața asigurărilor RCA?
Societatea de asigurări Eazy Asigurări, care este controlată printr-un vehicul de investiții de patronul Superbet, Sacha Dragic, este pe cale să se lanseze în România. Potrivit unor surse din piață, debutul se va produce în ianuarie sau cel târziu la începutul lunii februarie.
Foarte probabil, conducerea executivă a companiei va fi asigurată de un board diferit comparativ cu cel supus aprobării inițiale de către Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF). Administrarea efectivă a vânzărilor și gestiunea dosarelor de daună vor fi servicii „semiexternalizate”, într-o colaborare extinsă cu grupul Autonom.
Acesta din urmă se va ocupa, practic, de administrarea efectivă a vânzărilor și chiar a procedurilor de gestionare a daunelor, mai ales că Eazy se dorește a fi prima firmă din țara noastră care va vinde exclusiv online și care va manageria dosarele de daună tot online, în măsura în care acest lucru este posibil la noi.
Eazy Asigurări nu va vinde doar RCA, aceasta nefiind principala țintă pe termen mediu și lung. De altfel, ținta este de 20.000 de polițe RCA pe lună, semnificativ mai mare decât cea inițială, însă totuși moderată. Dacă ar ajunge într-un an la un portofoliu de 200.000 de polițe RCA, Eazy ar acumula în jur de 2- 3% din numărul total de contracte RCA, precizează Economica.net.