„Povestea asta cu piața, indiferent că ești de stânga sau de dreapta ar trebui să fie eliminată din obiceiurile și practica de imagine ale partidelor”, este de părere sociologul Marius Pieleanu.
Spre exemplu, sociologul a criticat acest lucru, la un post de televiziune, contextul fiind recenta „vizită” la piață apreședintelui PNL, Nicolae Ciucă. Discuția s-a rotit în jurul faptului că politicienii români merg la piață, în „încercarea de a obține popularitate în prag de alegeri”.
Cum fac politicienii în Europa
„Vreau să vă spun cu sinceritate și lucrurile astea se văd. Există politicieni în Europa asta comunitară și nu numai care fac în fiecare zi acest lucru, merg cu metroul sau cu mijloacele de transport la serviciu, la clădirile guvernelor respective, unii chiar cu bicicletele, în fiecare zi, își fac piața la supermarketuri în fiecare zi.
Ai noștri, pentru că au doar exercițiu de imagine în minte și nimic altceva se duc o dată, fie că sunt liberali, fie că sunt pesediști, și fac chestiunea asta. Mai bine renunță”.
Modelul Băsescu
„Piața Progresul din sectorul 4 este un exemplu despre ce înseamnă o administrație eficientă. Acum mult timp aici era un dezastru. Lucrurile s-au schimbat și astăzi oamenii au la dispoziție un spațiu modern, occidental, unde vin cu încredere să își facă cumpărăturile”, scria pe pagina sa de Facebook, în anul 2020, liderul PSD Marcel Ciolacu. Românii i-au comentat la postare, iar unii dintre ei i-au zis că „merge la piață odată, înainte de alegeri”.
Cel care a dat startul „promovării imaginii în rândul poporului” este fostul președinte al României, Traian Băsescu. Sunt bine-cunoscute vizitele de weekend ale lui Băsescu la shopping în supermarket, ocazie cu care făcea baie de mulțime și mass media.