Ministrul Educației, Ligia Deca, a făcut publice datele privind vacanța școlară din februarie 2025, care va varia în funcție de județ. Potrivit anunțului oficial, 22 de județe au ales ca vacanța de iarnă să aibă loc între 17 și 21 februarie, în timp ce alte 18 județe au optat pentru perioada 24-28 februarie. Județul Bistrița-Năsăud a decis să programeze vacanța între 10 și 14 februarie.
Când va fi vacanța din februarie 2025 în fiecare județ
Într-o postare pe pagina sa de Facebook, Ligia Deca a distribuit o hartă detaliată, realizată de echipa sa, care arată perioada vacanței pentru fiecare județ. Ministrul Educației a subliniat utilitatea acestei informații pentru părinți, în special pentru cei care nu au fost încă informați de către școli.
„Util pentru părinți: în cazul în care nu ați fost încă anunțați de către școli, mai jos găsiți harta cu vacanța din februarie 2025 pentru fiecare județ, realizată de colegii mei. Informațiile privind vacanța din februarie 2025 ne-au fost transmise de inspectoratele școlare”, a precizat ministrul în mesajul său.

Structura anului școlar 2024-2025
Ligia Deca a reamintit, de asemenea, structura anului școlar 2024-2025. Acesta va începe pe 9 septembrie, iar primul interval de cursuri se va încheia pe 25 octombrie. Celelalte perioade de cursuri sunt stabilite astfel:
- 4 noiembrie 2024 – 20 decembrie 2024;
- 8 ianuarie 2025 – 7/14/21 februarie 2025, în funcție de săptămâna de vacanță aleasă la nivel de județ;
- 17/24 februarie/3 martie 2025 – 17 aprilie 2025;
- 28 aprilie 2025 – 20 iunie 2025.
Ministrul Educației, mesaj pentru părinți: „Bucurați-vă de timp împreună!”
Ministrul a încheiat postarea cu un mesaj pentru părinți și copii, încurajându-i să profite de ultimele zile de vacanță:
„A rămas mai puțin de o lună până când copiii se vor întoarce la școală! Bucurați-vă de timp împreună!”, a scris Ligia Deca.
Această flexibilitate în programarea vacanței din februarie permite autorităților locale să adapteze calendarul școlar în funcție de nevoile specifice ale fiecărui județ, asigurând astfel un echilibru optim între perioadele de învățare și cele de odihnă pentru elevi.