Rubrica MotionWeek vine să completeze, o dată pe săptămână, radiografia segmentului auto atât pe plan local, cât și la nivel internațional.
Oficiuldestiri.ro vă oferă cele mai proaspete informații din industria auto despre noi și viitoare modele care au fost sau care vor fi lansate, despre noi tehnologii, precum și imagini reprezentative. Toate acestea, la rubrica MotionWeek.
Cu ochii pe ele: Skoda a dezvăluit noua generație Superb
Constructorul ceh de automobile Skoda a dezvăluit cea de-a patra generație a modelului de clasă medie Superb, un model care este mai mare, mai tehnologizat și care vine cu o gamă variată de motorizări. În total, Superb-ul s-a comercializat la nivel global în peste 1,6 milioane de unități.
La fel cum s-a întâmplat cu precedentele trei iterații, și Skoda Superb va fi oferită în ambele versiuni de caroserie, Sedan și Combi. Din punct de vedere estetic, mașina adoptă filosofia de design Modern Solid, care reinterpretează într-o notă modernă stilul popularului model din Mlada Boleslav. La partea frontală regăsim clasica de-acum grilă octogonală, care este încadrată de noile faruri LED Matrix, care oferă cu 40% mai multă lumină decât vechea iterație și integrează 36 de elemente individuale Crystallinium.
Stopurile au fost și ele restilizate, fiind acum mai înguste, și sunt oferite în două variante, cele disponibile opțional integrând lumini de semnalizare dinamice și animații speciale pentru funcțiile „Coming Home” și „Leaving Home”. Aspectul exterior este completat de jante de la 16 până la 19 inch. La spate se remarcă hayon-ul pe care este inscripționat numele modelului, ambele fiind finisate într-o nuanță Unique Dark Chrome.
Cum spuneam, noua Skoda Superb a crescut în dimensiuni. Mașina are o lungime de 4.912 mm (+43 mm), o lățime de 1.849 mm (-15 mm), o înălțime de 1.481 mm (+12 mm), la un ampatament de 2.841 mm. În cazul versiunii Combi doar lungimea diferă: 4.902 mm (+40 mm). Portbagajul are acum un volum de 645 de litri (+20 l) sau 690 de litri (+30 l), dacă vorbim despre varianta break. Cu bancheta rabatată, spațiul pentru bagaje crește până la 1.920 de litri.
Interior complet nou și super tehnologizat
Noua generație Skoda Superb vine cu un interior complet nou, care îmbină comenzile digitale cu cele fizice multifuncționale. Sistemul multimedia are un ecran de 12,9 inch, care este cel mai mare dintre toate modelele din actuala gamă. Instrumentarul de bord Virtual Cockpit este complet digital și are 10 inch, fiind oferit în standard.
Sistemul de infotainment are un ecran de 12,9 inch și poate fi configurat în multiple moduri, fiind cel mai mare dintr-un model Skoda de până acum. Totodată, selectorul cutiei de viteze a fost repoziționat pe coloana de direcție, ceea ce se traduce printr-un plus de spațiu la nivelul consolei centrale. Aceasta găzduiește un spațiu de depozitare de 5,5 litri, o zonă de încărcare wireless pentru smartphone și două prize USB-C de 45W.
În premieră, Skoda a implementat pe noua Superb cele trei comenzi rotunde multifuncționale cu afișaj individual, denumite Smart Dials. Acestea pot fi personalizate și controlează o serie de funcții ale mașinii, precum volumul sistemului multimedia, climatizarea inteligentă, modurile de rulare sau funcția de zoom a navigației. De asemenea, există și patru butoane fizice pentru acces direct la diverse funcții.
În premieră, Superb va fi disponibilă într-o versiune PHEV
Noua generație Superb va fi oferită cu motorizări termice și una plug-in hybrid, cele convenționale fiind asociate la o transmisie automată cu 7 rapoarte. Sistemul hibrid cu încărcare la priză este conectat tot la o cutie automată, dar cu 6 trepte.
Varianta entry-level, 1.5 TSI de 150 CP, va dispune în premieră de tehnologie „mild-hybrid” la 48 de volți. Gama benzinarelor mai cuprinde motorul 2.0 litri TSI, disponibil în două variante 204 CP și 265 CP. Acesta din urmă dispune și de tracțiune integrală.
Pentru fanii dieselurilor, Skoda propune motorul de 2,0 litri, care este oferit în două versiuni de putere: 150 și 193 CP. Tracțiunea 4×4 este standard pentru versiunea mai puternică.
