Potrivit prevederilor HG nr. 325/2023, publicată deja în Monitorul Oficial, prefecții vor putea decide înființarea a cel mult două puncte de lucru ale serviciului public comunitar regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor.
Aceste puncte de lucru vor funcționa în localități diferite față de cea în care își desfășoară activitatea acesta. Programul va fi săptămânal, pe parcursul a cel puțin două zile lucrătoare.
Ce activități se vor desfășura în noile puncte de lucru?
În conformitate cu actul normativ, „prin ordin al prefectului, după obținerea avizului conform al Direcției generale permise de conducere și înmatriculări, se pot organiza cel mult două puncte de lucru ale serviciului public comunitar regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor în unități/subdiviziuni administrativ-teritoriale diferite de cea în care își desfășoară activitatea acesta, cu program săptămânal, pe parcursul a cel puțin două zile lucrătoare”.
Programul de lucru se va stabili în funcție de resursele de personal disponibile la nivelul serviciului public comunitar regim permise auto și înmatriculare a vehiculelor. În același timp, se va ține cont și de numărul de solicitări venite din partea cetățenilor.
În aceste noi puncte de lucru se vor realiza următoarele activități:
a) preluarea documentelor necesare înmatriculării vehiculelor, respectiv emiterii permiselor auto;
b) înscrierea în Registrul național de evidență a permiselor de conducere și a vehiculelor înmatriculate a datelor prevăzute la art. 11 alin. (11) și art. 24 alin. (7) din OUG nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
c) programarea pentru susținerea probei practice în vederea obținerii permisului de conducere;
d) eliberarea autorizațiilor de circulație provizorie, a plăcuțelor cu numere de înmatriculare sau provizorii ori a dovezilor înlocuitoare ale certificatelor de înmatriculare sau ale permiselor de conducere, după caz.
Organizarea unui punct de lucru se face pe bază de propunere motivată
Pentru luarea deciziei de organizare a unui astfel punct de lucru, instituția prefectului interesată va trebui să transmită o propunere motivată către Direcției Generală Permise de Conducere și Înmatriculări.
Propunerea va fi evaluată din punctul de vedere al posibilității de asigurare a tehnicii de calcul utilizate în activitatea de eliberare și evidență a permiselor de conducere și a certificatelor de înmatriculare, conform contractelor încheiate în acest scop, precum și al implicațiilor asupra gestionării resurselor umane.
În vederea organizării unui punct de lucru, instituția prefectului competentă și Direcția generală permise de conducere și înmatriculări vor avea în vedere ca modul de organizare să nu îngreuneze activitatea desfășurată la serviciul public comunitar regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor respective.
Decizia de organizare a unui punct de lucru nu va putea fi luată în absența avizului conform al Direcției generale permise de conducere și înmatriculări.