De la renașterea surprinzătoare a blugilor skinny, până la accesoriile fanteziste, moda 2025 prezintă unele caracteristici, proclamate în trend.
Să începem cu influencerii și celebritățile, pionieri cu toții în materie de pijamale ca tendință de îmbrăcăminte exterioară. Anul acesta, compania de prognoză a tendințelor de consum WGSN se așteaptă să vadă pijamale elegante asortate ca ținute de călătorie, „accesorii” de plajă și multe altele.
„Nu pentru că petrecem cu toții mai mult timp în pat când suntem în vacanță”, a spus șefa WGSN de la departamentul îmbrăcăminte pentru femei, Sara Maggioni, pentru CNN. „Dar pentru că articolele de îmbrăcăminte de dormit sunt acum văzute ca articole super-utile, multifuncționale pentru turiști…Această versatilitate le face un articol câștigător într-o lume în care taxele pentru bagaje devin din ce în ce mai scumpe.” În această vară, vedeta din „Game of Thrones” Sophie Turner a fost văzută lângă piscină, în Coasta de Azur, purtând un set de pijamale cu dungi albe și albastre. În timp ce și modelul Joan Smalls a purtat o pijama alb-negru la Milano.
Moda 2025. Charms pentru genți
Nu, nu aveți tinitus. Într-adevăr se aude un zgomot zgomot care invadează străzile orașului. Este sunetul acelor „charms” care atârnă de genți. De fapt tot felul de brelocuri, care mai de care mai de lux, ori „ordinare”, din plastic sau chiar din pluș. Tendința, numită recent „Birkin-ifying”, este inspirată de modul excentric în care Jane Birkin și-a accesorizat geanta Hermès omonimă. Parțial, datorită TikTok, tendința a înnebunit lumea și a pătruns în curentul mainstream, cu oameni de toate vârstele – și niveluri de cheltuieli – „birkin-când” gențile și bagajele. Și astfel un proiect de individualism se transformă într-un alt exemplu de mentalitate fashion mob.
Birkin-ifying nu este ceva nou. Să facem o călătorie rapidă înapoi la începutul anilor 1980, când geanta Birkin de la Hermès s-a născut într-un avion. Birkin era, la acea vreme, cunoscută pentru că își ținea lucrurile în coșuri de răchită, dar când lucrurile i-au căzut din poșetă la urcarea într-un avion, colegul ei de scaun i-a sugerat să folosească ceva cu mai multe buzunare. „Ce poți face, Hermès nu se descurcă cu buzunare”, și-a amintit actrița și cântăreața franceză într-un interviu din 2018 pentru CBS This Morning. Birkin nu știa că vorbea cu președintele executiv de atunci al Hermès, Jean-Louis Dumas. „Eu sunt Hermès”, a răspuns Dumas. Astfel, cei doi au început să facă brainstorming, visând (și mai târziu punând în practică) designul acum clasic al genții iconice.
Moda 2025: Puterea acestui articol mic, dar puternic
În prezent, brelocuri cu blană și șnururi cu margele au fost peste tot la ultimul show fashion Versace. În mod similar, Fendi a atașat pom-poms și alte „mini-articole” pe gențile lor de lux.
Potrivit lui Jane Collins, șefa departamentului de încălțăminte și accesorii pentru WGSN, creșterea accesoriilor atârnate de genți (charms) vorbește direct despre interesul nostru actual pentru expresia personală și exclusivitate.
„Puterea acestui articol mic, dar puternic, este personalizarea și potențialul său de cadouri și capacitatea sa de a trece peste atât de multe grupuri de interese”, a scris Collins într-un e-mail către CNN. Datele WGSN pe piste au dezvăluit că farmecele genților au crescut cu 5,6% de la an la an pentru primăvara-vara 2025, sunând pe podiumurile unde defilează manechinele caselor de modă Stella McCartney, Fendi și Versace. Pentru inspirație, nu căutați mai departe decât gențile Hermès Birkin împodobite cu grijă de Dua Lipa sau Lily Allen.
Moda 2025. Piele de căprioară
Lily-Rose Depp a fost văzută cu o haină de piele întoarsă ciocolatie, în timp ce părăsea „Kelly Clarkson Show” din New York, în decembrie. A fost ca un fel de semnal…„La sfârșitul anului 2024, pielea de căprioară a avut o creștere totală de 128% (pe Instagram)”, a declarat analistul de modă Frida Tordhag pentru CNN.
„Este un semn că își va menține influența până în 2025, în special în primăvară, când vom vedea o (creștere) a tendinței boho chic, care se referă la romantism și feminitate.” Alături de pielea moale, așteptați-vă să revină pilonii boho chic-ului: dantelă, șifon și siluete moale, la fel ca gemenii Olsen de la începuturi.
Și o veste nu prea bună pentru toată lumea: revin blugii skinny. Au făcut furori la parada de modă Coach primăvară-vară 2025, la fel și la show-ul Miu Miu. .
„Ne așteptăm să vedem o revenire foarte lentă în 2025 pentru blugii skinny”, a spus Susie Draffan, strateg principal la departamentul denim al WGSN. „Ne aflăm cu siguranță în teritoriu de testare a semnalului timpuriu aici, dar în acest sezon blugii skinny au crescut pe podiumurile de primăvară-vară 2025 pentru prima dată în ultimii ani”.
Cireașa de pe tort: Cherry vibe
Tot Draffan evidențiază că mărci precum Coach, Diesel, Off-White și Maison Margiela sunt lideri la capitolul skinny.
Și, cireașa de pe tort: în timp ce autoritatea în materie de culori Pantone a anunțat că mocha mousse brown este culoarea anului 2025, Pinterest Trends a emis o opinie contrară. Potrivit Pinterest Predicts, roșul vișiniu a preluat deja controlul asupra tablourilor de bord ale zoomerilor și milenialilor. Termenul de căutare „cherry vibe” a crescut cu 325% în acest an, în timp ce expresia „dark cherry red” a urcat cu 235%.
În timpul turneului de presă pentru „Emily in Paris” din luna septembrie a acestui an, Lily Collins a fost fotografiată purtând un costum cu fustă Nina Ricci roșu cireaşă.
Citiți și: Tendințe în modă 2025. Pace, se poartă alb!