De asemenea, a patra generație a modelului de segment D vine cu o motorizare PHEV, care va fi disponibilă exclusiv pe Superb Combi. Sistemul este alcătuit dintr-o unitate pe benzină de 1,5 litri și un motor electric, care produc împreună 204 CP. Bateria are o capacitate de 25,7 kWh, adică aproape dublu comparativ cu vechiul model, și va asigura o autonomie de peste 100 de kilometri în regim electric.
Piața de mașini noi din România a crescut cu aproape 15%
- Cele mai noi date publicate de Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) arată că, în primele zece luni din 2023, au fost înmatriculate pe piața locală 121.404 mașini noi, cu 14,7% mai mult comparativ cu aceeași perioadă din 2022, respectiv 105.817 unități. În același timp, în octombrie, numărul înmatriculărilor s-a majorat cu 8,08% comparativ cu aceeași lună de anul trecut, până la pragul de 11.393 de unități. Pe piața mașinilor second-hand, în octombrie, s-a consemnat o creștere de 10,3% față de aceeași lună din 2022, atingându-se un volum de 29.112 unități. De la începutul anului, în intervalul ianuarie-octombrie, au fost vândute 271.104 de unități, cu doar 1% mai mult față de aceeași perioadă a anului precedent. În topul mărcilor Dacia conduce autoritar, cu 39.072 de mașini vândute de la începutul anului până la 31 octombrie. Constructorul autohton este urmat la mare distanță de Renault – 9.030 unități, Toyota – 8.875 unități, Skoda – 8.871 unități și Volkswagen – 8.559 unități, Hyundai – 7.364 unități, Ford – 5.676 unități, BMW – 3.986 unități, Suzuki – 3.978 unități și Mercedes-Benz – 3.943 unități. Datele statistice referitoare la vânzările de automobile pot fi văzute aici.
- Constructorul sud-coreean KIA a introdus pe piața locală o serie de actualizări pentru sedanul de clasă medie K5, care a primit îmbunătățiri estetice minore, mai multă tehnologie și mai multă putere. Astfel, modelul beneficiază de faruri și stopuri LED cu design nou, o bară de protecție față revizuită, care prezintă acum prize de aer artificiale mai mari. Și bara din spate a fost și ea reproiectată, eleronul posterior este ceva mai proeminent, în timp ce jantele de 16 până la 19 inch și țevile de eșapament au un aspect nou. Paleta de culori pentru exterior a fost îmbogățită cu două nuanțe noi: Wolf Grey și Moonscape Matte Grey. La interior, tabloul de bord a fost restilizat astfel încât să găzduiască două noi ecrane curbate de câte 12,3 inch. Maneta cutiei de viteze a fost eliminată pentru a face loc unui selector rotativ modern de mici dimensiuni. Noul sistem multimedia suportă acum actualizări „over-the-air”, senzor de amprentă pentru autentificare și servicii de streaming pentru muzică. Pe piața coreeană KIA K5 facelift va fi disponibil în trei versiuni termice – 2,0 litri de 160 CP, 1,6 litri de 180 CP și 2.0 LPI (n.n. – injecție de propan lichid) de 146 CP, plus un sistem hibrid de 195 CP.
Volvo sporește capacitate de producție a noului SUV electric EX30
- Suedezii de la Volvo au anunțat că noul lor SUV electric EX30 va fi produs și în Europa începând cu anul 2025. Asamblat deja în China la, Zhangjiakou, de la începutul lui 2023, crossover-ul cu emisii zero va fi produs și în uzina pe care marca scandinavă o deține în orașul belgian Gent, ca urmare a cererii foarte mari pentru acest model. În sit-ul de producție belgian sunt asamblate și versiunile electrice ale lui XC40 și C40 care, alături de EX30, vor fi destinate atât pentru piețele europene, cât și pentru unele dintre piețele internaționale, inclusiv pentru SUA. Noul EX30 este cel mai mic SUV cu emisii zero de la Volvo și este oferit în trei versiuni, cea mai puternică dintre acestea având 428 CP. În funcție de baterie, EX30 oferă o autonomie de până la 475 de kilometri.
- Volkswagen a publicat primele imagini oficiale cu viitorul ID.7 Tourer, care va fi primul break electric din istoria mărcii, în fapt omologul cu emisii zero al noului Passat Variant. Debutul european a fost fixat pentru anul viitor. Versiunea combi a sedanului de clasă medie cu emisii zero cu același nume apare în aceste fotografii ascuns sub un camuflaj cu temă de toamnă, similar cu cel sub care ID.7 a fost dezvăluit la începutul anului, în cadrul CES (Consumer Electronics Show) din Las Vegas. Potrivit informațiilor disponibile în acest moment, portbagajul viitorului VW ID.7 Tourer va avea un volum de 545 de litri cu bancheta în poziție normală și 1.714 litri cu bancheta rabatată, spațiul de încărcare având o lungime de aproape 2 metri. la fel ca toate modelele din gama ID, și noul ID.7 Tourer este bazat pe aceeași platformă MEB a Grupului Volkswagen. Mașina are un coeficient aerodinamic Cd de 0,24 față de 0,23 cât are varianta sedan din care derivă.
