Ministrul Digitalizării, Bogdan Ivan, a declarat că entitățile guvernamentale și companiile de stat esențiale din România nu au fost afectate de pana informatică de la Microsoft. Ministrul a adăugat că autoritățile din țara noastră sunt pregătite pentru o eventuală extindere a problemei. De asemenea, Ivan a menționat că pentru situația de la Aeroportul Otopeni, responsabilii depind de rezolvările altor state.
Ministrul Digitalizării, după pana informatică de la Microsoft
Ministrul Ivan a subliniat că autoritățile sunt pregătite cu un plan B, având sisteme de suport disponibile, dacă va fi necesar.
“Nu avem o situație în care să fie afectate entități guvernamentale sau companii de stat esențiale din România. Problemele de la aeroportul Otopeni sunt rezultatul defecțiunilor sistemelor informatice de pe alte aeroporturi care aveau curse de legătură cu Otopeni”, a explicat ministrul, la Antena3.
Bogdan Ivan: „Am activat un plan de măsuri”
Bogdan Ivan a menționat că problemele au apărut la nivel mondial după un upgrade de sistem realizat de Crowdstrike. Cu toate acestea, România a reacționat prompt la această vulnerabilitate.
“Din momentul în care am identificat această vulnerabilitate, am activat un plan de măsuri. Suntem pregătiți pentru eventuale derapaje în zona de infrastructură din România”, a spus ministrul.
Ministrul Digitalizării: „Suntem pregătiți și pentru scenariul negru”
În cazul unor defecțiuni ale companiilor care utilizează tehnologia Crowdstrike, ministrul a asigurat că există soluții alternative pregătite.
“Suntem pregătiți cu sisteme suport care să preia sarcina principală a sistemelor informatice dacă vor fi afectate de breșa de la Crowdstrike. Suntem pregătiți și pentru scenariul negru.”, a dat asigurări Bogdan Ivan.
Situația de la Henri Coandă: „Pentru aeroportul Otopeni depindem de alte state”
De asemenea, ministrul Digitalizării a subliniat că probleme conexe pot apărea și în alte sisteme care utilizează indirect infrastructura Crowdstrike, dar că în prezent România nu se confruntă cu astfel de probleme și că serviciile publice online sunt în siguranță.
“Pentru aeroportul Otopeni, depindem de cum vor fi rezolvate problemele în alte state, dar se lucrează intens la remedierea lor”, a concluzionat Bogdan Ivan.