Chinezii de la BYD, la un pas să depășească Tesla
- Producătorul chinez de automobile electrice BYD a fost foarte aproape să detroneze Tesla în ceea ce privește vânzările de mașini cu emisii zero în cel de-al treilea trimestru din 2023. Compania americană a fost din nou cel mai bine important producător de mașini electrice la nivel global, reușind să comercializeze în perioada iulie-septembrie 435.059 de unități, cu 27% mai mult decât în același interval din 2022. Totalul a fost, însă, cu doar 3.456 de unități mai mare comparativ cu cel izbutit de marca asiatică, și anume 431.603 unități, care este sinonim cu o majorare de 67%. Podiumul este completat de Grupul Volkswagen, care a comercializat în al treilea trimestru al acestui an 209.394 de „electrice” (+41%). În acest caz, avem de-a face cu o diferență uriașă între Tesla și Volkswagen: 225.665 de unități. În ceea ce privește vânzările de la începutul anului, constructorul american este lider cu 1.324.074 unități (+46%), urmat fiind de BYD cu 1.048.413 unități (+80%) și de Grupul Volkswagen cu 530.485 unități (+45%).
- Lansat cu doar trei ani în urmă, SUV-ul electric SUV-ul electric Skoda Enyaq va primi o nouă generație în 2028 sau cel mai târziu în 2029, potrivit CEO-ului companiei, Klaus Zellmer. Viitoarea iterație va fi dezvoltată pe noua arhitectură SSP a Grupului Volkswagen, care va fi folosită de 80% dintre noile modele care vor fi construite la Wolfsburg. Această platformă va permite viteze de încărcare mai mari și va fi mai accesibilă, ceea ce înseamnă că prețul mașinii va fi mai mic. Noua generație va adopta noul limbaj de design „Modern Solid”, ceea ce înseamnă că va fi asemănător cu conceptul Vision 7S, prezentat în 2022. Succesorul actualului Enyaq va fi, însă, mai mic ca gabarit și va avea o configurație a interiorului cu 5 locuri în loc de 7 câte are prototipul amintit. Din punct de vedere tehnic, viitorul SUV cu emisii zero va fi mai puternic și va oferi autonomii mai mari comparativ cu actualul model.
Volvo va lansa pe 12 noiembrie noul EM90, primul MPV electric al mărcii
- Potrivit unor informații care circulă în industrie, Opel ar lucra deja la un nou model electric de clasă mică accesibil. Acesta ar urma să coste în jur de 25.000 de euro și va fi poziționat în gamă sub noul Corsa. Viitorul Opel electric va rivaliza cu vehicule similare ca Citroen e-C3, Fiat Panda, Renault 5, KIA EV2 și Volkswagen ID.2. Un model de segment A nu ar fi o noutate pentru marca din Russelsheim deoarece, anterior, din ofertă au făcut parte Agila, Karl și Adam, care, însă, au fost eliminate din gamă în ultimii ani. Deocamdată, nu au fost dezvăluite detalii referitoare la platforma care va fi folosită de electrica de dimensiuni mici, însă este posibil să fie bazată fie pe noua arhitectură Smart Car, fie pe STLA Small, ambele dezvoltate de Grupul Stellantis. De asemenea, Opel nu a confirmat numele modelului și nici anul lansării. Ceea ce se știe este că viitorul model va adopta noul limbaj de design introdus în 2023 de conceptul Experimental.
- Volvo va dezvălui pe 12 noiembrie noul EM90, primul MPV electric din istoria de 96 de ani a mărcii suedeze. Până atunci, producătorul din Goteborg a publicat noi detalii despre viitorul model, care este descris ca fiind „o sufragerie scandinavă pe roți”. Oficialii companiei spun că EM90 va avea un interior premium, spațios și flexibil cu care vor putea călători confortabil până la șase pasageri, fiecare cu propriul său spațiu personalizabil. Mașina va fi dotată cu un plafon panoramic din sticlă și cu un ornament din cristal Orrefors pentru selectorul transmisiei, în timp ce interiorul va abunda în ornamente din lemn de mesteacăn. Nu în ultimul rând, pasagerii vor beneficia de scaune de tip „lounge” cu funcții de masaj, ventilație și încălzire, precum și de panouri de comenzi tactile, montate în cotiere. MPV-ul Volvo EM90 va fi disponibil pentru început pe piața din China.